INS Montsacopa

CURS 2015-2016

MATÈRIES OPTATIVES DE 1r D’ESO PER AL PRIMER QUADRIMESTRE

FRANCÈS

Optativa que té continuïtat al llarg dels quatre cursos de l’ESO i que està pensada per a aquells alumnes que, en acabar l’ESO, vulguin dominar una segona llengua estrangera.

DISFRUTAMOS LEYENDO. EL CÓMIC

La lectura és una manera meravellosa d’aprendre una llengua. Els ulls escanegen les paraules i el cervell les emmagatzema al nostre disc dur. Aquest mapa d’aventures que és l’escriptura ens guiarà per allò desconegut (el lèxic i el vocabulari), la diversió (exercicis lúdics) i els paranys geogràfics (les faltes d’ortografia) per tal d’aconseguir trobar el tresor de la comprensió que possibilita el plaer de la lectura.

DISSENY I FORMES

Camino i analitzo tot el que veig, des dels mecanismes més habituals com un portàtil, passant pels vehicles més sofisticats i  fins als habitatges amb més funcionalitat, tot es troba tancant dins de formes aparentment senzilles: un prisma, un cub, un tetraedre... és la seva façana externa. Però quina n’és la raó? I la relació?  És una de les moltes  tasques del dissenyador industrial. Intentarem descobrir-ne  l’entrellat i provarem de ser professionals com ells; la nostra eina: la creativitat i la imaginació.

FEM MATEMÀTIQUES

Vols descobrir com trobar la lletra del teu DNI? Saps quins són els nombres perfectes i els nombres amics? Per què les abelles construeixen els seus habitacles en forma de cel·les hexagonals?... Vols posar a prova el teu enginy i potenciar el teu raonament matemàtic a través de la resolució de problemes? Si t’agraden els reptes, escull aquesta optativa.

FOTOGRAFIA

Estem immersos en un món pràcticament saturat d’imatges digitals. En els seus inicis però, la fotografia que s’anomenava analògica quasi era un procés d’artesans. S’obtenien i es revelaven fotografies amb artefactes i laboratoris, amb química i sorpresa. En aquesta optativa es vol reconstruir aquest passat romàntic.

MATÈRIES OPTATIVES DE 1r D’ESO PER AL SEGON QUADRIMESTRE

FRANCÈS

DISSENY

L’objectiu principal d’aquesta optativa és iniciar els alumnes en el món del disseny. A partir de propostes concretes aprendrem a buscar solucions tant gràfiques com volumètriques per, tot seguit,     materialitzar-les. Des de la primera idea a l’elaboració del producte final.

UN VIATGE MÀGIC A L’ANTIC EGIPTE

Us agradaria fer un viatge fantàstic a l’antic Egipte?  Voldríeu viure un munt d’aventures a la terra dels faraons? Voleu saber què era l’Heka? Voleu acompanyar en Víctor, un noi de 12 anys, en la seva descoberta de la cultura més màgica que ha existit? A partir de la lectura del llibre de Núria Pradas, Un viatge màgic a Egipte (Ed. Bambú), farem una autèntica immersió en els costums, la geografia, la cultura, els recursos, la religió i els rituals d’enterrament que practicaven els egipcis, un poble que  va crear una civilització de la qual, també nosaltres, som hereus en molts aspectes. Prepareu-vos...

LET’S LISTEN AND SING

T’agrada escoltar cançons en anglès? T’agrada inventar-te cançons o posar-hi lletra? T’agrada aprendre’t la lletra de les cançons? T’agrada cantar? T’agradaria aprendre anglès tot cantant?

Si has respost “sí” a alguna d’aquestes preguntes, segur que t’ho passaràs molt bé fent aquest crèdit.

ELS SECRETS DELS NOSTRES ALIMENTS

En aquesta matèria optativa aprendrem a elaborar masses de pa i de pizza, a confeccionar iogurts i formatges. També analitzarem la composició de diferents aliments que formen part de la nostra dieta, calcularem quants dies té un ou, sabrem si la nostra dieta és saludable... i coneixerem tot allò directament relacionat amb l’alimentació.