inici

Beques i ajudes

Beques de llibres de text.

Es sol·liciten el mes de juny.

Ajuts individuals de desplaçament

A l’alumnat que no li correspon la gratuïtat del servei escolar de transport se li pot atorgar un ajut individual de desplaçament en atenció a les condicions geogràfiques de la zona, la distància que hi ha del domicili familiar al centre docent i la situació socioeconòmica de les famílies

Ajuts individuals de menjador.

Els alumnes escolaritzats en centres de titularitat pública poden sol·licitar un ajut individual de menjador que en cobreixi el cost totalment o parcialment. Aquests ajuts són gestionats pels consells comarcals, a excepció de la ciutat de Barcelona, on els ajuts són gestionats per la Delegació Territorial de Barcelona-I (ciutat), mitjançant convocatòria pública.

Per a l'atorgament dels ajuts es tenen en compte les condicions socioeconòmiques, geogràfiques i familiars de l'alumne, com també l'escolarització en centres d'atenció educativa preferent

Beques i ajuts a l’estudi de caràcter general per a alumnat de nivells postobligatoris no universitaris

Aquestes beques de caràcter general inclouen diferents tipus d'ajuts: el compensatori, el de desplaçament (transport interurbà), l'ajut per a material didàctic i l'ajut de residència obligatòria per raó d'estudis fora del domicili familiar.
Els imports de la beca varien segons la situació en què es trobi l'alumne i dels barems establerts. Per sol·licitar una beca cal adquirir un imprès a qualsevol estanc de Catalunya, adjuntar-hi la documentació que es demana i presentar-lo al centre docent on està matriculat.
La convocatòria es publica, habitualment, en el decurs del mes de juny al "Boletín Oficial del Estado".