Avaluació

Del treball de recerca s'avauaran tres grans aspectes per cada un dels quals s'obtindrà una puntuació. amb les tres notes s'obtindrà la puntuació final del treball.

Nota 1  Valoració del procés de desenvolupament del treball

La fixarà el tutor i farà referència a la fase d'elaboració del treball: esforç, responsabilitat i regularitat en la realització de les tasques, capacitat d'organització, participació i iniciativa ...
ÉS OBLIGATORI TROBAR-SE PERIÒDICAMENT AMB EL TUTOR, TENIR-LO INFORMAT I SEGUIR ELS CONSELLS QUE US FACI.

Nota 2  Valoració dels resultats del treball
(valdrà el doble que les altres dues notes)

La fixarà el tribunal i farà referència al dossier o d'altre material lliurat. Es tindrà en compte com l'alumne ha plantejat els objectius de la recerca i si els ha assolit satisfactòriament.

Del dossier es valorarà especialment:

• la introducció on s'explicarà la justificació i el procés d'elecció del tema.
  • la manera com s'ha desenvolupat el tema.
  • l'elaboració de conclusions.
  • la referència a les fonts d'informació bibliogràfica.
  • la presentació ordenada i neta del dossier.

Respecte al contingut del dossier:
  • la correcció, claredat i ús d'un vocabulari ric i adequat al contingut.
  • l'estructuració lògica del contingut.
  • la capacitat de síntesi en l'elaboració de conclusions.
  • la coherència sintàctica i gramatical.
  • la correcció ortogràfica.

Davant d'un excessiu nombre de faltes, la nota del dossier quedarà pendent fins que l'alumne/a hagi fet les correccions oportunes. Aquest fet afectarà negativament la nota del dossier.

Dins de la valoració del dossier es tindrà en compte no només la part escrita del treball, sinó també tot aquell material lliurat: cassettes, vídeos, ...; i en el cas de projectes, és valorarà la maqueta i tot tipus de muntatge o experiment realitzat.

ELS TREBALLS COPIATS EN LA SEVA TOTALITAT O EN PART SERAN SUSPESOS.

Nota 3  Valoració de l'exposició oral

La fixarà el tribunal tenint en compte :

• la correcció en l'expressió oral.
  • la capacitat de síntesi en la presentació del tema.
  • l'adequació de les respostes a les preguntes que es puguin plantejar.

L'exposició oral es realitzarà encara que falti un dels membres del tribunal.

Després de l'exposició s'escriuran les notes a l'acta i al butlletí i no es comunicaran a l'alumne/a fins que s'hagin trobat tots els professors i es lliurin els butlletins.

RECUPERACIÓ

Els alumnes que no aprovin el treball de recerca tenen l'oportunitat de recuperar-lo al primer trimestre de 2n de Batxillerat. Normalment, aquesta recuperació consistirà a refer els punts del treball indicats pel tutor/a, i en alguns casos no caldrà tornar a fer l'exposició oral, en d'altres i segonS ho estimi el tribunal caldrà tornar-la a repetir.
En aquests casos la nota màxima només pot ser un 5.