INSTITUT DEL PONT DE SUERT
Barri d'Aragó s/n. El Pont de Suert 25520 (Lleida) Tel. 973 690 040 Fax 973 690 383

Notícies i activitats del tercer trimestre.

Notícies primer trimestre

Notícies segon trimestre

L'Institut El Pont de Suert acull l'InvesJove

El divendres 10 d'abril el nostre centre va tornar a acollir una de les Jornades InvesJove (Jornades d'Investigació i Recerca a l'Educació Secundària) de l'Alt Pirineu i Aran. La programació va iniciar-se a les 10 amb el lliurament de diplomes a l'alumnat que exposava els seus treballs de recerca. Tot seguit va haver-hi una xerrada titulada La ciència i investigació, eines per a un futur millor a càrrec d'Isidre Felip, investigador de doctorat en salut a l'Institut de Recerca Biomèdica de la Universitat de lleida. Després d'un breu descans es va reprendre la sessió amb les divuit presentacions de l'alumnat dividides en quatre blocs i fetes en quatre espais diferents simultàniament. Cal destacar la participació del nostre alumnat de segon de batxillerat. Tot seguit teniu els noms i el títol del seu treball:

Sandra Arias Garcia: Cervesa industrial o artesanal? Elaborem-ne una i comparem-les.

Paula Rodríguez Amores: La personalitat humana mitjançant l'anàlisi de la lletra.

Cèlia Bardella Altarriba: Del DNA al mercat. Estudi dels marcadors moleculars en una plantació de presseguers.

Anna Gordun Peiró: Gaudeix del sol amb protecció solar.

Albert Masana Marín: Impacte de la crisi econòmica a l'Alta Ribagorça.

Marc Escales Moga: Descobreix les fonts de la Ribagorça.

A més vam comptar amb la participació d'alumnes dels centres dels voltants: Institut La Pobla de Segur, Institut de Tremp i Institut d'Aran.

La jornada va acabar amb la presentació del llibre Recull de treballs de recerca d'alumnes de 2n de batxillerat, que conté els treballs presentats en l'edició anterior d'aquestes jornades.

Finalment cal afegir que els nostres alumnes Sandra Arias Garcia, Cèlia Bardella Altarriba, Anna Gordun Peiró i Albert Masana Marín també van fer la presentació dels seus treballs a la jornada que es va celebrar a Sort el passat 26 de març.

Jornada Portes Obertes Cicle de Neu

El divendres 24 d'abril, el Cicle de Neu obre les seves portes a tots els i les interessats/ades a conèixer amb detall allò que fem.

Donat que vivim una mica lluny de tot arreu i que la gent ens truca interessada en matricular-se al CAFEMN de Neu, hem cregut interessant obrir les nostres portes una tarda de divendres perquè us acosteu a visitar-nos. D'aquesta manera podrem atendre tots els vostres dubtes i explicar-vos de manera personalitzada tot el que us pugui interessar. Durada de la formació, cost de la matrícula, assignatures, professorat, Borsa d'Habitatge Jove, sortides laborals...

Aquest divendres, de 16:30 a 18:30h podràs conèixer les nostres aules i el professorat. Si encara no ho tens clar, vine a conèixer el Cicle de Neu a l'Institut El Pont de Suert. Volem explicar-te el què fem i oferir-te el millor assessorament.

Si vens segur, si ja tens preguntes concretes, si arribes una mica més tard, avisa'ns i podrem atendre't milllor. Truca al 973 69 00 40 i confirma la teva visita.

Moltes gràcies!!

Diada de Sant Jordi

El 23 d'abril vam celebrar la diada de Sant Jordi amb un seguit d'activitats relacionades amb les tradicions pròpies d'aquest dia.

En primer lloc, l'alumnat de quart d'ESO va posar una paradeta a la plaça de l'església del Pont de Suert en què venien, seguint el costum d'aquest dia, llibres i roses. L'objectiu era recaptar diners per finançar-se el viatge que faran a Granada del 19 al 23 de maig.

Al mateix temps, altres alumnes de primer de batxillerat i de quart i tercer d'ESO van muntar dues paradetes més en què venien sabonets elaborats a casa, samarretes del centre i altres productes relacionats amb Sant Jordi (figuretes fetes amb pinces) per tal de recollir diners per cobrir les despeses de les activitats pels intercanvis que organitza el nostre centre quan ens visiten els centres estrangers (Rutland High School aquest proper juny i Damiaaninstituut a l'octubre) i en les quals participen tots els nostres alumnes. Una paradeta era també a la plaça de lésglésia al centre del Pont de Suert i l'altra al hall de l'institut.

A més a més, els departaments de castellà i català van organitzar un concurs per als alumnes de l'ESO. Els alumnes de primer van presentar caligrames, els de segon poemes curts, els de tercer haikus i els de quart punts de llibre. El mateix dia 23 va tenir lloc el lliurament dels premis als guanyadors, triats per un jurat format pel professorat del centre, durant el segon pati. El resultat va ser el següent:

1r ESO: Shenla Toback i Ylènia Alonso

2n ESO: Cristina Del Hierro, Abril Pèrez i Abril López

3r ESO: Laura Asensio i Jan Cossío

4t ESO: Pablo Ferrón

Viatge a Granada dels alumnes de Quart d'ESO

Del dimarts 19 al dissabte 23 de maig els alumnes de 4t d'ESO estaran absents del centre, ja que es desplaçaran a Granada per passar-hi uns dies lúdics abans d'acabar el curs.

La sortida del Pont de Suert serà dimarts a les set de la tarda i, després de passar la nit de viatge, està prevista l'arribada a Granada el dimecres al matí. Tindran tres dies per visitar la ciutat i el seus monuments, museus i múltiples atractius turístics i altres llocs de la zona. El mateix dimecres a la tarda podran veure el Parque de las Ciencias i el planetari. La visita de La Alhambra i el Generalife està prevista per al dijous al matí. La resta del dia gaudiran de temps lliure. El divendres tot el grup es desplaçarà cap al Cabo de Gata on podran passar gaudir d'un dia a la platja i del parc nacional homònim. Finalment, el dissabte a mig matí està prevista la sortida de Granada per tornar cap a casa per tal de fer front a les darreres setmanes de final de curs.

Esperem que s'ho passin molt bé i que en guardin un bon record per sempre.

Intercanvi amb Rutland High School

Sembla mentida però ja només falta un mes per a rebre la visita dels alumnes i professors americans de la Rutland High School de Vermont (Estats Units d'Amèrica). Com recordareu nosaltres vam visitar-los el passat setembre a inici de curs (podeu veure un resum de les activitats clicant aquí). Doncs ara és el nostre torn de retornar-los el que van fer per nosaltres.

Es tracta d'un grup de 25 alumnes i 3 professors que s'estaran a les cases dels nostres alumnes i professors compartint al màxim el dia a dia, com vam fer als EUA. L'edat de l'alumnat està entre els 16 i els 18 anys i correspon als nostres alumnes de quart d'ESO i segon de batxillerat. L'arribada està prevista per al dilluns 15 de juny, dia que s'aprofitarà per passar una estona a la platja abans de fer el que queda de viatge des de Barcelona fins al Pont de Suert. Els següents dies (del dimarts 16 al divendres 19) tenim organitzades diverses activitats amb els altres alumnes del centre com ara participació en les seves classes, excursions a la Vall de Boí per veure el romànic i el parc nacional, participació en les activitats del darrer dia de curs, etc.

La resta del temps el passaran amb els alumnes i professors d'acollida que poden triar quines són les activitats més adients per als seus convidats. Entre elles està la participació en les tradicionals baixades de falles de la vetlla de Sant Joan. Finalment, marxaran el dijous 25 de juny per passar un darrer dia visitant la ciutat de Barcelona abans d'agafar el vol que els portarà de tornada a casa.

La idea és continuar amb aquest intercanvi els propers cursos i, de fet, l'alumnat de primer de batxillerat i tercer d'ESO del present curs ja està recaptant diners i preparant-se per a la seva anada cap a Vermont, probablement el proper juny de 2016 en comptes del proper setembre, ja que l'escola americana ens ha demanat un canvi de dates. Esperem que tot vagi molt bé i que s'emportin un bon record de la seva estada entre nosaltres.

Inici

Resultats de les proves externes de quart d'ESO

Com cada curs, el darrer febrer els alumnes de quart d'ESO van haver de realitzar les proves externes de quart d'ESO que prepara el departament d'ensenyament de la Generalitat de Catalunya per tal d'avaluar de manera objectiva l'assoliment de les competències bàsiques per part dels alumnes al final de l'etapa ESO.

Fruit d'aquestes proves s'obté un document individualitzat per a cada alumne on es pot veure quin és el seu nivell d'assoliment de les competències bàsiques de l'ESO i que pot servir-li d'orientació per als seus estudis post-obligatoris. Alhora el centre obté un informe en què pot analitzar quins són els seus resultats en comparació amb la mitjana dels centres de Catalunya. Doncs ja tenim els resultats de les proves i, un altre cop, hem de dir que han estat força satisfactoris, ja que la mitjana del nostre centre està en totes les matèries (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques) per damunt de la mitjana dels centres catalans, en alguns casos amb molta claredat, la qual cosa fa que pensem que estem en la bona línia, tot i que cal seguir treballant perquè encara hi ha marge de millora.

Des d'aquí volem felicitar tots els alumnes de quart i tot el professorat del centre que ha cooperat en l'assoliment d'aquests resultats. Podeu veure el document amb l'avaluació en aquest enllaç.

Viatge a Toulouse

El 16 i 17 d'abril, els alumnes d'ESO de francès van fer un viatge a Toulouse. El primer dia vam anar al Centre aeronàutic de l'Airbus. És el lloc on reuneixen i fan l'ensamblatge de totes les peces de l'A380, l'únic avió format per dos pisos per a passatgers. Per la tarda, vam anar a la Place du Capitole i vam veure el centre de Toulouse.
Al dia següent, vam anar a la Cité de l'espace, un espai per descobrir i aprendre coses molt interessants sobre l'espai, els planetes, els satèl·lits... També vam entrar a l'IMAX, on vam veure un documental sobre el Hubble, i al Planetari, on ens van ensenyar diferents constelacions i la posició que tindrien les estrelles aquella mateixa nit. Després de dinar, vam tornar cap a Pont de Suert.

Projecte Hort a la LLar d'infants

Per segon curs consecutiu els alumnes de Cicles forestals de grau mig han col·laborat en el projecte l'HORT A LA LLAR, consistent en la preparació i implantació d'un hort al pati de la llar d'infants municipal del Pont de Suert.

Durant el mes de març els alumnes de 2CFGM van realitzar l'acondicionament del terreny amb la nova terra que va proporcionar l'Ajuntament i amb fem cedit per casa Gironi. I el dia 12 de maig, els nens i nenes de la llar ajudats pels alumnes de 1CFGM, van fer la plantació de puerros, carbassons, mongetes i pastanagues així com algunes aròmàtiques com romer i espígol.

Esperem que l'hort sigui tot un èxit i poder seguir col·laborant en aquest projecte el curs vinent!

Els alumnes de religió d'ESO visiten La Sagrada Família a Barcelona

Com bé recordareu, aquesta activitat va haver de ser suspesa pel mal temps quan ja eren de camí a Barcelona el passat mes de febrer. Finalment, es va dur a terme dos mesos més tard. Tot seguit teniu un resum d'aquesta activitat escrit pels alumnes de primer d'ESO que van participar-hi:

Vam sortir de l’estació d’autobusos del Pont de Suert el dia 9 d’abril direcció cap a La Sagrada Família a Barcelona. Allí vam contractar una visita guiada que ens va portar a una aula ambientada en els anys 60, on ens van ensenyar el projecte de construcció de la Basílica Sagrada Família. Després la guia ens va ensenyar la façana de la Passió, l’interior de la Basílica i la façana del Naixement. Vam dinar en un parc del costat de la Sagrada Família i, després, vam sortir en direcció al Maremàgnum i vam tenir una estona lliure. En conclusió: la sortida va estar fantàstica!

Alumnes i professors del Cicle Formatiu de Mediambient visita l'Barcelona

Del 20 al 27 de maig, un grup de 13 alumnes i dos professors d'aquest cicle que ha començat a oferir el nostre centre aquest curs es van desplaçar a l'illa canària de La Palma per fer-hi diferents activitats relacionades amb el seu currículum. Entre altres coses van fer diversos itineraris guiats per l'illa, en particular pel Parque Nacional de La Caldera de Taburiente, així com una replantació d'espècies en perill dins l'espai protegit del mateix parc. Hem d'agrair la colaboració dels tècnics professionals del parc que ens van acompanyat en moltes de les activitats.

2n ESO a Portaventura

El divendres 29 de maig els alumnes de segon d'ESO, acompanyats de tres professores del centre, entre elles les dues turores dels grups, es van desplaçar fins al Parc de Portaventura per passar-hi un dia d'esbarjo. Com us podeu imaginar s'ho van passar d'allò més bé.

Inici

Activitats de final de curs

Durant la darrera setmana de curs hem realitzat un seguit d'activitats amb els alumnes per cloure l'any lectiu. Cal destacar la sortida dels alumnes de primer d'ESO al parc lúdic de Naturaran a Les (Vall d'Aran) el dimecres 17, l'excursió de l'alumnat del centre fins al càmping Baliera del dijous 18 i el festival de cloenda del divendres 19 abans de fer el lliurament de notes als alumnes. A més cal tenir en compte que durant aquests dies vam comptar amb la presència de l'alumnat i el professorat de la Rutland High School amb el qual el nostre centre realitza un intercanvi des de setembre del present curs. Podeu llegir més informació sobre les activitats aquí.

Mercat de segona mà

Durant aquest curs els alumnes participants en els dos intercanvis que organitza el centre han realitzat un seguit d'activitats per recaptar fons per tal de finançar part de les despeses de les activitats que els alumnes visitants fan durant la seva estada entre nosaltres.

Una d'aquestes activitats ha consistit en la recollida de material de segona mà entre l'alumnat i muntar un petit mercat d'aquests productes. L'activitat va tenir lloc el dissabte 6 de juny i el mercat es va instal·lar en el local nou de la confraria de Sant Sebastià del Pont de Suert. Durant tot el dia i fent diferents torns, els nostres alumnes van fer de botiguers i intentar vendre tant com fos possible. Val a dir que, per ser el primer any de l'experiència, els resultats van ser força positius.