Òrgans de govern

En el PEC (Projecte Educatiu de Centre) podem trobar els diferents òrgans de coordinació i govern de l'Institut, tant unipersonals com col·legiats. En l'apartat dedicat a Recursos humans podeu trobar els/les professors/es que formen part de cada departament i els càrrecs de cadascun d'ells (caps de departament, tutors, coordinadors,...)

D'acord a les Normes d'Organització i Funcionament de l'Institut, els òrgans col·legiats bàsics són:


EL CONSELL ESCOLAR

El Consell Escolar del Centre és l'òrgan de participació (pares, professors, alumnes, municipi i personal auxiliar i de serveis) de la Comunitat Escolar en el govern dels Instituts d'Educació Secundària i  l'òrgan de programació, seguiment i avaluació general de les seves activitats.

Composició del Consell Escolar del Centre.

El Consell Escolar del Centre estableix el nombre de representants de cada sector respectant els criteris esmentats anteriorment. D'aquesta configuració del Consell Escolar, el President en dóna compte al Delegat Territorial. No es pot modificar la configuració del Consell Escolar del Centre durant els tres cursos acadèmics següents a aquell en què és determinada.
La condició de membre electe del Consell Escolar del  centre s'adquireix per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants del sector d'alumnes i pares d'alumnes, sens perjudici que es cobreixin d'immediat les vacants que es produeixin. En aquest darrer supòsit la condició de membre electe s'estendrà fins a la data de finalització prevista pel mandat del membre substituït.
El Consell Escolar està format per:

MEMBRES  DEL  CONSELL  ESCOLAR
PRESIDENTA Ramona Balagué
CAP D'ESTUDIS Vicent Fornons
PROFESSORS M. Lourdes Coma, Ma. Antònia Fa, Yolanda Latorre, Joan Morera, Anna Roldan i Enriqueta Sarradell.
PARES Jaume Josa, Eva Llauet i Anna Rosell.
APA Marisol Vilapriñó
ALUMNES Berta Bergé, Ramon Bobet i Adam Puig.
PERSONAL Núria Bonet
AJUNTAMENT Xavier Bergé
SECRETARIA Helena Rufat

 

Competències del Consell Escolar.

- Aprovar la creació d'altres òrgans de coordinació de l'Institut i assignar-los competències sens perjudici de les funcions dels òrgans de coordinació preexistents.
- Decidir sobre l'admissió d'alumnes, dins el marc de la normativa vigent.
- Aprovar el Pressupost del Centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.
- Aprovar el Pla de Convivència.
- Elaborar les directrius per a la programació i el desenvolupament de les activitats escolars complementàries, de les activitats extraescolars i serveis, si escau, amb la col·laboració de l'Associació de Pares d'Alumnes. Aprovar-ne la programació i avaluar-ne l'execució.
- Avaluar i aprovar la Programació General del Centre que, amb caràcter anual elabori l'Equip Directiu.
- Avaluar i aprovar la Memòria Anual d'activitats del Centre.
- Establir els criteris sobre la participació del Centre en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el Centre pot prestar la seva col·laboració, escoltades l'Associació de Pares i l'Associació d'Alumnes.
- Establir les relacions de col·laboració amb altres centres amb finalitats culturals i educatives.
- Promoure l'optimització de l'ús de les instal·lacions i material escolar, i la seva renovació, així com vetllar per la seva conservació.
- Analitzar i valorar el funcionament general del Centre, l'evolució del rendiment escolar i elaborar un informe que s'inclou en la Memòria Anual.
- Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda per disposició del Departament d'Ensenyament.

Funcionament del Consell Escolar del Centre.

- El Consell Escolar del Centre es reuneix preceptivament una vegada cada trimestre i sempre que el convoca el seu President o bé ho sol·licita almenys un terç dels seus membres. A més, preceptivament, es farà reunió a l'inici del curs i una altra al final.
- Es procurarà que les decisions del Consell Escolar es prenguin per consens. Si no és possible arribar a un acord es determinarà la decisió per majoria dels membres presents, llevat dels casos que la normativa determini una altra majoria qualificada.
- La convocatòria de les reunions ordinàries i extraordinàries serà tramesa pel Director, amb antelació suficient, juntament amb la documentació necessària que hagi de ser objecte de debat, i, si s'escau, d'aprovació.

EL CLAUSTRE DE PROFESSORS

El Claustre de Professors és l'òrgan propi de participació d'aquests en la gestió i la planificació educatives de l'Institut.

Composició del Claustre de Professors.

El Claustre de Professors està integrat per la totalitat dels/de les professors/es que hi presten serveis i el presideix el/la director/a.
El claustre de professors està integrat per 29,5 professors/es (28 a jornada sencera i 3 a mitja jornada).

MEMBRES  DEL  CLAUSTRE  DE  PROFESSORS
Ramona Balagué Jovell (Directora)
EQUIP

DIRECTIU

Vicent Fornons Jou (Cap d'Estudis)
M. Antònia Fa Carné (Coord. Pedagògica)
Helena Rufat Casals (Secretaria)

 
Asunción Asín Aybar Joan Morera Profitós
Héctor Beberide Farrús Margarida Oró Lluch
Montserrat Cabré Cucó Lídia Pascual Pou
Teresa Claverol Poza Isabel Pérez Pirla
Ma. Lourdes Coma Camats Núria Puigdevall
Sergi Edo Ríos Rosa Ma. Quílez Viñals
Imma Farré Vilalta Anna Roldan Pueyo
Maite Fernández Hernández Concepcio Ros Forns
Anna Fortuny Cires Enriqueta Sarradell Pascual
Núria García Martínez Gerard Serradó García
Dolors Gardeñes Rosell Rosa Ma. Trepat Cantons
Antònia Hermoso Púa Mercè Vilarasau Farré
Yolanda Latorre Ceresuela Roger Vinyoles Auladell
Cristina Molina Martín  
 

 

Funcions del Claustre de Professors.

- Participar en l'elaboració del Projecte Educatiu del Centre.
- Informar i aportar propostes al Consell Escolar del Centre i a l'Equip Directiu sobre l'organització i la Programació General del Centre, i per al desenvolupament de les activitats escolars complementàries i de les extraescolars.
- Establir criteris per a l'elaboració del Projecte Curricular del Centre, aprovar-lo, avaluar-ne l'aplicació i decidir-ne possibles modificacions.
- Elegir els seus representants al Consell Escolar del Centre.
- Informar del nomenament dels professors-tutors.
- Emetre informe favorable sobre la proposta de creació d'altres òrgans de coordinació abans que el Director no la presenti al Consell Escolar del Centre.
- Fixar i coordinar les funcions d'orientació i tutoria dels alumnes.
- Promoure iniciatives en l'àmbit de l'experimentació i la investigació pedagògiques, i en el de la formació del professorat de l'Institut.
- Analitzar i valorar els resultats de l'avaluació dels alumnes i del Centre en general.
- Aportar al Consell Escolar criteris i propostes per a l'elaboració del Reglament de Règim Interior.
- Aportar a l'Equip Directiu criteris pedagògics sobre distribució horària del Pla d'Estudis del Centre, la utilització racional de l'espai escolar comú i de l'equipament didàctic en general.
- Conèixer les candidatures a la Direcció i els programes presentats pels candidats.
- Qualsevol altra que li sigui encomanada per disposició del Departament d'Ensenyament.

Funcionament del Claustre de Professors del Centre.

El Claustre es reuneix preceptivament una vegada cada dos mesos amb caràcter ordinari i sempre que el convoqui el Director o ho sol·liciti un terç, almenys, dels seus membres. És preceptiu que es reuneixi al començament i al final de cada curs escolar.
L'assistència al Claustre és obligatòria per a tots els seus membres.
El secretari del Centre estén acta de cada sessió del Claustre, la qual, una vegada aprovada, passa a formar part de la documentació general del Centre.

L'EQUIP DIRECTIU

L'Equip Directiu està integrat pel Director, el Cap d'Estudis, el Coordinador Pedagògic i el Secretari. (Òrgans unipersonals de govern dels Instituts d'Educació Secundària) .
L'Equip Directiu assessora el Director en matèries de la seva competència, elabora la Programació General, el Projecte Educatiu, el Reglament de Règim Interior i la Memòria Anual de l'Institut.
Així mateix, l'Equip Directiu afavoreix la participació de la comunitat educativa i estableix  els criteris per a l'avaluació interna del centre i coordina les actuacions dels òrgans unipersonals de coordinació.