HISTÒRIA.

El sud de la comarca de les Garrigues té una comunicació viària molt deficient amb la resta de comarques veïnes i fins i tot amb la seva pròpia capital de comarca, Les Borges Blanques.

Quan el 1996 s'implanta la reforma educativa a Catalunya, es crea un nou institut a la Granadella per acollir els estudiants de secundària dels pobles veïns. Finalment queden agregats a aquest centre les escoles de primària de Bellaguarda, Bovera, La Granadella, Juncosa, Sarroca de Lleida (Segrià), Torrebesses (Segrià) i Els Torms.
El curs 2001/02 el centre de Torrebesses passa a l'IES Caparrella (Lleida).

El 1996 s'obre l'institut que queda emplaçat al lloc que havien ocupat les antigues escoles de primària i rep el nom d'IES La Granadella. Al Centre s'imparteixen únicament els quatre cursos de l'Educació Secundària Obligatòria.
Els alumnes que volen continuar els seus estudis post obligatoris han de traslladar-se a Lleida, Flix o altres indrets.

El 1998 (DOGC 2694, 03-08-1998) després d'haver-ho sol·licitat al Departament d'Ensenyament el centre passa a nomenar-se IES l'Olivera  (reflexant amb el seu nom la característica i el fet d'unió més general de tots els pobles que s'agrupen al centre, en una zona bàsicament rural.)

El nostre centre és el lloc ideal per realitzar l'ESO. Està situat en un entorn dins el medi natural.
Treballem amb grups reduïts que permet un tracte proper, una atenció individualitzada i una millor formació cultural i humana.
També s'ofereix orientació psico-pedagògica, servei de menjador, transport escolar i Associació de Pares.

ORGANITZACIÓ.

L'IES l'Olivera és un Centre petit amb una sola línia per als quatre cursos d'ESO.
Al Centre hi treballen 12 professors/es, 1 conserge i 1 membre de l'EAP un dia a la setmana.

• L'EQUIP DIRECTIU està format de tres membres:
Direcció
Cap d'Estudis
  • El professorat s'agrupa en tres DEPARTAMENTS:

CIENTÍFIC-TECNOLÒGIC
    HUMANÍSTIC
    LINGÜÍSTIC
    • CIÈNCIES NATURALS
    • MATEMÀTIQUES
    • TECNOLOGIA
    • CIÈNCIES SOCIALS
    • ED. FÍSICA
    • ED. VISUAL I PLÀSTICA
    • MÚSICA
    • RELIGIÓ
    • LL. CATALANA
    • LL.CASTELLANA
    • ANGLÈS
    • FRANCÈS
  • L'IES l'Olivera és un Centre amb poc ALUMNAT, però que ha anat mantenint la seva ràtio:
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
Curs 1996/97
Curs 1997/98
Curs 1998/99
Curs 1999/00
Curs 2000/01
Curs 2001/02

•  FACILITATS DE L'IES
A l'IES gaudim d'un gran taller de tecnologia on construïm uns projectes magnífics.
  L'aula d'informàtica es d'allò més actual i l'utilitzem per fer treballs, consultar informació per internet, treballar amb programes educatius,...
  També tenim un gimnàs recent estrenat i una pista poliesportiva nova d'enguany, on practiquem tot tipus d'esports.

A més, el pati és enorme i ideal per fer unes bones corredisses i esbargir-nos.
  El laboratori de ciències està en procés d'ubicació; però, de moment, tenim una aula per a fer els nostres experiments.
  La biblioteca està essent recatalogada i actualitzada. Tot i això, a l'hora del pati i als migdies podem aprofitar per anar-hi a treballar i consultar llibres.