NOVETATS
Enhorabona a tots els alumnes de batxibac que han superat les proves externes amb molt bons resultats.

FELICITATS!!!

batxibac

Cangur 2016

cangur

El passat 7 d’abril es va dur a terme a nivell dels Països Catalans la XXI Prova Cangur; convocada per a la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), i organitzada per les respectives comissions balear, valenciana i catalana.

És una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través de problemes. La prova consta de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema. Com a novetat, aquest curs, la SCM ha convocat per primera vegada el cangur per a alumnes de 1r i 2n d’ESO.

Enguany el nostre centre té nou alumnes classificats dins el 5% de les millors puntuacions: Andreu Senis Godori de 1r d'ESO, Isaac Martí Canalias, Zhihan Lin i Alba Torra Terricabras de 2n d'ESO, Marc Pagès Canal i Laura Bahí Ramisa de 3r d'ESO, Gerard Martí Canalias de 4t d'ESO i Jianbin Zheng i Hanying Fu de 1r de batxillerat.

Felicitats a tots i a totes!!

Orientolot 2016

El dimecres 27 d’abril es va celebrar de nou l’Orientolot. Una activitat adreçada als alumnes de 1r d’ESO de tota la comarca que pretén donar a conèixer un nou esport, les Curses d’Orientació.

L’activitat es va realitzar a l’aire lliure (pel volcà Montsacopa i el centre d’Olot) en grups acompanyats d’un monitor, amb sortida i arribada als Camps de Futbol del Pla de Baix.

orientolot

“Connect@t? Guanyar depèn de tu” 11ª Edició Concurs Contes Consum

Des de fa 11 anys la Cooperativa Consum, aprofitant el dia mundial del consumidor, convoca aquest concurs que sempre versa sobre algun tema al voltant del consum responsable. Aquest any el tema sobre el qual s’havia de treballar era l’ús responsable i crític de les noves tecnologies.

Tots els grups de 2n d’ESO, des de la matèria d’EViP hi van participar. És un treball interessant perquè es fa amb grups de 3 o 4 alumnes que treballen cooperativament en el redactat i les il·lustracions d’una història inventada, donant el millor de sí mateixos per tal de presentar un conte final. És la segona vegada que hi participem.

Aquest any els alumnes de 2n ESO C Àlex Orri, Martí Palma i Pau Torrent han rebut una menció d’honor pel valor pedagògic del seu conte: “Malalt pel mòbil” en el qual expliquen la història d’un nen que es desperta convertit en el mòbil del seu amic, i al cap del dia acaba malalt perquè l’amic no ha parat de fer-lo servir. Aquesta experiència el fa reflexionar sobre l’ús abusiu que fem del mòbil.

Al concurs hi ha participat més de 2000 estudiants i més de 500 contes. Estar entre els 8 finalistes és un honor i un reconeixement a la feina ben feta.

L’entrega de premis es va dur a terme el dia 18 d'abril a l’Auditori Santiago Grisolia del “Museo Príncipe Felipe” de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València.

Enllaç al conte...

contes
estel

2a edició del Dictat Popular

El 23 d'abril, dia de Sant Jordi, es va celebrar la 2a edició del Dictat Popular que organitza el Servei de Català d'Olot-la Garrotxa. L'acte, que també va constar d'una lectura encadenada de El llibre de les bèsties de Ramon Llull per commemorar el VII centenari de la mort del beat, va tenir lloc al Casal Marià.

Hi van participar una setantena de persones, que van haver d'omplir els buits d'un conte de l'escriptor Francesc Serés titulat "La parella perfecta". Estel Batlle, alumna de l'institut (2n Batx.) i guanyadora de la categoria B, es va endur una excursió en caiac per la Costa Brava i dues entrades per al concert d'Obeses, que es va dur a terme el mateix vespre a la sala El Torín .

IX Festival del llibre de l'artista

El dimarts 26 d'abril, els alumnes de Literatura universal varen visitar l'exposició del IX Festival del llibre d'artista enguany dedicat al llibre-joc, Game book.

Elisa Pellacani, directora del festival, els va fer una explicació magistral sobre els llibres d'artista i, tot seguit, va comentar-los les tècniques i el significat dels llibres que s'hi exposaven.

festival
presentació llibre

Presentació del llibre SI NO Hi HA DEMÀ

El passat 21 d'abril i dintre els actes de celebració del Sant Jordi, el Departament de català va organitzar per al alumnes de primer de batxillerat la presentació del llibre SI NO HI HA DEMÀ de Sílvia Pagès i Neus Verdaguer, exalumnes del nostre institut.

Recital de poesia

21 d'abril,

a les 8 del vespre,

a la sala El Torín

recital

16è

Memorial Miquel Vilanova

Divendres, 22 d'abril

memorial

institut

C/ Joan de Cabirol s/n Telèfon 972 267 000 Fax 972 271 027 iesmontsacopa@xtec.cat Com arribar-hi.

atri
intranet