EL PROJECTE PRAT DE LA RIBA

• Forma part de la iniciativa.

• L' objectiu principal és potenciar les vocacions científico-tècniques.

• A l’INS El Sui hi participen els alumnes de 4t d’ESO que cursen tecnologia i hi ha professorat implicat directament en el projecte.

• L’alumnat visita una empresa i contacta en primera persona amb els professionals que hi treballen.

• L’alumnat desenvolupa un projecte tècnic relacionat amb l’activitat de l’empresa.

A classe de tecnologia els alumnes desenvolupen un projecte tècnic relacionat amb l’activitat d’una empresa. El treball es planteja a partir d’una pregunta guia i es proposa als alumnes un treball d’indagació que han de resoldre organitzats en grups d’experts. La visita a l’empresa ofereix a l’alumnat l’oportunitat de contactar amb professionals amb perfils científics i tècnics.

L’organisme responsable del projecte és el CRECIM (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) de la Universitat Autònoma de Barcelona amb el suport del Departament d’Educació. La plataforma INDÚSTRIA XXI, impulsada pel Foment del Treball, la Cambra de Comerç de Barcelona, el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i Fepime Catalunya, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, promou el projecte.

• Empreses que hem visitat:

Curs 2009-2010: NTE-SENER, una companyia d’enginyeria de projectes que ha treballat per a l’ESA i la NASA.

Curs 2010-2011, 20011-2012 i 2012-2013: CETEMMSA, un centre tecnològic I+D especialitzat en materials i objectes intel·ligents amb aplicacions en el tèxtil i altres sectors.

Curs 2010-2011

Primer premi de la I Mostra de Treballs de Creació del Projecte Prat de la Riba convocat per la UAB pel treball "Guant Musical" realitzat pels alumnes de 4t d'ESO Rubén Sánchez, Sergi Pous, Aitor Barroso, Edgard Casanova i Óscar Castro. (treball tutoritzat per la professora Núria Lopez)

El premi que va rebre l'Institut va ser 1000 € en material de Tecnologia. Amb aquesta dotació econòmica hem adquirit dos robots educatius LEGO Mindstorms NXT i material accessori per a aquests.

Accediu a la fitxa del treball guanyador: