CURS 2015-2016

Preinscripció ESO: del 10 al 17 de març de 2015

Preinscripció Batxillerat: del 12 al 19 de maig de 2015

Jornada de Portes Obertes Batxillerat: dimecres 6 de maig a les 19h.

Taller de robòtica
Dimarts, 19 de maig de 2015

Taller de robòtica

El passat dimecres 13 de maig, l'alumnat de l'optativa de Tecnologia de Quart d'ESO va assistir al taller de Robòtica que organitza la EPSEM (UPC) de Manresa. Si voleu veure més fotos de l'activitat aneu a l'enllaç:

Un alumne de l'INS Pau Vila al Programa Joves i Ciència
Dimarts, 19 de maig de 2015

Xavi Mourelo

En Xavi Mourelo, alumne de Quart d’ESO de l’INS Pau Vila, ha estat seleccionat per participar al Programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya La Pedrera.

El programa té una durada de tres anys. El primer any, els 50 estudiants seleccionats d’entre els joves interessats de tot Catalunya, tenen l’oportunitat de viure una experiència única, participant en un projecte d’investigació científica al MónNatura Pirineus.

Durant l’estiu de 1r a 2n de batxillerat, viuen directament la recerca científica en un laboratori d’un centre de recerca, o bé, participen en un programa internacional de ciència. Finalment, en l’última fase del programa, els participants s’enfronten en el repte de proposar un projecte de recerca a desenvolupar, ja sigui en un centre d’investigació local o en un programa internacional de ciència.

L’enhorabona Xavi!

Pau Vila Press Photo
Dilluns, 18 de maig de 2015

L'alumnat de quart d’ESO de l’assignatura Imatge i comunicació ha elaborat una mostra de fotografia documental i artística que es pot visitar durant les properes tres setmanes (18 de maig fins el 5 de juny) a la Biblioteca Pública de Gràcia, situada dins el propi INS Pau Vila (carrer Viladomat, 118).

Aquests fotògrafs en formació han captat moments plens de valors humans dins la voràgine que suposa la vida quotidiana a un centre educatiu Per fer-ho, han activat els seus coneixements adquirits durant el curs i durant les visites fetes a diverses exposicions, com la World Press Photo (CCCB, Barcelona), mostra en la què s'inspira el títol d'aquesta exposició.

Per gaudir de la visita, es recomana fer servir un smartphone equipat amb una APP lectora de codis QR. Aquesta és la manera d’accedir als textos, també elaborats per l'alumnat, que acompanyen les imatges.

Química a la UAB
Dilluns, 18 de maig de 2015

Química a la UAB

El passat 27 d’abril l'alumnat de Química de 1r de batxillerat va realitzar un taller de Cinètica Química als laboratoris de la UAB.

Els i les alumnes van realitzar diferents reaccions químiques molt interessants i van comprovar de quins factors depèn la velocitat en què es produeix una reacció química. Van acabar la sessió construint un airbag amb material quotidià.

Accés a l'àlbum

Batxibac al Pau Vila
Dilluns,4 de maig de 2015

Batxibac

El futur alumnat de Batxibac del nostre institut Pau Vila, acompanyant del professor de francès Carles Artés, va visitar l'institut Angeleta Ferrer de Sant Cugat per tenir un canvi d'impressions amb alumnes que ja l'estan fent. Igual que nosaltres farem el curs vinent, cursen en francès literatura francesa i història de França, a part d'estudiar també el francès com a primera llengua estrangera.

Cant Coral de 4t d'ESO
Dilluns,4 de maig de 2015

Els Blaumut a l'auditori

L'alumnat de Cant Coral de quart d'ESO ha cantat junt amb el grup de música Blaumut com a una activitat portada a terme des de l'Auditori de Barcelona i de la notícia se n'ha fet ressó l'Info K, del Canal Super3 de TV3. Fixeu-vos-hi bé perquè el nostre alumnat es veu diverses vegades cantant i ballant...

Els Blaumut a l'auditori

Sant Jordi al Pau Vila
Dijous, 30 d'abril de 2015

Sant Jordi

Com cada any, a l'institut vam celebrar el dia de Sant Jordi amb diferents activitats, xerrades i concursos. En podeu veure un petit resum en aquest enllaç:

Minut de silenci
Dimecres, 25 d'abril de 2015

Minut de silenci

En nom de la comunitat educativa de l’ Institut Pau Vila volem expressar el condol per les víctimes de la brutal agressió mortal de La Sagrera de BCN d’ahir al matí.

Tota violència és aliena als valors que constitueixen l’essència de l’educació, i per tant manifestem el nostre rebuig a aquest tipus d’accions injustificades i del tot incomprensibles.

Amb aquest simple acte volem fer costat a tots els companys, professors, alumnes i personal de l’INS Joan Fuster en moments tan dolorosos i difícils de pair. Serveixi aquest minut de silenci com a mostra de la nostra solidaritat.

XXXII Mostra de Teatre de Sabadell
Dilluns, 20 d'abril de 2015

XXXII Mostra de Teatre de Sabadell

El proper dia 23 d'abril s'inicien les representacions de l'edició de la XXXII Mostra de Teatre de Sabadell i l'Institut Pau Vila hi presenta dues activitats:
L'obra de teatre See inside de sea i l'espectacle de titelles Puppet show. Enguany és el tercer any consecutiu en el que hi participem. Podeu consultar la programació al següent enllaç: Programació.

Aquestes dues activitats es presenten també a les tres escoles adscrites al centre. Ben segur que els actors i actrius no decebran a un públic molt exigent...Let the play begin!

+ novetats

Campus Ítaca

IES Pau Vila
Viladomat, 118