CURS 2015-2016

Preinscripció ESO: del 10 al 17 de març de 2015

Preinscripció Batxillerat: del 12 al 19 de maig de 2015

Jornada de Portes Obertes Batxillerat: dimecres 6 de maig a les 19h.

Minut de silenci
Dimecres, 25 d'abril de 2015

Minut de silenci

En nom de la comunitat educativa de l’ Institut Pau Vila volem expressar el condol per les víctimes de la brutal agressió mortal de La Sagrera de BCN d’ahir al matí.

Tota violència és aliena als valors que constitueixen l’essència de l’educació, i per tant manifestem el nostre rebuig a aquest tipus d’accions injustificades i del tot incomprensibles.

Amb aquest simple acte volem fer costat a tots els companys, professors, alumnes i personal de l’INS Joan Fuster en moments tan dolorosos i difícils de pair. Serveixi aquest minut de silenci com a mostra de la nostra solidaritat.

XXXII Mostra de Teatre de Sabadell
Dilluns, 20 d'abril de 2015

XXXII Mostra de Teatre de Sabadell

El proper dia 23 d'abril s'inicien les representacions de l'edició de la XXXII Mostra de Teatre de Sabadell i l'Institut Pau Vila hi presenta dues activitats:
L'obra de teatre See inside de sea i l'espectacle de titelles Puppet show. Enguany és el tercer any consecutiu en el que hi participem. Podeu consultar la programació al següent enllaç: Programació.

Aquestes dues activitats es presenten també a les tres escoles adscrites al centre. Ben segur que els actors i actrius no decebran a un públic molt exigent...Let the play begin!

Esquí alpí
Dilluns, 20 d'abril de 2015

Durant el mes de febrer l'alumnat de quart d'eso va anar a Port del Comte. Va aprendre i perfeccionar l'esquí alpí i l'snowboard.

Accés a l'àlbum

Setmana de la Ciència al Pau Vila

Setmana de la Ciència

A l’institut es celebra des del curs passat la Setmana de la Ciència. L’objectiu primordial és apropar la ciència i la tecnologia més avançada al nostre alumnat des de tots els àmbits per despertar la seva motivació i promocionar els estudis científics i tecnològics, que hauran de ser les fonts del progrés i del futur enriquidor del país.

Es vol potenciar mitjançant la realització de tallers i xerrades sobre diferents aspectes relacionats amb les ciències i les tecnologies. També amb la projecció de pel·lícules de temàtica científica. Aprofitem per fer difusió entre l'alumnat d'ESO dels treballs de recerca tecnològics realitzats per alumnes de batxillerat del propi institut.

Concurs de fotografia matemàtica
Dimecres, 8 d'abril de 2015

Us informem que s'allarga el termini de presentació de fotos per al concurs de fotografia matemàtica fins a divendres 10 d'abril.

Podeu consultar les bases del concurs.

Animeu-vos a participar!

La Guerra Freda en joc al Pau Vila

Guerra Freda

Del 23 al 27 de març s'han fet al Pau Vila activitats relacionades amb la Guerra Freda. L'alumnat de quart ha vist la pel·lícula Telèfon Vermell, Volem cap a Moscou.

Dijous 26 i divendres 27 de març, han participat en el joc de simulació històrica, Twilight Struggle La Guerra Freda 1945-1989. Per tancar l'activitat Jordi Ciprés, llicenciat en història i soci de la tenda JugarxJugar, i Marc Figueres, traductor i reconegut expert en jocs de simulació històrica, van formar part d'una taula rodona on es van tractar diferents aspectes relacionats amb aquests jocs: la història, la traducció i el disseny.

Agraïm especialment la col·laboració de Devir, empresa editora de la versió espanyola del joc, i de la tenda JugarxJugar sense els que no hagués estat possible fer aquest projecte.

Accés a l'àlbum

Batxibac (doble titulació batxiller - baccalauréat)
Dlluns, 23 de març de 2015

Batxibac

Pel curs vinent 15/16, l’institut Pau Vila serà pioner en l’oferta dels estudis de Batxibac a Sabadell, dins del foment del plurilingüisme com un dels trets d’identitat d’aquest centre públic.

El programa batxibac, impartit en els centres específicament autoritzats pel Departament d’Ensenyament, permet a l’alumnat cursar un currículum mixt que suposa fer un terç de l’horari lectiu del batxillerat en llengua francesa i cursar les matèries Llengua i literatura franceses i Història de França.

Per accedir al batxibac l’alumnat ha de demostrar un nivell bàsic de francès, equivalent al B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües.

L’alumnat que cursi el currículum mixt, a més d’obtenir el títol de batxiller si supera totes les matèries cursades, obtindrà també el diploma de baccalauréat si supera una prova externa que es desenvolupa íntegrament en francès.

Enllaços on es pot trobar informació:

Calendari:

Xerrada informativa: INSTITUT PAU VILA dijous 16 d’abril a les 19h.

Presentació de sol·licituds: 20 al 22 d’abril

Prova de nivell de francès (només en el cas que no es tingui l'acreditació necessària): 29 d'abril a les 15:30

Publicació de la llista d’alumnes admesos: 7 de maig

+ novetats