INS Montsacopa

CURS 2015-2016

MATÈRIES OPTATIVES DE 2n D’ESO PER AL PRIMER QUADRIMESTRE

FRANCÈS

Matèria destinada a aquells alumnes que han cursat l’optativa de francès a primer curs, que té continuïtat al llarg dels quatre cursos de l’ESO i que està pensada per a aquells alumnes que, en acabar l’etapa, vulguin dominar una segona llengua estrangera.

LET’S SING IN ENGLISH

En aquesta optativa treballarem cançons en anglès, escoltant-les, entenent-ne la lletra, el context... i, si us atreviu,  cantant-les. Podreu aportar cançons dels grups que més preferiu i presentar-les als vostres companys.

DIBUIX ASSISTIT PER ORDINADOR

En aquesta optativa l’alumne treballarà els continguts bàsics d’alguns programes de disseny gràfic com el googlesketchup (modelat tridimensional), i d’altres d’imatge com el gimp. L’objectiu és que l’alumne pugui iniciar-se en el món del dibuix per ordinador i el tractament i retoc d’imatges digitals, conegui noves eines i es familiaritzi amb els diferents formats d’imatge.

FOTOGRAFIA I VÍDEO

La imatge en vídeo juga un paper molt important en aquest segle XXI; pel que fa a expressió posa al nostre servei un suport proper al cinema i una forma més d’expressió de les disciplines artístiques en general. N’estudiarem els principis tècnics, així com el funcionament del llenguatge visual que la caracteritza. Realitzarem un seguit de curtmetratges, propers a la publicitat, la comunicació o la cinematografia, i on l’originalitat i la qualitat en siguin les protagonistes.

LA VOLTA AL MÓN EN 80 DIES

Us agradaria dissenyar un projecte de viatge al voltant de la Terra passant pels cinc continents i descobrint els paratges i països més suggerents? Us agradaria conèixer quins són els països més interessants i quins són els costums i formes de cultura i llengües dels seus habitants? I conèixer la seva geografia i com s’organitzen sobre el territori? I tot això amb un pressupost i en un termini de 80 dies? Si ens voleu acompanyar en aquest viatge ja ho sabeu: prepareu les maletes. Aviat marxem...

EL MÈTODE CIENTÍFIC

Aquesta optativa està adreçada a l’alumnat que desitja aprendre a fons les estratègies necessàries per apropar-se a la manera de pensar i de treballar de les persones de ciència. S’aplicaran de  manera sistemàtica les estratègies del mètode científic: observació sistemàtica, emissió d’hipòtesis, experimentació, comprovació de resultats.

MATÈRIES OPTATIVES DE 2n D’ESO PER AL SEGON QUADRIMESTRE

FRANCÈS

Llegiu la descripció del primer quadrimestre.

APRENEM A PREDIR EL TEMPS

Qui no ha seguit mai amb interès les notícies del temps? Com s’interpreten els mapes del temps? Al camp i al mar, des de sempre han estat molt útils les observacions dels núvols per predir el temps. Com mesurem la temperatura, la pressió o la quantitat de pluja? Construcció d’aparell de mesura. Fem el seguiment de les variables meteorològiques. Quina relació hi ha entre els “refranys del temps” i el temps que farà?

NECESSITAT I DISSENY

Cada vegada es produeixen més objectes i com a conseqüència més futura deixalla, aquesta és la realitat diària. És de bona consciència la reutilització i aquí comença el  nostre objectiu: cercar noves utilitats, solucions, amb visió de dissenyador. Des de construir objectes elementals que puguin satisfer necessitats reals de la societat fins on la teva imaginació sigui capaç de trobar genials propostes.

UN VIATGE A TRAVÉS DEL JO

Es pretén despertar la motivació i l’interès de l’alumnat per la llengua i per l’escriptura a partir de les seves pròpies vivències. Es basarà en un seguit d’activitats de recerca, lectura, creació i recreació de textos. El projecte culminarà amb l’elaboració d’un llibret autobiogràfic.

DE LA IDEA  AL RESULTAT

La mesura i l’exactitud, els segments i les escales de proporció, el compàs i l’escaire... són eines que també permeten expressar-nos i  aprofundir en els camps creatius. Juntament amb altres conceptes, tenen per finalitat poder representar tècnicament idees, que passen a ser plànols, per així iniciar processos constructius (cases, cotxes, edificis, cadires, llums...). En aquesta optativa cercarem i experimentarem les possibilitats que ens proporciona aquesta branca més tècnica del dibuix.