salo2015.

Amb motiu de la celebració del 300 aniversari dels Decrets de Nova Planta, l'alumnat de 4t d'ESO ha visitat les restes arqueològiques trobades en el subsòl de l’antic mercat del Born. Aquesta visita els ha permès aproximar-se a la vida dels barcelonins de finals de segle XVII i principis del segle XVIII. L’exposició Fins a aconseguir-ho! El setge de 1714 els ha  recordat els fets de la guerra de Successió i el setge a què va ser sotmesa la ciutat de Barcelona per les tropes borbòniques.
born
CLOVER és un magazine, en anglès, que ha fet alumnat de l'optativa de 2n d'ESO LET’S BE JOURNALISTS: THE CREATION OF A MAGAZINE.

Els alumnes Samara Díaz, Juan García, Laura Adiego, Elena Colet, Miriam Ferrando, Javier Padial i Melanie Arevalo, amb la col·laboració d'altres companys, i coordinats per la professora Eva Clemente, han fet aquest magazine que us conviden a veure, en la seva versió pdf: només cal que feu clic aquí.

CLOVER

que tornin

L'Institut s'adhereix a la campanya internacional per a l'alliberament de les alumnes nigerianes segrestades.
Defensem els drets humans: ara, sempre i per a tothom!!!

Les fotografies guanyadores del Concurs de fotografia matemàtica de l'Institut, participen en el Concurs que organitza ABEAM (Associació de Barcelona per a l'estudi i aprenentatge de les Matemàtiques). El dia 15 de maig es van fer públics els premis del Concurs d'ABEAM: hem de felicitar a Júlia Prieto Coll, alumna de 2n de Batxillerat, per haver obtingut el 3r premi en la seva categoria, i a la professora Rosa Mª Bachs, a la qual han concedit un accèssit.
MonicaMarquès

Secants a la mitja lluna és la foto amb la qual Júlia ha guanyat el premi. Fent clic a la foto accedireu a les seleccionades per l'Institut.

El 8 d’abril, a les Cotxeres de Sants, va tenir lloc, la Mostra de treballs de recerca de Sants-Montjuïc. L'Institut hi va presentar tres treballs, d'alumnes de 2n de Batxillerat, en representació de la feina feta des de les diferents matèries al llarg del curs 2013-2014.

Els autors i els títols del treballs que es van presentar són:

Feu clic a la imatge per veure'n més

Al 2n quadrimestre disposem de la col·laboració de la professora-lectora nord-americana, Katie Masters, de la prestigiosa Arizona State University dels Estats Units (Phoenix), on està desenvolupant estudis en Literatura Anglesa.

Cada setmana, la professora Masters  presenta a alumnat  algun tema relacionat amb la cultura nord-americana, i es produeix una interacció molt profitosa per l'ensenyament de l'anglès al nostre Institut.

A les fotos la podeu veure en una classe, a l'aula d'idiomes .
Katie Masters
En un  simposi celebrat a Brussel·les sobre plurilingüisme, van passar les entrevistes a sis joves europeus, entre els quals dues estudiants del nostre  Institut: Karem Ayala López i Mónica Marqués Reyes

Creiem que tots ells ens fan sentir orgullosos de ser ciutadans de països  oberts, integradors i acollidors. El seu missatge és positiu i  sense complexos a favor del plurilingüisme.

Estem especialment contents de les aportacions de Mónica i de Karem i de  la qualitat de les imatges, tant de les filmades al barri del nostre  Institut,  com de les enregistrades al Pirineu, aprofitant una sortida al pantà de Camarasa organitzada pel nostre centre. Us recomanem que mireu les dues entrevistes, fent clic a les imatges.
Aquí podeu trobar les sis entrevistes. Les imatges són precioses!!!!

La nostra felicitació totes dues, així com a l'equip tècnic i a la Fundació "Svenska Kulturfonden".
KA
Entrevista a Mónica
GR2
Entrevista a Karem

NOTÍCIES ANTERIORS

Web actualitzat: 27 de març de 2015.
Optimitzat per a Firefox