DEPARTAMENT D'ORIENTACIÓ EDUCATIVA

Optativa de reforç 1r, 2n i 3r ESO

Castellà (Desd.) 1r ESO

Informació

Altres professors amb hores d'atenció a la diversitat:

Dolors Nicolau

Montse Rabella

Antonio Salvador

FUNCIONS DEL DEPARTAMENT D'ORIENTACIÓ EDUCATIVA

El nostre departament s'encarrega de:

1. Atenció a l’alumnat

a. Docència, prioritzant l’alumnat amb més dificultats a fi que assoleixi les competències bàsiques.

b. Atenció individualitzada a alumnes amb necessitats educatives especials i alumnes que, per situacions personals o socials, requereixen una atenció específica. Aquestes actuacions es poden dur a terme:

• prioritàriament dins l’aula ordinària per tal d’oferir a aquest alumnat oportunitats de participar en els entorns i activitats el més normalitzats possible,

• quan sigui necessari, en grups reduïts d’alumnes, en situacions d’atenció individual o en altres formes d’agrupament de l’alumnat.

2. Suport tècnic al professorat

a. Valoració de necessitats educatives de l’alumnat en l’àmbit acadèmic i escolar i concreció de propostes d’intervenció educativa (amb el suport de l'EAP)

b. Col·laboració en la planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a necessitats educatives de l’alumnat, que afavoreixin la participació d’aquest alumnat en l’entorn escolar ordinari.

c. Participació en l’elaboració i el seguiment de plans individualitzats.

d. Aportació de materials específics i adaptats que facilitin la participació de l’alumnat amb dificultats específiques en les activitats ordinàries del centre i de l’aula.

e. Col·laboració en la prevenció de conductes de risc i en la gestió de conflictes.

f. Participació en la comissió d’atenció a la diversitat a fi de col·laborar en la planificació i el seguiment de mesures d’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat del centre.

g. Coordinació de les actuacions dels serveis externs que intervenen en l’atenció a l’alumnat (EAP, CSMIJ, Serveis Socials...)

3. Orientació a l'alumnat i suport a l'acció tutorial (sobretot a 3r i 4t d'ESO)

Orientadora educativa: Rosó Morató

Barri d'Aragó s/n. El Pont de Suert 25520 (Lleida) Tel. 973 690 040 Fax 973 690