Josep Lladonosa i Pujol
Alguaire 1907 - Lleida 1990
Celebració del centenari del seu naixement
>Petita història >Breu història de Lleida >Joc educatiu "El Secret dels Ilergetes"

L’any 1907, a la població d’Alguaire, va néixer Josep Lladonosa i Pujol, aquest any 2007 fa cent anys del seu naixement, i l’IES Josep Lladonosa, centre d’educació secundaria que du el seu nom, durà durant els cursos acadèmics 2006-2007 i 2007-2008, tot un conjunt d’activitats al voltant de la vida i la obra d’aquest personatge històric. L’IES Josep Lladonosa, adheritals actes de l’any Lladonosa participa activament en diversos esdeveniments de la celebració. Aquest espai web vol esdevenir un tribut a la memòria de l’historiador per excel·lència d’aquestes terres.

Petita història de Josep Lladonosa i Pujol: Plana web amb la vida de Josep Lladonosa i Pujol, amb tot un seguit d'activitats proposades i recursos, per a que l'alumnat pugui desenvolupar-los i realitzar treballs al seu voltant.

Autors: Josefina Bañeres Roig, Pilar Pelegrí Terrado i Conxita Lladonosa Vall-Llebrera.
Il.lustració: Pilarin Bayés.

Treballs desenvolupats en el marc d'aquest recurs: Plana web

Breu història de Lleida: Projecte desenvolupat en el marc del crèdit de portals del CFGM d'Informàtica, com a treball final d'eines d'edició web. Basat en l'obra de diversos autors, sobre la història de Lleida.

Projecte dirigit per: Maurici Mòdol i Santi Camarasa.
Desenvolupadors: Alumnes del CFGM d'Informàtica.

Joc educatiu, "El Secret dels Ilergetes": Projecte desenvolupat en el marc dels crèdit de portals i internet, del CFGM d'Informàtica, com aprenentatge del treball amb eines d'edició web i de les tècniques de treball en equip i la seva jerarquia.

Sinopsi:
Josep Sanaüja és un investigador que és contractat per descobrir un antic secret amagat a la ciutat de Lleida, l’existència de la ciutat secreta dels Ilergetes, on Indibil i Mandoni van dipositar tots els tresors de la cultura Ilergeta abans de la caiguda de la ciutat a mans de l’exèrcit del militar Romà Cató, que va acabar amb la seva vida i amb la llibertat de la ciutat. L’investigador s’aprofundirà en racons ocults i oblidats de la ciutat, i descobrirà secrets amagats davant dels ulls de tothom, l’existència d’una societat secreta que durant molts segles ha protegit les tres claus que obren l’accés a la ciutat secreta ilergeta, grutes i passadissos per dins dels turons de la ciutat que tothom creia desapareguts, una cultura única oblidada en el anals de la història que ressorgirà novament a la llum.

Projecte dirigit per: Maurici Mòdol i Raül Vallés.
Desenvolupadors: Alumnes del CFGM d'Informàtica.

Aquest espai web sorgeix per les iniciatives i activitats que du a terme la comissió del centenari del naixement de Josep Lladonosa i Pujol de l'Institut d'Educació Secundari Josep Lladonosa.

darrera actualització: Març de 2008