NOVETATS

Viatge a Mojácar

La setmana del 4 al 8 de Maig del 2015 els alumnes del CFGM d'Atenció a Persones en Situació de Dependència van assistir a un curs a la ciutat de Mojácar (Almeria), sobre el Cuidador Informal.

El curs va tenir una durada de 40 hores i va ser  reconegut per la Universitat de Granada. Es va fer teoria i pràctica sobre com orientar els cuidadors informals de persones dependents, i també van realitzar activitats terapèutiques, tant dins les aules com a l'aire lliure.

1r ESO. Treball de síntesi

1 eso

Concurs de contes Consum

Tres alumnes de l'Institut Montsacopa de 2n d'ESO C, la Laura Bahí, la Paola Barrientos i l'Agnès Hernández, van guanyar dijous passat, dia 30 d'abril de 2015, el primer premi de la "10a Edició del concurs de contes Consum, Contes intel·ligents d'energies eficients", d'entre més de cinc-cents presentats de Catalunya, Múrcia, València, Castella la Manxa i Andalusia.

El seu treball, La bombeta viatgera, és un conte il·lustrat on es reflexiona sobre el consum responsable de l'energia i la recerca d'alternatives energètiques sostenibles per al consum.

premis consum

El lliurament de premis es va fer dijous al matí al Cosmocaixa de Barcelona i va ser un acte molt emotiu, que va comptar amb el suport de tot l'alumnat de 2n d'ESO del nostre institut a les tres finalistes que van acabar sent les guanyadores.

A la tarda van tenir l'oportunitat de visitar les exposicions que hi havia al Cosmocaixa abans del retorn a Olot cap a les sis de la tarda.

Des de l'institut volem agrair a tot l'alumnat la seva participació, voluntat de treball i la feina tan ben feta en aquest projecte i volem felicitar tant les triomfadores com també els semifinalistes de 2n d'ESO B, que van ser: Jordi Caritg, Marc Pagès i Marc Pont.

Felicitats !
apadrinar_avi

Projecte "Apadrinar un avi"

Aquest curs vint-i-un alumnes de 4t ESO participen en el projecte “Apadrinar un avi” del servei de Càritas Garrotxa “Ser gran en dignitat”. (I, amb aquest curs, ja en complim cinc). Aquests alumnes fan el voluntariat en diferents residències d’Olot i comarca: El geriàtric Montsacopa, La Caritat, Edat 3, La Tardor, el geriàtric de l’hospital de Sant Jaume i la residència Torreblanca de Sant Joan Les Fonts.

Aquest projecte té com a objectiu pal·liar la soledat que pateixen moltes persones grans. Els joves descobreixen el món del voluntariat i també s’enriqueixen molt gràcies a l’experiència i saviesa de les persones grans; aquest contacte permet que l’avi o àvia se senti implicat en un projecte i, per tant, valorat/da i que els joves sentin respecte envers les persones grans. El contacte entre joves i persones grans és molt poc freqüent en la nostra societat i, des de Càritas, es promou per la importància i necessitat que té.

Sant Jordi 2015

El dia de Sant Jordi va tenir lloc l’acte en què es posava el nom de Pista Lluís López a la pista oest de l’institut. Lluís López va ser professor d’Educació Física al centre durant 24 anys i ens va deixar ara fa uns mesos.

En la cerimònia, a més de tots els professors i alumnes, hi van assistir familiars i amics d’en Lluís. En l’acte van intervenir la directora de l’institut, Teresa Danés, la regidora d’ensenyament de l’ajuntament, Núria Fité, i el professor Càndid Sempere.

Al final, després de descobrir-se la placa commemorativa, els alumnes Albert i Miquel Pradas (trompetes) i Victòria Vilalta (orgue) van interpretar el tema principal de la pel·lícula Chariots of fire.

Pista Lluís López

senyera

Recital musical

Memorial Miquel Vilanova

Recital poètic

senyera

Guanyadores del concurs El Dictat Popular
dictat popular

Per fomentar l'ús de la llengua catalana entre persones a partir de 10 anys, el dia de Sant Jordi es va realitzar a Olot un nou concurs promogut pel Consorci de Normalització Lingüística i l'Òmnium cultural. El Dictat Popular consistia a emplenar unes paraules (entre 5, 10 i 15 paraules depenent de la categoria) que faltaven en un conte de l'escriptor Josep Torrent, qui va llegir-lo en veu alta davant de la setantena de persones que hi havia a la Plaça del Teatre d'Olot.

Malgrat la pluja que va començar a caure, els assistents al concurs no van perdre les ganes de participar-hi i dels tres premiats, dues alumnes pertanyien a l'Institut Montsacopa: l'Aina Coma, de 1r de Batxillerat B, i la Núria Bailador, de 2n de Batxillerat B. L'institut les felicita i anima els nostres alumnes a participar en activitats d'aquest caire, per tal de promoure l'ús i pervivència de la nostra bella llengua catalana.
cangur

Cangur 2015

Després d'haver participat a les proves cangur d'enguany i coneguts els resultats, des d'aquí volem felicitar tots els alumnes que hi han pres part, però en especial a Hanying Fu de quart d'ESO, que ha estat premiada per obtenir el lloc 34, d'un total de 7501 participants (0,44%) i Xavier Rubió de primer de batxillerat, al lloc 135 d'un total de 4343 participants (3,1%).

Premis Sambori 2015

El Teatre Municipal de Ribes de Freser, el passat mes de març, va acollir l'acte d'entrega dels Premis Literaris Sambori Òmnium corresponents al Ripollès, la Garrotxa i Osona. Quaranta-tres centres de les comarques han participat en la convocatòria, amb un total de 3472 estudiants. El premi Sambori és el certamen literari educatiu més important dels Països Catalans.

Pel que fa la categoria de 1r i 2n d'ESO, el 3r premi fou per a l'alumne del nostre centre Isaac Blázquez amb La història de l'Anna.

Felicitem l'alumne premiat i animem tots els altres participants a continuar escrivint.

isaac

insmontsacopa

insmontsacopa

C/ Joan de Cabirol s/n       Telèfon 972 267 000       Fax 972 271 027      iesmontsacopa@xtec.cat