![]() |
Història
L'institut Jaume Almera va obrir les seves portes el 1976, ara fa 36 anys, com a centre municipal mancomunat dels municipis del voltant de Vilassar de Dalt, per tal de donar resposta a les demandes educatives de la població. Als anys vuitanta va passar a formar part de la xarxa pública d'instituts de batxillerat. A meitat dels anys noranta va començar a impartir la Reforma, l'ESO i el batxillerat, fins a l'actualitat. Durant els anys 2003 i 2004 van tenir lloc al centre les obres de reforma i ampliació de l'edifici, inaugurat el 29 d'Octubre de 2004. |
La missió
Som una institució d’educació secundària, catalana, pública i laica; un espai de convivència on, en contacte molt directe amb les famílies, contribuïm al desenvolupament global de les capacitats dels estudiants i a la consolidació d’actituds de respecte, iniciativa i responsabilitat. |
Els valors
Per «valors» entenem els principis ètics i de funcionament que guien la presa de decisions i el treball quotidià del nostre centre. Els valors tenen per finalitat generar una manera de fer coherent i consistent amb el nostre projecte educatiu i un compromís compartit per tots els seus membres. Aquest compromís és essencial per elaborar una cultura pròpia de centre i per situarlo amb criteri propi davant la societat.
A l’hora de prendre decisions en l’àmbit organitzatiu els valors a tenir en compte al nostre centre seran primordialment: 1. Participació i responsabilitat. 2. Cooperació, solidaritat i igualtat d’oportunitats. 3. Innovació i transformació . 4. Compromís social. 5. Eficàcia en la feina, valoració i reconeixement de les persones i els seus projectes. 6. Acceptació de la diversitat i valoració de la crítica. 7. Compromís amb els acords, confidencialitat, transparència i honestedat. D’acord amb el nostre projecte educatiu, l’acció pedagògica ha de basar-se en: 1. La cultura de la pau, la solidaritat, el diàleg, el respecte pels drets individuals i col·lectius i la tolerància entre tots els components de la comunitat educativa. 2. El compromís amb la cultura i la llengua catalana i la integració dels nouvinguts. 3. El respecte per l’entorn natural i cultural. 4. L’equitat, no-exclusió, cohesió, participació, democràcia i responsabilitat. 5. La cultura de l’esforç i del treball ben fet. 6. La cultura de la llibertat d’expressió, l’autosuperació, el foment del raonament i l’esperit crític. |
Els professionals
Departament de llengua i literatura catalanes:
M. Ángeles Lapeña: Cap del departament,
Coordinadora de la revista, Tutora 4ESO
Maribel Cisneros Secretària docent Valentí Farreró: Cap del seminari de religió. Coordinador d’audiovisuals
David Civeiras
Enric Hirujo
Departament d’educació física:
PERSONAL D’ADMINISTRACIÓ I SERVEIS |
Com funcionem
|
La visió: què volem
1. Formar persones compromeses amb la societat: solidàries, dialogants, respectuoses amb el medi ambient, tolerants amb els altres, pacífiques, amb criteri propi i responsables.
2. Promocionar un ensenyament que desenvolupi un tipus d’aprenentatge orientat a l’adquisició de coneixements rellevants a la seva aplicació en contextos diversos que reforcin la retenció, comprensió i significativitat d’allò après. 3. Donar als alumnes una bona competència de comunicació en català, castellà i anglès. 4. Posar a l’abast dels estudiants les tecnologies de la informació, com a eina d’ús quotidià en els diferents aprenentatges i activitats. 5. Dotar l’alumnat d’estratègies d’observació i d’anàlisi, de models interpretatius o de mètodes de treball a partir dels quals pugui observar, valorar, interpretar i actuar en el món que l’envolta de manera crítica, reflexiva i responsable. 6. Consolidar un equip d’educadors il·lusionats i formats professionalment per portar a terme el nostre projecte educatiu. 7. Oferir una atenció a la diversitat que doni resposta a les inclinacions, capacitats i motivacions de tots i cadascun dels alumnes i que asseguri la igualtat d'oportunitats i faci possible una orientació adequada del seu futur. |
Els nombres
![]() |