Programa salut i escola

L’adolescència és una etapa de canvis entre la vida infantil i l’adulta, en la qual es consoliden valors, actituds i estils de vida que són essencials per a la salut actual i la  futura. En aquest procés de canvi, es presenten situacions de risc no percebudes com a tal per la major part dels adolescents.
Hi ha condicionants externs de la nostra societat que influeixen en l’adolescent: les perspectives laborals, la competitivitat, l’individualisme, la crisi en l’estructura familiar, la violència televisiva, el culte al cos, la publicitat, el nou patró d’oci...
Problemes de salut d’etiologia multifactorial precisen de la intervenció coordinada de professionals de diferents àmbits (el consum de drogues, l’alcohol, els trastorns mentals i de conducta, els embarassos no desitjats).

El Programa “Salut i Escola” té el propòsit de potenciar la coordinació dels centres docents, els serveis educatius i els serveis sanitaris en accions de promoció de la salut i d’atenció a  l’alumnat.
El Programa “Salut i Escola” busca, mitjançant la Consulta Oberta afavorir l’accessibilitat de cara a la prevenció de situacions de risc i l’atenció precoç als problemes de salut dels adolescents a l’atenció sanitària amb garanties de privacitat, confidencialitat i proximitat.

OBJECTIUS

• Apropar els serveis de salut als centres docents i als adolescents, mitjançant la consulta oberta als centres d’educació secundària amb les màximes garanties d’intimitat.
  • Millorar la coordinació entre els centres docents i els serveis de salut per tal de donar resposta a les necessitats dels adolescents.
  • Facilitar la promoció d’actituds i hàbits saludables (factors protectors) amb actuacions d’educació per a la salut.
  • Requerir els comportaments que poden afectar negativament la salut (factors de risc).
  • Detecció precoç dels problemes de salut a fi d’intervenir el més aviat possible.

EIXOS FONAMENTALS

Els eixos fonamentals del Programa “Salut i Escola” són:

• La salut mental.
  • La salut afectiva i sexual.
  • El consum de drogues legals i il·legals.
  • Els trastorns de la conducta alimentària.

CENTRE

Infermera de referència: Maria Abelló
Consulta oberta al centre: els últims dijous de mes.