EL
CÒMIC
CONSTRUIR ESPAIS DINS D'UNA VINYETA |
|
Observeu
aquestes vinyetes de còmic. En totes elles l'escenari on
succeeixen els fets estan dibuixats a partir d'un tipus de perspectiva
determinada segons les característiques de l'espai, el
punt de vista des del qual se'ns el mostra, les intencions narratives
i les idees que es volen potenciar. Algunes perspectives s'exageren
clarament per a donar més sentit dramàtic als fets,
en d'altres casos ens passen fins i tot desapercebudes i no se'ls
dóna cap sentit plàstic. Determineu en cada cas
quin tipus de perspectiva s'utilitza, com s'ho ha fet el dibuixant
i penseu quin sentit aporta a l'escena la perspectiva a l'hora
de mostrar-nos l'espai i el que hi succeeix.
|
|
|
Hergé,
El Lotus blau, 1997.
|
François
Schuiten, Benoit Peeters,
Les muralles de Samaris, 1983.
|
|
|
Will
Eissner, The Spirit. A river of crime, 1981.
|
Jodorowsky
i Moebius, Planeta Difool, Eurocomics Madrid 1989, col.
Humanoides.
|
|
|
Winsor
McCay, Little Nemo, 1985.
|
Joost
Swarte, L'art moderne, 1985.
|
|
|
François
Schuiten, Brüsel, la ville nouvelle dominant les quartiers
anciens, dins Cités obscures, 1992.
|
Hergé,
Tintín a Amèrica, Juventud Bcn 1995.
|
|
|
|