Òrgans
de govern |
En el PEC (Projecte
Educatiu de Centre) podem trobar els diferents òrgans de coordinació
i govern de l'Institut, tant unipersonals com col·legiats. En l'apartat dedicat
a Recursos humans podeu trobar
els/les professors/es que formen part de cada departament i els càrrecs
de cadascun d'ells (caps de departament, tutors, coordinadors,...)
D'acord a les Normes d'Organització i Funcionament de l'Institut, els òrgans col·legiats bàsics són:
|
|
EL
CONSELL ESCOLAR |
El Consell Escolar del Centre és l'òrgan
de participació (pares, professors, alumnes, municipi i personal auxiliar
i de serveis) de la Comunitat Escolar en el govern dels Instituts d'Educació
Secundària i l'òrgan de programació, seguiment i avaluació general
de les seves activitats.
Composició del Consell Escolar
del Centre.
El Consell Escolar del Centre estableix
el nombre de representants de cada sector respectant els criteris esmentats
anteriorment. D'aquesta configuració del Consell Escolar, el President
en dóna compte al Delegat Territorial. No es pot modificar la configuració
del Consell Escolar del Centre durant els tres cursos acadèmics següents
a aquell en què és determinada.
La condició de membre electe del Consell Escolar
del centre s'adquireix per quatre anys. Cada dos anys es renova
la meitat dels membres representants del sector d'alumnes i pares d'alumnes,
sens perjudici que es cobreixin d'immediat les vacants que es produeixin.
En aquest darrer supòsit la condició de membre electe s'estendrà fins
a la data de finalització prevista pel mandat del membre substituït.
El Consell Escolar està format per:
|
MEMBRES
DEL CONSELL ESCOLAR
|
PRESIDENTA |
Ramona Balagué |
CAP
D'ESTUDIS |
Vicent Fornons |
PROFESSORS |
M. Lourdes Coma, Ma. Antònia Fa, Yolanda Latorre, Joan Morera, Anna Roldan i Enriqueta Sarradell. |
PARES |
Jaume Josa, Eva Llauet i Anna Rosell. |
APA |
Marisol Vilapriñó |
ALUMNES |
Berta Bergé, Ramon Bobet i Adam Puig. |
PERSONAL |
Núria Bonet |
AJUNTAMENT |
Xavier Bergé |
SECRETARIA |
Helena Rufat |
|
Competències del Consell Escolar.
- Aprovar la creació d'altres òrgans de coordinació
de l'Institut i assignar-los competències sens perjudici de les funcions
dels òrgans de coordinació preexistents.
- Decidir sobre l'admissió d'alumnes, dins
el marc de la normativa vigent.
- Aprovar el Pressupost del Centre,
fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.
- Aprovar el Pla de Convivència.
- Elaborar les directrius per a la programació
i el desenvolupament de les activitats escolars complementàries, de les
activitats extraescolars i serveis, si escau, amb la col·laboració de
l'Associació de Pares d'Alumnes. Aprovar-ne la programació i avaluar-ne
l'execució.
- Avaluar i aprovar la Programació General
del Centre que, amb caràcter anual elabori l'Equip Directiu.
- Avaluar i aprovar la Memòria Anual
d'activitats del Centre.
- Establir els criteris sobre la participació
del Centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com
aquelles accions assistencials a les quals el Centre pot prestar la seva
col·laboració, escoltades l'Associació de Pares i l'Associació d'Alumnes.
- Establir les relacions de col·laboració
amb altres centres amb finalitats culturals i educatives.
- Promoure l'optimització de l'ús de
les instal·lacions i material escolar, i la seva renovació, així com vetllar
per la seva conservació.
- Analitzar i valorar el funcionament general
del Centre, l'evolució del rendiment escolar i elaborar un informe que
s'inclou en la Memòria Anual.
- Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda
per disposició del Departament d'Ensenyament.
Funcionament del Consell Escolar del Centre.
- El Consell Escolar del Centre es reuneix preceptivament una vegada
cada trimestre i sempre que el convoca el seu President o bé ho sol·licita
almenys un terç dels seus membres. A més, preceptivament, es farà reunió
a l'inici del curs i una altra al final.
- Es procurarà que les decisions del Consell Escolar es prenguin per consens.
Si no és possible arribar a un acord es determinarà la decisió per majoria
dels membres presents, llevat dels casos que la normativa determini una
altra majoria qualificada.
- La convocatòria de les reunions ordinàries i extraordinàries serà tramesa
pel Director, amb antelació suficient, juntament amb la documentació necessària
que hagi de ser objecte de debat, i, si s'escau, d'aprovació.
|
EL
CLAUSTRE DE PROFESSORS |
El Claustre de Professors és l'òrgan propi de participació d'aquests
en la gestió i la planificació educatives de l'Institut.
Composició del Claustre de Professors.
El Claustre de Professors està integrat per la totalitat dels/de les
professors/es que hi presten serveis i el presideix el/la director/a.
El claustre de professors està integrat
per 29,5 professors/es (28 a jornada sencera i 3 a mitja jornada).
|
MEMBRES
DEL CLAUSTRE DE PROFESSORS
|
Ramona
Balagué Jovell (Directora) |
EQUIP
DIRECTIU
|
Vicent Fornons Jou (Cap d'Estudis) |
M.
Antònia Fa Carné (Coord. Pedagògica) |
Helena Rufat Casals (Secretaria) |
|
|
Asunción Asín Aybar |
Joan Morera Profitós |
Héctor Beberide Farrús |
Margarida Oró Lluch |
Montserrat Cabré Cucó |
Lídia Pascual Pou |
Teresa Claverol Poza |
Isabel Pérez Pirla |
Ma. Lourdes Coma Camats |
Núria Puigdevall |
Sergi Edo Ríos |
Rosa Ma. Quílez Viñals |
Imma Farré Vilalta |
Anna Roldan Pueyo |
Maite Fernández Hernández |
Concepcio Ros Forns
|
Anna Fortuny Cires |
Enriqueta Sarradell Pascual |
Núria García Martínez |
Gerard Serradó García |
Dolors Gardeñes Rosell |
Rosa Ma. Trepat Cantons |
Antònia Hermoso Púa |
Mercè Vilarasau Farré |
Yolanda Latorre Ceresuela |
Roger Vinyoles Auladell |
Cristina Molina Martín |
|
|
|
Funcions del Claustre de Professors.
- Participar en l'elaboració del Projecte Educatiu del Centre.
- Informar i aportar propostes al Consell Escolar del Centre i a l'Equip
Directiu sobre l'organització i la Programació General del Centre, i per
al desenvolupament de les activitats escolars complementàries i de les
extraescolars.
- Establir criteris per a l'elaboració del Projecte Curricular del Centre,
aprovar-lo, avaluar-ne l'aplicació i decidir-ne possibles modificacions.
- Elegir els seus representants al Consell Escolar del Centre.
- Informar del nomenament dels professors-tutors.
- Emetre informe favorable sobre la proposta de creació d'altres òrgans
de coordinació abans que el Director no la presenti al Consell Escolar
del Centre.
- Fixar i coordinar les funcions d'orientació i tutoria dels alumnes.
- Promoure iniciatives en l'àmbit de l'experimentació i la investigació
pedagògiques, i en el de la formació del professorat de l'Institut.
- Analitzar i valorar els resultats de l'avaluació dels alumnes i del
Centre en general.
- Aportar al Consell Escolar criteris i propostes per a l'elaboració del
Reglament de Règim Interior.
- Aportar a l'Equip Directiu criteris pedagògics sobre distribució horària
del Pla d'Estudis del Centre, la utilització racional de l'espai escolar
comú i de l'equipament didàctic en general.
- Conèixer les candidatures a la Direcció i els programes presentats pels
candidats.
- Qualsevol altra que li sigui encomanada per disposició del Departament
d'Ensenyament.
Funcionament del Claustre de Professors
del Centre.
El Claustre es reuneix preceptivament
una vegada cada dos mesos amb caràcter ordinari i sempre que el convoqui
el Director o ho sol·liciti un terç, almenys, dels seus membres. És preceptiu
que es reuneixi al començament i al final de cada curs escolar.
L'assistència al Claustre és obligatòria
per a tots els seus membres.
El secretari del Centre estén acta de cada
sessió del Claustre, la qual, una vegada aprovada, passa a formar part
de la documentació general del Centre.
L'EQUIP DIRECTIU
L'Equip Directiu està integrat pel
Director, el Cap d'Estudis, el Coordinador Pedagògic i el Secretari. (Òrgans
unipersonals de govern dels Instituts d'Educació Secundària) .
L'Equip Directiu assessora el Director
en matèries de la seva competència, elabora la Programació General, el
Projecte Educatiu, el Reglament de Règim Interior i la Memòria Anual de
l'Institut.
Així mateix, l'Equip Directiu afavoreix
la participació de la comunitat educativa i estableix els criteris
per a l'avaluació interna del centre i coordina les actuacions dels òrgans
unipersonals de coordinació.
|