Projecte d'innovació en el camp de
l'ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres

1999-2001


Aquest és el projecte sobre l'ús i l'aplicació de les noves tecnologies a l'àmbit de l'ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres en el qual el nostre departament de llengües estrangeres va participar dintre de la modalitat 2 del projecte ORATOR durant els cursos1999-2000 i 2000-2001.

Gràcies a la participació en aquest projecte vam rebre una dotació de 300.000pts que es van destinar a la compra d'un ordinador nou amb DVD i un projector amb pantalla per l'aula d'idiomes

. Objectius del projecte d'innovació :

  • Integrar al currículum de les llengües anglesa i francesa dels cursos de la ESO els recursos tecnològics dels quals disposa l'aula d'idiomes del departament de llengües estrangeres: laboratoris de llengües, ordinadors multimèdia i video.
  • Familiaritzar els alumnes amb l'ús de les tecnologies que els poden ajudar a avançar en l'adquisició de les llengües anglesa i francesa.
  • Practicar les quatre destresses de la llengua estrangera: comprensió oral i escrita , expressió oral i escrita.
  • Motivar l'alumnat mitjançant tasques variades i divertides.
  • Ajudar a l'alumne a adquirir estratègies de cerca i selecció d'informació.

Assoliment dels objectius del projecte

La implementació d'aquest projecte ha permès d'assolir uns objectius procedimentals, integrant uns continguts de fets corresponents majoritàriament a la programació de 3r i 4r d'ESO, en el cas del francès, i en tots els cursos de l'ESO, en el cas de l'anglès. Els alumnes s'han familiaritzat amb les noves tecnologies dins d'un context escolar d'aprenentatge d'una llengua estrangera, i han descobert l'existència de la llengua darrera la tecnologia. L'organització de les activitats ( la manera de treballar ) ha permès integrar en el procès i assolir, per si mateix, els objectius actitudinals ( motivació, autonomia, col.laboració, creació, descoberta... ) en la mesura en la que cada alumne podia fer-ho.

Valoració de la participació en el projecte:

La participació en el projecte ha comportat previament un treball de preparació molt més extens que per una classe tradicional ( llibre de text ), ja que ha calgut fer una recerca d'informació, una elaboració d'activitats (guió, fitxa... ), una adaptació al nivell i tipus d'alumne... per tal d'adaptar-se a les capacitats de realització de cada alumne i poder arribar a un bon resultat per mitjans diferents al tradicionals ( més propers a la realitat de l'any 2000 ).

En general ha estat, però, una tasca molt més creativa i ha promugut en especial el treball en equip.

Professors participants:

El departament de llengües estrangeres de l'IES Manolo Hugué està composat per 4 professors d'anglès i una professora de francès, dels quals 2 professores d'anglès i la de francès han estat implicades en el disseny i continuitat del projecte Els professors que hi van participar son:

  • Vicky Leal
  • Imma Miralpeix
  • Dolors permanyer

 

Inici