L'INSTITUT

L'IES Les Marines és un centre públic d'ensenyament secundari obligatori i postobligatori, que va ser creat l'any 1982 com a extensió de l'institut de Gavà. L'any 1983 ja va passar a ser un centre autònom, el primer centre de Batxillerat (BUP) de Castelldefels.

Situat inicialment a Ca N'Aymerich, en l'edifici de l'antiga escola Xirivit, fou traslladat a l'actual emplaçament el 1986 i, posteriorment, vàrem triar el seu nom actual, Les Marines, nom lligat a la zona de Castelldefels en què està situat.

L'any 1996 iniciem al centre la implantació de la Reforma de l'educació secundària obligatòria i postobligatòria i, actualment, amb un grup d'uns 50 professors especialitzats en les diverses àrees del coneixement, eduquem uns 500 alumnes d'edats compreses entre els 12 i els 18 anys, en una línia que s'orienta cap a la formació integral dels alumnes, potenciant les seves capacitats personals, intel·lectuals, científiques, socials i culturals, educant en el respecte i la tolerància.