Activitats diverses: Seminari de francès.

 

 

Activitats del Seminari de francès.

Curs acadèmic 2001-2002

 

 

 

1.-Viatges i excursions:

           

a) Excursió d’un dia a Perpinyà.

Es porta a terme des de fa cinc anys amb alumnes de 2on d’ESO. Es tracta de que tinguin un primer contacte amb el país veí. Aquesta activitat abarca diversos objectius formatius: cultural, lingüístic i humà.

Es realitza conjuntament amb l’IES la Sedeta de Barcelona.

Arribem a Perpinyà al voltant de les 9.30h del matí. Els alumnes fan un joc de pistes per la ciutat. Es lliura previament a cada grup un qüestionari. Els millors treballs del joc de pistes són premiats amb un obsequi i una bona nota! També s’atorga un premi al millor album de fotos (per grup). A les 11h30 es visita el Palais des Rois de Majorque i a la sortida hi ha una trobada dels alumnes  amb els seus corresponsals francesos. Al llarg dels curs han establert una correpondència per correu electònic i per correu normal. Aquesta activitat va començar abans de les vacances de Nadal, felicitant-se l’any nou. Posteriorment els alumnes s’escriuen  de forma individual.

            Després de dinar als jardins del Palais van a visitar el Collège Jean Macé on juguen un partit de football o de volley. En sortir del Centre continuen amb el joc de pistes i disposen fins  de temps lliure per passetjar i gaudir de la ciutat fins a les 6h de la tarda.

 

 

 

b)Viatge a Paris.

 

Aquesta activitat es porta a terme amb alumnes de 3er d’ESO. No és obligatòria com la de Perpinyà. Per tant poden escullir entre passar quasi una setmana a París o anar tres dies a Carcassonne i Toulouse (tot depèn, no de les ganes sino de les disponibilitats econòmiques dels pares)

El viatge es fa en autocar amb alumnes de l’IES Salvador Pedrol de St. Joan Despí.

 

Es visiten els principals centres d’interès turístic, cultural i lúdic de París.

1er dia:  visita del Palais de Versailles i la Défense.

2on dia: visita del París panoràmic: Tour Eiffel, les Invalides, l’Arc de Triomphe, Champs Elysées, rue de Rivoli, place Vendôme, l’ Opéra.

Al vespre, visita del barri de Montmartre.

Després de sopar van fer un recorregut per París en autocar per veure la ciutat des d’una altra perspectiva.

3er dia: visita del museu del Louvre, quartier latin, la Sainte Chapelle, Notre Dame i el Barri des Halles, Centre Pompidou... Després de sopar van anar a ballar a la discoteca.

4. dia: Eurodisney (tot el dia) i al vespre retorn a Esplugues.

Abans d’anar a París es va documentar la visita amb informacions i videos. A final de curs els alumnes han de presentar un treball escrit sobre el viatge.

 

c) Els últims anys els alumnes de 3er d’Eso han anat a Carcassonne i Toulouse (curs 1998-1999, 1999-2000, 2001-2002)

Com fan a Perpinyà han de realitzar un treball de joc de pistes per la Cité de Carcassonne i un àlbum de fotos. En arribar a migdia visiten el “Château” i les muralles. Abans de sopar s’allotjen a l’alberg situat dintre del recinte històric.

El segon dia es visita la ciutat de Toulouse, les esglèsies: les Jacobins, St. Sernin i la plaça de l’Ajuntament. També es fa una trobada amb alumnes d’un lycée, el primer any va ser amb alumnes de Carcassonne i el segon de Toulouse. Abans d’aquestes trobades han mantingut correspon- dència per carta al llarg del curs.

El tercer dia es visiten unes coves situades a uns 20 quilòmetres de Carcassonne i posteriorment dinen i tornen a Esplugues.

 

 

 

2.-Teatre.

 

            Els alumnes de batxillerat participen en un concurs de teatre en francès organitzat per l’Associació de professors de francès de Catalunya a l’Institut français. Hi participen alumnes de tot Catalunya.

           

            Els curs 1998-99 s’hi van presentar alumnes de Cou de diürn i nocturn del Centre. Van obtenir el segon premi amb l’obra “l’Avare” de Molière (acte IV) i el curs 2000-2001 alumnes de primer i segon de batxillerat van presentar una adaptació de “Zadig” de Voltaire. Hi van col.laborar un professor de dibuix, Joan Freixa, i la professora de música, Carme Monells. L’obra va tenir una menció especial a la posada en escena.

            Enguany no s’hi ha presentat cap grup.

 

3.-Concurs “Mots passants” organitzat pel Departament de Filologia Francesa de la Universitat Autònoma de Barcelona. 

 

            Hi participen, cada any, alumnes d’ESO  i de Batxillerat però enguany no s’hi ha presentat cap grup. 

 

          

4.-Diploma oficial de francès: D.E.L.F concedit pel Ministère de l’Éducation,

            S’hi presenten cada any (voluntariament) alumnes de segon de batxillerat per tal de rentabilitzar el que es fa a classe de francès a l’Institut.

 

 

5.-Concurs d’ Oratòria  organitzat pel Centre de Recursos de llengües estrangeres de la Generalitat. Enguany s’han presentat dues alumnes, Carolina Blasco de 4art d’ESO i Laura Bolaños de 2on de batxillerat.

 

 

6.-Beques d’estada a França (a l’estiu).

            Cada any es sol.liciten unes beques per passar una estada d’inmersió lingüística a França durant el mes de juliol. Són concedides per la Generalitat o pel Ministeri d’Educació.

 

 

7.-Àpats “francesos”.

 

            Es fa un dinar francès al Centre amb els alumnes de 1er de batxillerat des de fa deu anys i un esmorzar durant l’hora del pati amb alumnes de segon de batxillerat.