Projecte
d'innovació en el camp de 1999-2001 Aquest és el projecte sobre l'ús i l'aplicació de les noves tecnologies a l'àmbit de l'ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres en el qual el nostre departament de llengües estrangeres va participar dintre de la modalitat 2 del projecte ORATOR durant els cursos1999-2000 i 2000-2001. Gràcies a la participació en aquest projecte vam rebre una dotació de 300.000pts que es van destinar a la compra d'un ordinador nou amb DVD i un projector amb pantalla per l'aula d'idiomes . Objectius del projecte d'innovació :
Assoliment dels objectius del projecte La implementació d'aquest projecte ha permès d'assolir uns objectius procedimentals, integrant uns continguts de fets corresponents majoritàriament a la programació de 3r i 4r d'ESO, en el cas del francès, i en tots els cursos de l'ESO, en el cas de l'anglès. Els alumnes s'han familiaritzat amb les noves tecnologies dins d'un context escolar d'aprenentatge d'una llengua estrangera, i han descobert l'existència de la llengua darrera la tecnologia. L'organització de les activitats ( la manera de treballar ) ha permès integrar en el procès i assolir, per si mateix, els objectius actitudinals ( motivació, autonomia, col.laboració, creació, descoberta... ) en la mesura en la que cada alumne podia fer-ho. Valoració de la participació en el projecte: La participació en el projecte ha comportat previament un treball de preparació molt més extens que per una classe tradicional ( llibre de text ), ja que ha calgut fer una recerca d'informació, una elaboració d'activitats (guió, fitxa... ), una adaptació al nivell i tipus d'alumne... per tal d'adaptar-se a les capacitats de realització de cada alumne i poder arribar a un bon resultat per mitjans diferents al tradicionals ( més propers a la realitat de l'any 2000 ). En general ha estat, però, una tasca molt més creativa i ha promugut en especial el treball en equip. Professors participants: El departament de llengües estrangeres de l'IES Manolo Hugué està composat per 4 professors d'anglès i una professora de francès, dels quals 2 professores d'anglès i la de francès han estat implicades en el disseny i continuitat del projecte Els professors que hi van participar son:
|