Barri d'Aragó s/n. El Pont de Suert 25520 (Lleida) Tel. 973 690 040 Fax 973 690

AVALUACIÓ GLOBAL DIAGNÒSTICA

El dijous 25 de novembre de 2010, la Inspecció Educativa va iniciar a l’Institut del Pont de Suert una Avaluació Global Diagnòstica (AGD) en què intervenen els diferents sectors de la comunitat educativa: alumnat, professorat, pares i mares i institucions públiques relacionades amb el centre (Ajuntament del Pont de Suert i Consell Comarcal). Aquesta Avaluació Global Diagnòstica serveix per obtenir, en l’inici de la participació de l’Institut en el Programa de Qualitat i de Millora Contínua, una visió global del centre, conèixer els seus punts forts i febles, i servir d’orientació per al pla de millora que s’ha de desenvolupar.

Aquesta AGD té una metodologia concreta, explicitada en diferents nivells de contrast:

Ja s'han dut a terme tots els passos a dalt esmentats. En primer lloc, a finals de novembre es van passar els qüestionaris tant als alumnes com a les mares i pares seleccionats aleatòriament i als professors del centre que, voluntàriament, van voler participar donant la seva opinió. Els dies 12 i 13 de gener van tenir lloc les reunions de la Comissió de qualitat, de la inspecció educativa amb l'equip directiu del centre i la del Grup de discussió.

La Comissió de qualitat està formada per l'equip directiu (la directora Ariadna Garcia, la cap d'estudis Concha Maestro, la cap d'estudis adjunta Dolors Farré, el coordinador pedagógic Enric Farrero i el secretari Edu Orduña), 2 caps de departament (Susanna Montero i Jordi Masana), 2 coordinadors (Esperança Florit i Josep Castanera), la psicopedagoga del centre (Alba Escolar) i 2 professors amb plaça definitiva al centre (Javier Piqué i Josep Monforte).

A la reunió del Grup de discussió van assistir-hi representants dels alumnes (Júlia Rosó i Ramon Puyuelo), dels pares i de l'AMPA (la Sra Yolanda Ferran, la Sra Rosa Marsol i la Sra Montse Arnés), de l'Ajuntament del Pont de Suert (l'alcalde, el Sr Albert Alins), dels serveis socials del Consell Comarcal (la Sra Mar Moliné), els membres de la Inspecció educativa responsables de l’AGD (la Sra Alba Castellà i el senyor Andreu Rivadulla, inspector del centre) i els membres de la Comissió de qualitat.

Un dels passos necessaris per dur a terme aquest projecte va ser el nomenat de tres professors coordinadors: Rosa Noray, Borja Llàser i Jordi Masana. La seva tasca és col·laborar amb la direcció del centre en l'elaboració de l'informe final a partir de les dades obtingudes fins ara.

A finals de curs, es va dur a terme la sessió d'avaluació entre l'equip directiu i el Consell escolar enquè es va presentar l'informe, que posterioement va ser lliurat al departament d'Ensenyament per a la seva aprovació. Val a dir, que ja ha estat aprovat i signat i, per tant, el procès està ja en marxa durant l'actual curs 2011-12.

A partir del buidat de dades obtingut durant el primer any del projecte, l'informe presentat inclou un Pla estratègic amb uns objectius a treballar. Els punts que el nostre centre s'ha compromès a desenvolupar són els següents: millorar els resultats educatius, millorar la cohesió social i millorar la confiança dels grups d'interès. Cada un d'aquests punts té uns objectius que hem de procurar assolir al final de cada curs i, especialment, dintre de 3 anys, quan del projecte arribi al seu final i sigui avaluat pel departament.