Institut Francesc Macià - Cornellà

ENLLAÇOS

Departament d'Educació
Citilab-Cornellà

Benvinguts/es a la pàgina web de l’Institut Francesc Macià, el centre degà de Cornellà.

Estem treballant perquè aquesta web us sigui útil i entenedora
.

SOS ENSENYAMENT
Comunicats
Cangur 2015

NOVETATS:

Portal atri

Holanda 2015

Concursos Diada de Sant Jordi 2015.
Bases:

Holanda 2015

Participem en l'APROPA al Citilab.

Participem en l'APROPA al Citilab. El divendres 17 d'abril vam participar en la fira de centres d'ensenyament de joves i adults de Cornellà, APROPA, que es va organitzar en el Citilab. Diversos grups d'alumnes nostres van visitar les parades i els tallers, per informar-se de les diverses opcions i alternatives; i, paral·lelament, vam oferir informació del nostre Institut en una paradeta (si bé el centre ja ha fet les oportunes portes obertes d'ESO i batxillerat, amb una assistència massiva de persones interessades).

Concurs Coca ColaAl concurs de redaccions de 2n d'ESO. Un altre cop, els alumnes seleccionats de 2n participen en el popular concurs de narracions breus que organitza la famosa marca de refrescos (Coca-cola), a l'aulari de la UPC. El dissabte 21 de març en català, i el 18 d'abril en espanyol, una vintena d'alumnes opten als premis. Que tinguem sort!

Concurs literariSant Jordi: XXXV concurs literari en català.  Tots els alumnes han de presentar les seves obres literàries als professors de llengua, dins del concurs de Sant Jordi. Els guanyadors se sabran per Sant Jordi, a la festa acadèmica, amb els altres concursos (matemàtic, fotogràfic, pastisser, sobre Francesc Macià, etc.). Vegeu-ne el cartell anunciador.

Holanda 2015

Convocada la cursa atlètica popular del Corte Inglés.

L'Associació Esportiva I. Francesc Macià convida tota la comunitat educativa a fer la cursa pel centre de Barcelona del diumenge 12 d'abril. Onze kilòmetres per fer esport i posar-se a prova. L'Associació ha estat present a la majoria de curses dutes a terme a Barcelona i Cornellà, de les més curtes a la marató. Acabar-la dóna punts a educació física. Informació i inscripcions gratuïtes a http://www.cursaelcorteingles.cat/

Manger

Projecte EMILE “Combien de fruits et de légumes par jour”  dins del tema: Manger, bouger pour ma santé.

Al llarg del curs 2012-2013, dins del PILE "En route!"  la Maria Lluïsa Serrano i María José García  van realitzar aquesta unitat didàctica, que es continua impartint a 2n d'ESO a les classes de francès des de llavors.
L'objectiu de la unitat és reflexionar sobre els bons hàbits per aconseguir una bona salut en llengua francesa.
Es comença amb una primera activitat amb una Reflexió sobre el que porten per esforzar , continuem reflexionant sobre el que esmorzem al matí  i el que mengem durant una setmana. Ampliem amb el vocabulari de verdures i àpats, continuem reflexionant  sobre la necessitat d'una dieta equilibrada i la necessitat de fer esport, continuem amb la lectura de"Repères de consommation correspondant aux objectifs nutritionnels du PNNS pour les enfants à partir de 3 ans et les adolescents"  del programa Passerelle i cada alumne fa un propòsit de millora  per a la seva salut. Per acabar veiem  publicitats i fem els nostres eslògans

Aquestes activitats poden variar d'un curs per l'altre però es van repetint cada curs.

Portes obertes 2015

Portes obertes batxillerat

Batxillerat: portes obertes el dimecres 15 d'abril. A les 17.30 farem la presentació del nostre batxillerat (tecnològic, biosanitari, social i humanístic), en l'habitual sessió de portes obertes per a famílies interessades. La preinscripció dels nous alumnes és del 12 al 19 de maig. Teniu el cartell adjunt.

Portes obertes 2015

Portes obertes d'ESO.

Dimecres 25 de febrer vam celebrar les "portes obertes" d'ESO. Amb una assistència altíssima, que en prou feines cabia a la sala d'actes, les famílies interessades en l'Institut van rebre la benvinguda i agraïment del director, i una breu explicació del procés d'adaptació dels alumnes de 1r d'ESO. Després, en grups petits, una trentena d'alumnes voluntaris, i també de professors, van passejar els visitants per l'Institut, mostrant-ne les instal·lacions i comentant la nostra manera de funcionar. Tres hores després de començar van marxar les últimes famílies. Recordem que les previsions són que hi haurà 106 places (més 6 de necessitats educatives especials) a 1r d'ESO. La preinscripció és del 10 al 17 de març. Vam lliurar a les famílies el full informatiu annex.

Premis Ciutat de Cornellà

PREMIS CIUTAT DE CORNELLÀ - 2014

La nostra companya Pura Fornals ha estat guardonada el passat divendres 27 de febrer amb el Premi Ciutat de Cornellà d’humanitats.
Professora de matemàtiques i una de les impulsores del Museu de Matemàtiques de Catalunya, amb seu a Cornellà, del qual actualment és la directora.
Més informació ++

Les Portes Obertes de batxillerat són el 15 d'abril.
Preinscripció

Futbol sala
FS F MACIA

HA COMENÇAT LA LLIGA ELS DISSABTES AL MATÍ !!

• EQUIPS DE FUTBOL SALA
    INS FRANCESC MACIÀ

Calendari dels partits:

Piscina 2014-15

El alumnes de 1r i 3r d'ESO ja han començat les activitats de piscina del segon trimestre corresponents a l'assignatura d'Educació Física del nostre institut. Aquesta activitat és obligatòria.

CE desembre 2014

Consell Escolar

Després del preceptiu període d’eleccions a finals de novembre, el dimecres 10 es va reunir el nou consell escolar de l’Institut, amb la meitat de components renovats. Durant la reunió constitutiva es van tractar temes ordinaris (inici de curs, incidències, obres i noves inversions en material), vam parlar d’aquestes eleccions, es va aprovar la proposta d'activitats extraescolars, es va establir la nova comissió de convivència, i es va discutir sobre un cas obert.

EVA_DOCUS_MOODLE
Bolcs de francés
Projectes de tecnologia
PILE