INTERCANVIS

VIATGES LINGÜÍSTICS

El departament de Llengües Estrangeres de l' Institut El Suí ha portat i porta a terme, dins del projecte lingüístic de centre, diferents activitats per posar el nostre alumnat en contacte amb les cultures i les societats dels països, les llengües del quals s'imparteixen en el nostre centre (alemany i francès):

·        Intercanvis a Alemanya (des del 2000)

·        Viatge a Paris (2005-2006)

·        Intercanvis a França (des del 2005)

·        Viatges a Carcassonne (2008-2009 i 2009-2010)

Els objectius són lingüístics i culturals:

1.1 Apropar l'alumnat a la realitat lingüística de l 'idioma estranger.
1.2 Utilitzar l 'idioma en el seu context real.
1.3 Millorar les competències productives (parlar i escriure) i receptives (escoltar i

llegir) dels alumnes.
1.4 Oferir als alumnes visitants la possibilitat de posar en pràctica els seus

coneixements del nostre propi idioma.

2.1 Apropar l'alumnat a la realitat social i cultural del país visitat
2.2 Aprendre a conviure i a respectar els costums de les diferents cultures, posant

èmfasi amb allò que ens uneix i no pas tant en allò que ens separa.
2.3 Entendre la diversitat com un element enriquidor de la nostra pròpia cultura.
2.4 Posar-se en contacte amb la comunitat educativa d'altres països i comparar-la

amb la nostra.
2.5 Fer-nos conèixer com a poble, cultura i comunitat educativa.

L’ intercanvi amb Alemanya està consolidat fa molts anys (19 anys). Abans que el nostre centre es segregués de l’ antic institut de batxillerat de Cardedeu, ja es feia un intercanvi amb el Max-Planck-Gymnasium de Böblingen, Baden- Wuttemberg.

Amb la separació, varem heretar l’ intercanvi i el varem conservar fins l’any passat.

9 anys d’estreta relació sense interrupcions i amb la col·laboració del professor Max  Steinacher que és tota una institució entre nosaltres i que ens ha deixat una bona petjada: a més de la relació professional, ens uneix una relació d’amistat.

Des del curs 2009-2010, hem encetat una nova etapa amb el Philipp-Matthäus-Hahn-Gymnasium de Leinfelden-Echterdingen (STUTTGART) que esperem sigui tan fructífera com l’anterior.

L’ intercanvi amb França es va posar en marxa el curs 2005-2006 amb el  Collège Jean Rostand d'Orvault (Nantes) i des del curs passat el fem amb l’Institut Paul Ricoeur de Louvres (Val d’Oise) a prop de Paris.

Els intercanvis es realitzen cada dos anys, alternant el de França amb el d’Alemanya.

Tant els centres alemany i francès, com el nostre organitzen diferents activitats culturals a més de potenciar la participació de l’alumnat en la vida escolar (classes específiques i entrada a les aules), deixant a les famílies l’organització d’activitats més lúdiques.

Els alumnes implicats són aquells que van escollir l’alemany o el francès com a segona llengua estrangera a la franja d’optatives en el segon quadrimestre de 2ESO.

Si l’organització  i les necessitats ho demanen, obrim aquesta oferta a la resta de cursos per a que es puguin inscriure alumnes que no hagin cursat aquestes optatives però que estiguin interessats en participar en aquest projecte.

Si voleu saber-ne més... què millor que llegir els reportatges i els comentaris dels alumnes participants?

Aquí teniu un bon grapat d’articles apareguts a la revista del nostre centre “El Tinter” així com una selecció de fotografies que us serviran per fer-vos una idea de tots els viatges lingüístics que s’han organitzat fins ara al nostre centre.