Institut Francesc Macià - Cornellà

ENLLAÇOS
Departament d'Educació
Citilab-Cornellà

Benvinguts/es a la pàgina web de l’Institut Francesc Macià, el centre degà de Cornellà.

Estem treballant perquè aquesta web us sigui útil i entenedora
.

SOS ENSENYAMENT
MMACA

NOVETATS:

Portal atri

Dia Macià

Diada

Divendres 11: Diada Macià

Divendres celebrem que el llunyà 1931 Francesc Macià va fer el gest més important de la seva vida, i, amb el pas del temps, això li va comportar que aquest institut es dediqués a la seva memòria. El 14 d'abril de 1931 aquest vilanoví va proclamar la República Catalana; fa temps que a l'Institut celebrem aquesta data. Enguany, com que cau en Setmana Santa, l'avancem al divendres 11. Els actes són a la una del migdia (se suspenen les altres activitats).

Més informació aquí.

Sant Jordi a l'Institut.

El dimecres 23 d'abril, l'endemà de tornar de Setmana Santa, celebrem la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Hi ha les dues primeres classes, amb normalitat, però després tenim la xocolatada al pati sud, el concurs de pastissos al bar, i el lliurament de premis de tots els concursos a la sala d'actes (fotogràfic, literari en català, contes en castellà, literari per a 6è, punts de llibre, d'història "Qui és?", sobre Francesc Macià, cartells del viatge a Euskadi, matemàtic, i el pastisser). Animeu-vos a participar-hi! Viu l'Institut!

Intercanvi Holanda 2014

Notícies d'Holanda.

La setmana del 24 al 30 de març, una vintena de nois i noies de 4t d'ESO visiten la ciutat del nord dels Països Baixos, Groningen, en un intercanvi amb un centre públic, vehiculat en llengua anglesa. Més endavant ens visitaran els holandesos.

Més informació, aquí.

Conferències

2ª MILLETA URBANA A L'INSTITUT

El seminari d'Educació Física organitza el proper 21 de març la 2ª Milleta urbana a l'entorn de l'institut.

RESULTATS - FOTOGRAFIES

II Milleta Institut

CONCURS DE MATEMÀTIQUES

Un any més, el Seminari de Matemàtiques ha organitzat el “Concurs de treballs de Matemàtiques”.
La seva finalitat és la descoberta de les aplicacions de les matemàtiques en tot allò que ens envolta a la nostra vida, algunes d’elles fins i tot molt divertides, o bé d’altres que poden iniciar-vos a la investigació si teniu interès per la Ciència i també per la seva història.

Aquí podeu descarregar les bases del concurs.

Concurs de matemàtiques

Preinscripció 2014-2015
CALENDARI PREINSCRIPCIÓ 2014-2015

pdf Més info. A LA SECRETARIA DEL CENTRE

Comenius tv

NOTICIA DEL PROJECTE COMENIUS

Projecte COMENIUS “TOGETHER...WE MAKE THE WAY” a la televisió eslovaca

(Frangment: de 4,50 fins 6,44 minuts)

Video-english

Vídeo - contactes amb Califòrnia.

Els alumnes de 1r de batxillerat de la professora d'anglès Mireia Xortó, han fet un intercanvi de vídeos amb una classe de ciències socials d'un institut de Sacramento, Califòrnia.

El professor de la classe "agermanada" és Larry Ferlazzo, un edublogger molt influent als Estats Units, col·laborador amb The Learning Network del New York Times.

Les preguntes dels alumnes de l'Institut de California
Les respostes dels nostres alumnes

L'entrada que ha fet en Larry Ferlazzo al seu blog amb el resultat final de l'experiència

Més informació  aquí.

INTERCANVI A FRANÇA.

Durant l'intercanvi del 12 al 19 de gener, els nostres alumnes van ser rebuts a la ciutat de Sète. veure ++

Recepció

Activitats extraescolars

SOCIALITZACIÓ DELS LLIBRES DE TEXT DEL CURS 2013-2014

INFORMACIÓ ACTUALITZADA-JULIOL 2013

Llibres de text

INFORMACIÓ GENERAL DE L'INSTITUT
Aquí podeu trobar la informació que lliurem en les sessions de Portes Obertes, tant de l'ESO, com de batxillerat.

Porta institut

2n batx. Orientació

Orientacions per als alumnes que acaben 2n de batxillerat.

A mitjans de maig s'acaben les classes de 2n, i els alumnes tenen al davant un munt de decisions per prendre, de gran transcendència. Per intentar ajudar-los, hem fet aquest recull d'informacions.  [AQUÍ]

PILE

COMENIUS-2013-2015
PROJECTE COMENIUS-13-15