Barri d'Aragó s/n. El Pont de Suert 25520 (Lleida) Tel. 973 690 040 Fax 973 690

Notícies i activitats del 2n trimestre

Notícies primer trimestre

El trencalòs uneix El Pont de Suert i Cazorla a través d'un Proyecto Común del Ministerio de Educación

El Departament de Cicles formatius forestals de l’Institut El Pont de Suert ha obtingut un ajut del ministerio d’Educació per desenvolupar un Projecte comú amb l’Escuela de capacitación forestal Vadillo-Castril, de Cazorla (Jaén).

La convocatòria d’ajuts del Ministeri afavoreix la col.laboració entre centres de diferents comunitats autònomes per desenvolupar, durant dos cursos escolars, un tema comú. L’Institut del Pont de Suert va plantejar la proposta al de Cazorla, essent el trencalòs el nexe d’unió dels dos territoris en els que podem trobar aquesta espècie, al mateix temps els seus paitsatges i entorn social són diferents. A Cazorla hi ha un dels centres pioners de cria en captivitat d’aquesta espècie, i s’estan realitzant diverses accions per aconseguir una población estable.

La primera acció relacionada amb el projecte es realitzarà el proper 21 de març, aprofitant la celebración del dia Forestal Mundial.

En el marc del projecte comú entre els dos centres educatius, l’objectiu principal és que els alumnes, a través de diverses activitats i visites, coneguin els dos territoris, la integración de l’entorn natural i social aprofitant el nexe d’unió del trencalòs. Cal destacar la col.laboració en el projecte de la Fundación Gypaetus, de Cazorla, del Grup d’Estudi i Protecció del Trencalòs del Pont de Suert, del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, així com del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça com impulsor del futur “Espai trencalòs”, un projecte amb el que es pretén crear, conjuntamente amb l’Ajuntament del Pont de Suert un equipament mediambiental des del qual promoure la investigació i la divulgació d’aquesta espècie emblemàtica.

Concurs literari intercomarcal ANTON NAVARRO

Els alumnes de secundària i batxillerat de l’Institut El Pont de Suert aquest curs han tornat a participar en el XXI Premi Literari Intercomarcal Anton Navarro.

El passat 18 de desembre es van lliurar a Sort els premis de narració del certamen. De tots els treballs presentats del nostre centre, el tribunal va seleccionar els guanyadors següents:

Ens fa molta il.lusió que en un concurs intercomarcal la participació de l’alumnat i el resultat hagin estat tan bons. Enhorabona un any més!

1ª Cursa de Muntanya amb barra direccional per a persones amb disminució visual

Els professors del Departament d'expressió, en concret els de la matèria d'Educació física, del centre han organitzat aquesta interessant activitat en què han participat conjuntament l'alumnat del Cicle formatiu de tècnics en explotacions d'estacions d'esquí i de 3r d'ESO del nostre centre. Veieu tota la informació en el seu blog.

Ous fregits verds!!..., i llimonada roia!!

El passat dimarts 31 de Gener els alumnes de 4rt ESO van preparat, a l'hora del pati, una degustació d'ous fregits de color verd. Sí, heu llegit bé, ous verds!! L'activitat està emmarcada dins del currículum de Química 4rt ESO, concretament en l'estudi de l'acidesa i pH de les substàncies. La clara de l'ou té caràcter bàsic i en afegir-hi unes gotes de col llombarda bullida (el líquid actua com a indicador visual de pH) es torna de color verd. No patiu, els "xupitos" són de llimonada, això sí, de color vermell. En afegir unes gotes d'indicador en un medi àcid com la llimonada el líquid agafa una tonalitat vermella. Vam passat una estona divertida, a casa ho podeu fer fàcilment.

Proyectos comunes: Los parques nacionales y sus gentes

La setmana del 12 al 16 de març els alumnes de 1r de batxillerat rebran la visita dels alumnes de l'institut IES Nº 1 de Ribeira (Galícia). Es tracta de la primera de les dues trobades entre alumnes previstes per desenvolupar el projecte esmentat. Durant aquests dies els alumnes gallecs participaran en l'activitat d'esquí organitzada pel centre (dilluns 12 i dimarts 13) i visitaran diversos llocs, especialment el Parc nacional d'Aigües Tortes i les esglésies romàniques de la Vall de Boí , per tal de conèixer la nostra zona.

Més endavant, a primers de maig, els nostres alumnes es desplaçaran fins a Galícia per retornar-los la visita.

Activitats de final de trimestre

El segon trimestre està acabant i ens arriba ple d'activitats. En primer lloc, quan tot just hem rebut la visita de l'IES Nº 1 de Ribeira dintre del projecte Los parques nacionales y sus gentes, ens trobem immersos en la preparació del treball de síntesi de 1r, 2n i 3r d'ESO que es realitzarà la setmana del 26 al 30 de març coincidint amb el lliurament de notes del segon trimestre. A més, aquella setmana els alumnes de 4t d'ESO niatjaran fina a Roma, on passaran uns quants dies. Esperem que s'ho passin molt bé a la ciutat eterna i que aprenguin moltes coses.

Per al divendres 23 de març, el departament de Castellà ha organitzat una xerrada amb un pes pesant de la literatura espanyola: Lorenzo Silva, guanyador del Premi Nadal de l'any 2000 amb la novel·la El alquimista impaciente. Recordeu que si voleu assistir-hi hi esteu convidats.

Per a després de les vacances de Setmana santa hi ha previstes altres activitats. Els alumnes de francès aniran a Carcasona els dies 10 i 11 d'abril, on podran practicar el francès i visitar la famosa ciutat emmurallada. Els alumnes de 1r, 2n i 3r d'ESO aniran al teatre el dimecres 11 d'abril per veure una obra en anglès ams actors i actrius nadius.