EL CÒMIC   CONSTRUIR ESPAIS DINS D'UNA VINYETA


Observeu aquestes vinyetes de còmic. En totes elles l'escenari on succeeixen els fets estan dibuixats a partir d'un tipus de perspectiva determinada segons les característiques de l'espai, el punt de vista des del qual se'ns el mostra, les intencions narratives i les idees que es volen potenciar. Algunes perspectives s'exageren clarament per a donar més sentit dramàtic als fets, en d'altres casos ens passen fins i tot desapercebudes i no se'ls dóna cap sentit plàstic. Determineu en cada cas quin tipus de perspectiva s'utilitza, com s'ho ha fet el dibuixant i penseu quin sentit aporta a l'escena la perspectiva a l'hora de mostrar-nos l'espai i el que hi succeeix.


Hergé, El Lotus blau, 1997.


François Schuiten, Benoit Peeters,
Les muralles de Samaris, 1983.

Will Eissner, The Spirit. A river of crime, 1981.


Jodorowsky i Moebius, Planeta Difool, Eurocomics Madrid 1989, col. Humanoides.

Winsor McCay, Little Nemo, 1985.


Joost Swarte, L'art moderne, 1985.


François Schuiten, Brüsel, la ville nouvelle dominant les quartiers anciens, dins Cités obscures, 1992.
Hergé, Tintín a Amèrica, Juventud Bcn 1995.