ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA Institut EL SUI

Curs 2013-2014

LA COMISSIÓ PEDAGÒGICA

Constituïda per l’equip directiu, les coordinadores de cicle i els caps de departament, representa l’òrgan de participació més important del centre. Farà el seguiment del funcionament general d’acord amb la normativa interna del centre i en proposarà els canvis que cregui convenients. Vetllarà pel seguiment del disseny currricular d’ESO i de Batxillerat i elaborarà les propostes per als cursos següents. Actuarà per consens i, quan no hi hagi acord majoritari, es valoraran les possibles noves propostes als departaments i als equips docents. La comissió pedagògica valorarà la seva viabilitat i vetllarà perquè es mantingui la línia pedagògica del centre establerta en el seu PEC. Elaborarà un document únic amb les diverses possibilitats d’organització i el claustre les votarà una a una. Un cop preses les decisions en claustre i per majoria, l’equip directiu serà l’encarregat de vetllar perquè es compleixin.

LA COMISSIÓ D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

Planifica, promou i fa el seguiment de les actuacions que es duguin a terme  per atendre la diversitat de necessitats educatives de l’alumnat, està presidida pel coordinador pedagògic. D’acord amb la normativa vigent correspon a la comissió d’atenció a la diversitat la concreció de criteris i prioritats per a l’atenció a la diversitat de l’alumnat, l’organització, ajustament i seguiment dels recursos de què disposa el centre i de les mesures adoptades, el seguiment de l’evolució de l’alumnat amb necessitats educatives especials i específiques i la proposta, si escau, dels plans individualitzats i les altres funcions que en aquest àmbit li atribueixi el centre mateix.

LES REUNIONS D’EQUIPS DOCENTS

Formen els equips docents professors que imparteixen crèdits comuns d’ESO o matèries comunes i de modalitat de Batxillerat i la/el coordinador/ra de nivell. El contingut de les reunions seran: les qüestions didàctiques generals, les que afectin el bon funcionament del grup, les relacionades amb casos concrets  d’alumnes i les sessions d’avaluació. Hi haurà un ordre del dia de la reunió que el professorat coneixerà prèviament i es redactarà una acta amb els acords presos. Cada professor serà convocat a les reunions que li corresponguin.

LES REUNIONS DE DEPARTAMENT

Les formen els professors que imparteixen majoritàriament assignatures pròpies del departament. Els seus membres debatran les propostes de la Comissió Pedagògica i el seu Cap serà l’encarregat de transmetre els acords presos, els resultats de les seves votacions i les propostes pròpies del departament. El departament s’encarregarà d’organitzar les activitats que siguin pròpies de la matèria i de generar els mecanismes de participació en aquelles altres de caràcter general que requereixin la participació de cadascuna de les àrees.

REUNIÓNS DE TUTORS

Les formen els tutors i el seu coordinador. Es faran les propostes i el seguiment del Pla d’Acció Tutorial i es parlarà del funcionament del grup i dels alumnes conflictius . Es treballaran les propostes de la comissió pedagògica que afectin el funcionament de les classes i es buscaran els mecanismes de participació directa dels alumnes en la vida del centre.

ves a l'horari marc de centre