FUNCIONS CAP DE DEPARTAMENT |
1. Convocar i presidir les reunions del departament i fer-ne la programació anual.
2. Establir l'adequada programació de les matèries pròpies (seqüencies, disseny general de les activitats, criteris mínims d'avaluació, activitats de recuperació).
3. Coordinar el procés de concreció del currículum de les àrees i matèries corresponents i vetllar per la seva coherència, així com per l'establiment de la metodologia aplicable a la pràctica docent.
4. Coordinar la fixació de criteris i continguts de l'avaluació de l'aprenentatge dels alumnes en les matèries i àrees corresponents.
5. Proposar a la direcció els materials didàctics i textos que s'hauran d'utilitzar en les activitats d'ensenyament-aprenentatge de les matèries pròpies.
6. Elaborar a partir de les dades facilitades pel cap d'estudis, la proposta d'assignació de grups als professors corresponents.
7. Prendre iniciatives, col·laborar i participar en la realització de les activitats no estrictament acadèmiques de caràcter formatiu relacionades amb les matèries pròpies.
8. Coordinar la programació de les activitats extraescolars (sortides, tallers, diades culturals...) de les matèries pròpies.
9. Vetllar per la conservació i, en el seu cas, actualització del material didàctic propi de les matèries corresponents.
10. Resoldre, en primera instància, les reclamacions formals sobre proves i exàmens, i informar, a petició del director, quan la reclamació hagi de traslladar-se a instàncies externes del centre.
11. Propiciar la innovació i recerca educatives i la formació permanent al si del Departament