SALUTACIÓ

Benvinguts a la pàgina web de l'IES Gabriel Ferrater!

El nostre Institut és un centre educatiu públic de Reus, on els alumnes poden cursar l'ESO i totes les modalitats de Batxillerat: la Tecnològica, la de Ciències de la Natura i la Salut, la d'Humanitats i Ciències Socials, i la de les Arts.

Som un centre gran: 950 alumnes, 84 professors, 3 conserges, 3 administratives, personal de neteja, de cafeteria i altres professionals externs que col·laboren amb el nostre Institut: Associació de Mares i Pares, infermera, gabinet EAP, Ajuntament de Reus, etc., la qual cosa suposa que hem de tenir una bona organització per poder aconseguir tots els objectius que ens hem proposat. Per això, amb la col·laboració de tots, ens hem de regir per unes normes de convivència bàsiques que contribuiran a la formació dels nostres alumnes, tant a nivell acadèmic com personal, i al bon funcionament del Centre.

Intentem arribar a tots els àmbits educatius possibles, i planifiquem activitats a l'abast de tothom per tal de consolidar una bona integració dels nostres alumnes, activitats que contribueixen molt a la seva formació: fem referència als viatges, sortides culturals, revista, teatre, coral... activitats totes elles que no serien possible sense la dedicació dels professors que les impulsen.

Tot i que la tasca docent comporta moltes dificultats, ens veiem molt gratificats amb un bon nombre de premis concedits als nostres alumnes i al centre: CIRIT, Baldiri i Reixach, Fotografia, Vídeo, Treballs de Recerca ... alguns dels quals trobareu a la nostra web.

Pretenem, o al menys és la nostra voluntat prioritària, treballar amb un objectiu comú, que és aconseguir la millor preparació del jovent, en la vessant no només acadèmica, sinó també humana, orientada a una formació professional o universitària, i al mateix temps que esdevinguin ciutadans responsables, compromesos i tolerants amb les diferències de les quals el nostre país és un reflex.

Educar i formar els alumnes no vol dir planificar la tasca acadèmica amb un objectiu lúdic o divertit. Hem de ser conscients tots, professorat, alumnat i mares i pares, que en moltes ocasions aprendre exigeix un esforç personal important i implica superar una sèrie de dificultats que poden no ser divertides, però que formen part de la formació integral de la persona.

És per això que el nostre objectiu no serà mai possible si no comptem amb la participació de tota la comunitat educativa. Només amb una bona comunicació entre pares, alumnat i professorat es podrà aconseguir l'objectiu comú, desitjat per tots.

Esperem que en aquesta Web trobeu la informació necessària per a conèixer una mica més l'IES Gabriel Ferrater. Si teniu qualsevol suggeriment o qualsevol consulta no dubteu a utilitzar el correu electrònic i ens la feu arribar.

Immaculada Arias

Directora de l'IES Gabriel Ferrater