NOVETATS
sant jordi

Recital de poesia d'alumnes de l'Institut Montsacopa

Abecedari poètic: la D

El dimarts 22 d'abril, a les 20 h, tindrà lloc a la Sala El Torín d'Olot el ja tradicional recital de poesia de Sant Jordi, a càrrec d'alumnes de l'Institut. Aquest recital és la continuació natural del projecte anomenat ABECEDARI POÈTIC, i consistirà en una selecció antològica de poemes de poetes vinculats a l'univers de la literatura per la lletra D.

Així, podrem escoltar els versos de Dante, Rubén Darío, Don Denís de Portugal, Gerardo Diego, Emily Dickinson, John Donne i Bob Dylan en la veu adolescent dels rapsodes, com sempre envoltats del contex idoni de la música i de les imatges.

Apadrinar un avi

Durant aquest curs, uns quants alumnes de 4t d'ESO participen del voluntariat Apadrinar un avi dins el projecte Ser gran en dignitat de Càrites Garrotxa.

Laia Amores, Laia Sobrerroca, Natàlia Hernández, Laura Bermúdez, Chelo Rodríguez, Clara Sánchez, Estel Batlle, Bru Capellà, Andreu Romero, Núria Casadesús i Esther Moreno en són els alumnes voluntaris.

El servei de voluntariat consisteix a anar una hora a la setmana en una residència per a la gent gran amb l'objectiu d'acompanayar els avis tot fent-hi activitats diverses. Les residències on fan el voluntariat són el geriàtric de l'Hospital de Sant Jaume, La Caritat, La Tardor d'Olot i la residència Torreblanca de Sant Joan les Fonts.

voluntariat

Concurs de lectura en veu alta

El passat dia 9 d'abril al matí, una representació de l'alumnat del nostre institut va participar juntament amb altres alumnes de diferents escoles i instituts, als Quarts de Final de la Garrotxa i Pla de l'Estany, en el X Certamen Nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta que va tenir lloc al Teatre Principal d'Olot.

La Victòria Vilalta de 2n d'ESO va participar en la categoria de Corsaris (1r cicle d'ESO) i l'Arnau Brosa, l'Ariadna Plana i la Carlota Puigvert de 3r d'ESO ho feien en la Tropa de Corsaris (segon cicle d'ESO). La lectura llegida pels Corsaris va ser Wonder, de R.J. Palacios, i la de Tropa de Corsaris, Viatge al Centre de la Terra, de Jules Verne.

Ha estat una experiència fantàstica poder gaudir de la lectura des d'aquest vessant tan lúdic i, alhora, educatiu. Una manera diferent de Viure la Literatura. I un plaer que esperem repetir aviat!

omnium

Sandra

Premis Concurs Literari Juvenil de la Garrotxa

Diumenge 16 de març es van lliurar al Centre Cultural de Les Preses els premis literaris Garrotxa Sambori Òmnium 2014. Tres alumnes del nostre centre hi van ser guardonades.

Pel que fa als premis Garrotxa, Eira Bel obtingué el primer premi de poesia en la categoria de 1r i 2n d'ESO pel poema Cerca. Maria del Mar Merchán obtingué el primer premi de narrativa en la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius per la narració Diari d'una àvia per Nadal i Sandra Sotillo, el segon premi en aquesta mateixa categoria per la narració Una espurna de vida.

Sandra Sotillo també fou guanyadora del tercer premi Sambori Òmnium de la demarcació de l'Alta Garrotxa, que comprèn les comarques d'Osona, el Ripollès i la Garrotxa.

Moltes felicitats a totes tres.

Salo_ensenyament

Saló

de l'Ensenyament

El passat 14 de març, els alumnes de 2n de batxillerat van fer una sortida a Barcelona per assistir al Saló de l’Ensenyament, que se celebra cada any per aquestes dates.

Va ser una activitat més de les que es duen a terme en aquest segon curs per tal d’orientar els alumnes de cara al seu futur. Cadascun d’ells es va poder informar dels diferents graus que podran cursar tant en universitats públiques com privades, dels diversos cicles formatius de grau superior (CFGS), d’estades a l’estranger per aprendre idiomes o fins i tot d’algunes residències per a estudiants.

insmontsacopa
40 anys

insmontsacopa

C/ Joan de Cabirol s/n       Telèfon 972 267 000       Fax 972 271 027      iesmontsacopa@xtec.cat