Justificació

L'aula d'idiomes va néixer de la necessitat de donar resposta a una sèrie de situacions amb què ens trobem el professors de llengua estrangera al nostre centre:

• La diferència de nivells dins d'un mateix grup (alumnes que reben classes extraescolars en una acadèmia d'idiomes estan junts amb alumnes ACI)
  • La diversitat d'interessos (alumnes que volen continuar els estudis després de l'ESO, i per tant volen aprofundir en el coneixement de la llengua, enfront dels alumnes que saben que no utilitzaran mai la llengua estrangera en el món laboral).
  • Els diferents ritmes d'aprenentatge i les diferents capacitats de l'alumnat
  • La manca de motivació (alumnes que han perdut el ritme d'estudis).

Així, l'aula té dues funcions ben diferenciades:

1. Per a l'alumnat és un aula d'autoaprenentatge amb diversos racons on treballar les diferents habilitats
  2. Per al professorat és un centre de recursos, on tenim tot el material dels diferents nivells, cursos i habilitats ben classificats de forma sistemàtica i eficaç.