INS Montsacopa

MATÈRIES OPTATIVES DE 3r D’ESO PER AL PRIMER QUADRIMESTRE

FRANCÈS

LLEGIU LA CARTA ADJUNTA.

Matèria destinada a aquells alumnes que han cursat l’optativa de francès en els dos primers cursos de l’ESO, que té continuïtat a quart i que està pensada per a aquells alumnes que, en acabar l’etapa, vulguin dominar una segona llengua estrangera.

EL 2D, DIBUIXA EN EL PLA PER ENTENDRE L’ESPAI

Observem el que es troba al nostre voltant i tot és 3D, però ho representem en un paper, una tauleta o amb l’ordinador i passa a ser 2D, és la geometria plana. La fantàstica, clàssica i genial geometria de la qual estudiarem el llenguatge i convencionalismes, les eines i formes, amb la finalitat de ser capaços d’entendre i expressar-nos de manera bidimensional. Que aviat  es portarà molt...

CANGUR

La Mercè i la seva mare van néixer el mes de gener. Avui, 19 de març de 2015, la Mercè suma l’any del seu naixement, l’any de naixement de la seva mare, la seva edat i l’edat de la seva mare. Quin resultat obté?

A) 4029                B) 4030                  C) 4028                   D) 4032                         E) 4031

Aquesta optativa és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques mitjançant enigmes i jocs.

DÉUS, DEESSES, HEROIS, GEGANTS I MONSTRES

Aquesta optativa s’adreça a l'alumnat perquè pugui gaudir de les històries de les divinitats grecollatines i de les aventures dels herois de la mitologia clàssica.

D'una manera agradable i entenedora pretenem que l'alumnat s'interessi per aquest món fantàstic, on els protagonistes tenien les mateixes passions i sentiments que nosaltres: l'amor, l'odi, la gelosia, la rivalitat, etc. La mitologia clàssica ens apropa als pensaments  d'uns éssers humans que van viure fa molt de temps, però que no ens són tan llunyans, perquè amb la difusió dels mites aprenem la història i la cultura d'aquestes civilitzacions antigues.

L’objectiu final d’aquesta optativa és que es tingui consciència de la importància de la mitologia clàssica en la literatura i en l’art, i de la seva pervivència a través del temps.

ROBÒTICA I

L’alumne s’iniciarà en el món de la robòtica. Es treballarà amb la placa ARDUIO UNO. Es realitzaran diverses pràctiques amb la placa per tal d’aprendre’n el funcionament i conèixer tot el programari necessari. Les pràctiques estaran formades per diferents muntatges amb components electrònics i soldadura tova que es connectaran a la placa Arduio i es programaran des de l’ordinador.

UNA MIRADA INTEL·LIGENT AL MÓN DE L’ART

L’art com a expressió d’emocions correspon a una de les formes més antigues de la humanitat. Per aquesta raó us proposem una introducció a la història de l’art. Una mirada i una observació des de la interpretació, des del sentiment, des de la capacitat que tenim els humans de manifestar les nostres emocions a través de la paraula, la dansa, el so o l’expressió gràfica que imita, interpreta, recrea o representa la realitat més propera o els sentiments més profunds. Us convidem a fer amb nosaltres aquesta mirada a aquesta forma de comunicació única i específicament humana. Humanament intel·ligent.

MATÈRIES OPTATIVES DE 3r D’ESO PER AL SEGON QUADRIMESTRE

FRANCÈS

Llegiu la descripció del primer trimestre.

EL 3D, L’ESPAI

Acostumats a veure i consumir imatges i més imatges i una mica més... tenim consciència que el món és tridimensional, senzillament 3D? I que en aquest espai hi vivim ? Hem d’entendre’l i saber-lo representar en totes les seves disciplines, una de molt important és la seva representació gràfica. Hi ha els anomenats sistemes de representació que tenen com a finalitat aquesta tasca. Els estudiarem i els utilitzarem creativament.  El nostre objectiu: dominar l’espai, no al revés.

ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I INICIATIVA EMPRENEDORA

Aquesta matèria té dos objectius fonamentals: d’una banda, ajudar l’alumnat en la presa de decisions sobre el seu itinerari formatiu i professional, a fi d’adequar les seves capacitats a unes condicions laborals en continu procés de canvi i, de l’altra, fer-li prendre consciència de la necessitat de tenir iniciativa emprenedora, considerada no únicament com un conjunt de qualitats i habilitats necessàries per crear una empresa, sinó com una actitud general que pot ser d’utilitat en les activitats professionals, com en la vida quotidiana. Des d’aquesta perspectiva, el concepte d’emprenedoria ha d’incloure aquest doble vessant: una educació bàsica en actituds i experiències que potenciaran l’autonomia, la iniciativa i la confiança en un mateix, i un concepte més específic de formació dirigit vers la capacitació per a l’elaboració d’un projecte d’emprenedoria.

QUÍMICA RECREATIVA

Es pretén aprofundir en els conceptes de química mitjançant recursos complementaris motivadors i treballats de manera lúdica i divertida: curiositats científiques, anècdotes o informacions de premsa complementàries, la realització de senzills experiments al laboratori amb productes casolans.

Saps què és la química verda? Construïm molècules! Sabries fabricar aigua de mar? Saps que els ossos es poden tornar tous? Aliments que investiguen? Preparem unes postres al laboratori? Pots canviar el color de les flors?.

ROBÒTICA II

Aprofitarem els coneixements de Robòtica I  per dissenyar i construir un robot rastrejador. El robot es dissenyarà i construirà amb tècniques d’impressió 3D.

THEATRE IN ENGLISH

Treballarem l’expressió corporal, l’organització espacial, l’entonació i la comunicació en anglès. Adaptarem una obra teatral clàssica del teatre en anglès per tal de representar-la en públic conjuntament amb alumnes d’altres instituts. Tots els alumnes participaran en la representació i es decidirà qui fa cada personatge.

L’objectiu final és la representació teatral de l’obra, la pràctica de la interpretació i l’ús de l’entonació i pronunciació adequat per tal de ser entès en anglès.