Física segon de Batxillerat

 
Cinemàtica, dinàmica, treball i energia, xoc. Repàs de primer
 
1.  
 

Una noia vol menjar-se una poma situada a la part més alta d'un arbre. Per poder-ho fer, llança una pedra amb un tirador amb una velocitat inicial de 31 m/s, la qual forma un angle ß tal que sinß = 0.8 i cosß = 0.6. Si l'arbre està a 90 m de la noia i la noia llença la pedra a 0,5 m del terra.

a.- Calculeu l'alçada del arbre
b.- Calculeu la velocitat de la pedra quan toca la poma.
c.- Indiqueu si la pedra pujava o baixava en el moment de la col·lisió.

Considera g = 10 m/s2
   
2.  
 

El sistema de la figura, inicialment en repòs, es posa en moviment sota l'acció de la força F, de mòdul 1500 N. A l'interior de la cabina, de massa m2 = 110 kg, hi ha una maleta de massa m3 = 20 kg. El coeficient de fregament entre la massa m1 i el terra horitzontal és m = 0.2. La massa m1 = 20 kg. Les masses de la politja i de la corda són negligibles.
Calculeu:

a.- L'acceleració del sistema i la tensió de la corda
b.- La força de contacte entre la massa m3 i el terra de la cabina

Considereu g = 10 m/s2

 
3.  
 

Una vagoneta que pesa 600 N es troba inicialment en repòs al capdamunt d’una rampa de l = 100 m de llargada, 30° d’inclinació amb l’horitzontal i coeficient de fricció μ = 0,2. La vagoneta es deixa lliure i al final de la rampa continua el seu moviment sobre un pla horitzontal sense fricció, on topa amb una molla de constant recuperadora k = 7 · 104 N/m.
La separació horitzontal entre el pla inclinat i la molla és s = 1 m.
Calculeu:
a) La velocitat amb què la vagoneta arriba al final de la rampa.
b) El temps que la vagoneta triga a arribar al final de la rampa.
c) La deformació màxima que es produeix en la molla,

Considereu g = 10 m/s2.

 
   
 
IES La Mallola. Octubre 2006