L'aula d'idiomes va néixer
de la necessitat de donar resposta a una sèrie de situacions
amb què ens trobem el professors de llengua estrangera al nostre
centre:
- La diferència de
nivells dins d'un mateix grup (alumnes que reben classes extraescolars
en una acadèmia d'idiomes estan junts amb alumnes ACI)
- La diversitat d'interessos
(alumnes que volen continuar els estudis després de l'ESO,
i per tant volen aprofundir en el coneixement de la llengua, enfront
dels alumnes que saben que no utilitzaran mai la llengua estrangera
en el món laboral).
- Els diferents ritmes
d'aprenentatge i les diferents capacitats de l'alumnat
- La manca de motivació
(alumnes que han perdut el ritme d'estudis).
Així, l'aula té
dues funcions ben diferenciades:
- Per a l'alumnat és
un aula d'autoaprenentatge amb diversos racons on treballar les diferents
habilitats
- Per al professorat és
un centre de recursos, on tenim tot el material dels diferents nivells,
cursos i habilitats ben classificats de forma sistemàtica i
eficaç.
|