EL PROJECTE DAJLA 2008.

Impressions de la professora de català Dagmar Gavarell

Sàhara... mar immens d’agrestes pedres i somriures dolços, així és el desert i la seva gent, almenys així ha estat la sensació després d’haver passat sis dies compartint il·lusions.

Un tast de sis dies en els quals ens hem endinsat en un nou àmbit familiar, on hem conegut una nova mare i uns nous germans; hem jugat amb el jovent; hem inhalat l’alegria de viure i l’esperit de superació de l’escola especial i de cecs; hem intercanviat sabors i flaires en l’escola de dones; ens hem endinsat en les aules mig buides i fosques i hem escoltat les veus harmonioses de nenes felices. De tot això i de molt més ha gaudit el nostre cor, obert a esperances futures.

Adéu Sàhara i espera’ns la primavera del 2009.

Les següents imatges són del fotògraf Sergi Bernal

L’Institut d’Ensenyament Secundari Ramon Berenguer IV de Santa Coloma de Gramenet, www.xtec.es/iesrb4/ és un centre educatiu que fa anys que treballa activament la solidaritat i la cooperació amb l’alumnat.

Dins els nostres projectes principals a l’entorn d’aquests valors sobresurt el viatge anual als campaments de refugiats sahrauís ubicats a Tinduf (desert argelí) amb alumnes de batxillerat. I, tot just ara comencem la campanya del vuitè viatge, les dates del qual aproximadament seran del 7 de març al 15 de març del 2008 .

El valor formatiu i humà de l’estada als campaments per al nostre alumnat és molt alt. Fins al punt que tornen amb una nova visió del món i amb la llavor ben sembrada per ser actors molt conscients d’accions solidàries, ara i aquí, i en el futur. El projecte ultrapassa el marc de l’institut i obté el suport de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, a través de la Regidoria de Solidaritat i Cooperació, de l’ACAPS (Associació Catalana d’Amics del Poble Saharià) i, lògicament, de la representació diplomàtica de la RASD (República Àrab Sahariana Democràtica) a l’Estat Espanyol, a més de l’aportació solidària de la comunitat educativa (escoles de primària, escoles d’educació especial, instituts i centres d’esplai) de la ciutat en forma de recollida de material necessari per als refugiats.

Amb tot, les necessitats dels refugiats ultrapassen llargament les aportacions que puguem fer des del nostre projecte. Per això, de sempre hem volgut ampliar el suport amb la participació d’entitats. institucions, empreses, etc. sensibles als valors inherents a la cooperació i solidaritat, per tal de millorar qualitativament i materialment les aportacions.

Us fem, doncs, partícips del nostre projecte a fi que si ho valoreu i desitgeu pugueu afegir-vos a un projecte educatiu i solidari veritablement engrescador.

Avui dia podem dir amb cert orgull, que allò que va començar com una espurna d’il·lusió i que es van enfrontaramb moltes reticències ha superat la millor de les nostres expectatives i que més de dos-cents joves han tingut la possibilitat de conviure amb una altra cultura, compartir el dia a dia amb una altra família i recuperar valors que, potser, la nostra societat no treballa prou.

Carta als pares

Benvolguts pares i mares,

Com ja sabeu, estem preparant el viatge als campaments saharauís d’aquest curs, projecte solidari que el centre organitza des de fa vuit anys, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i l’ACAPS de la ciutat.

Per tal d’informar-vos d’aquest vuitè projecte, us convoquem a la reunió que tindrà lloc dimecres, dia 9 de gener de 2008 a les 19 h. a l’Institut, a la qual assistirà el professorat organitzador, un tècnicde solidaritat de l’Ajuntament, i un representant de l’ACAPS i del Front Polisari.

Aptofitem l’ocasió per desitjar-vos un Bon Nadal i un feliç Any Nou i esperem la vostra participació i poder resoldre així qualsevol tipus de dubte.

Cordialment,

Els coordinadors del projecte

Santa Coloma de Gramenet, 19 de desembre de 2007

Invitació formal

Benvolgudes, benvolguts,
Per tercer any consecutiu, organitzem un SOPAR per recollir fons per al viatge solidari del nostre institut al Sàhara. El sopar tindrà lloc DIVENDRES 18 de GENER, a les 20.30 h, a l’institut.
El donatiu és de 10 € per als adults i 7 € per als nens.

Per reservar:
a) truqueu a l’institut,  al 93 392 62 27
b) envieu un email a: projectesahara@yahoo.es
c) compreu prèviament el tiquet a la secretaria de l’institut.

Comptem amb la vostra assistència!!!

IES Ramon Berenguer IV