Torrent de les Bruixes El Torrent

Institut Torrent de les Bruixes

El per què de l'intercanvi Catalunya - Québec

Des de fa temps, el Torrent aposta per l'ensenyament d'una segona llengua com eina pel desenvolupament de les diferents competències bàsiques entre el nostre alumnat.

En el món en que vivim, és molt important el coneixement de diferentes llengües que ens permeti establir ponts entre les persones. Si a més a més, afegim el que suposa la vivència d’experiències inoblidables en un país on la cultura i es costums són diferents als nostres, no hi havia cap dubte que l'intercanvi entre alumnes del nostre centre i de centres del Québec era una aposta molt interessant.

L'any passat, el Torrent va començar un procés llarg per tal d'escollir els alumnes que podien participar en l'intercanvi. Malauradament, no tots van poder obtenir una plaça.

En què consisteix?

Aquest intercanvi està pensat per l'alumnat de 4t d'ESO i 1r de batxillerat que vulgui passar tres mesos amb una família al Québec.

Abans d'això, haurà viscut amb un estudiant canadenc que vindrà a casa seva, també durant tres mesos.

La Sandra i la Melina

Aquest any l'alumna Sandra Sanz ha estat escollida per viure aquesta experiència tan enriquidora. En el curs 2014-15, Sandra està cursant 4t d'ESO i passarà al voltant de tres mesos de gener fins l'abril a Québec

Durant la seva estada en aquest nou indret, ens tindrà informats amb l'escriptura d'un blog on explicarà les seves vivències i les emocions que desperta viure en una ciutat que no és la teva, amb una cultura molt diferent i amb la família i els amics lluny de tu. A canvi, tindrà vivències inolvidabkes i enriquidores pel seu creixement com a persona.

El mes de setembre va arribar a Santa Coloma la Melina Comeau, l’alumna canadenca que ha participat en el programa d’intercanvi Catalunya-Quebec va marxar el passat 5 de desembre. Els tres mesos de durada de la seva estància han passat molt ràpid però ara podem dir que han estat molt profitosos. Melina va arribar tímidamente al nostre institut , amb la por a allò que ens és desconegut. Poc a poc, amb esforç i ganes va anar millorant el seu nivell de llengua i va poder fer nous amics ràpidament.

No podem oblidar tampoc, l’ajuda dels nostres alumnes que han compartit amb ella alguna classe; sense vosaltres la cosa no hauria estat tan fácil. La Melina que ha marxat ara, se’n va amb un gran bagatge ple de records, molts amics i amb el cor dividit; d’ una banda, contenta, per retrobar a la família que tant ha trobat a faltar; però per altra, trista per deixar enrere els nous amics.

Melina, et desitgem molta sort i esperem que et vagi tot molt bé al Canadà.

El 17 de gener la Sandra va agafar l’avió i va començar una gran aventura que no oblidarà mai. Els nervis, la por, la tristesa , però, també, les ganes de començar quelcom de nou, van marxar amb ella al Canadà.

Ara, que ja han passat uns dies, sabem que la Sandra està bé, que ha estat molt ben acollida per la seva nova familia, que fa molt de fred al Canadà a l’hivern i que costa molt començar de nou en un país llunyà , sola i sense poder expressar el que sents amb facilitat. Però també sabem que la Sandra gaudirà de l’experiència, de fer amics, de conèixer el país, de parlar la seva llengua, en definitiva, de fer que aquest intercanvi sigui un èxit.

L’animem , des d’aquí, a tirar endavant i la felicitem per la seva valentía. T’esperem ben aviat perquè ens ho puguis explicar, Sandra.

Bon courage et à très bientôt !!!!!

Enllaços d'interès

Éducation internationale

Sistema escolar quebequès

Pàgina oficial de turisme del Québec