|  | 
   
    |  | 
   
    |  | 
   
    |  | 
   
    |  | 
   
    |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 Les 
              activitats d’aquesta secció tenen com a objectiu desenvolupar 
              la comprensió oral dels alumnes d’una manera progressiva.Es comença amb uns senzills exercicis de presentació 
              i reconeixement del vocabulari bàsic de la unitat, que associen 
              imatge, so i grafia. Després, un vídeo ajuda a contextualitzar 
              el llenguatge i en facilita la comprensió. Els exercicis 
              sobre el vídeo, a més de servir per comprovar que 
              s’ha entès el seu contingut, ajuden a centrar 
              l’atenció de l’alumne en la informació 
              específica.
 
 
 Exercicis 1 i 2
 Mitjançant 
              aquests dos exercicis es presenta als alumnes el vocabulari bàsic 
            de la unitat. Es tracta de dues pràctiques  de reconeixement de vocabulari 
                que associen imatge, so i grafia. El primer es un “memory 
                game”, i el segon, un “joc del penjat” en el qual 
                els alumnes han d’escriure els noms de les nacionalitats que 
                escolten escollint les lletres apropiades. Els dos exercicis es 
                presenten en forma de joc. Així, comencen la unitat aprenent 
                d’una manera divertida i estimulant.Poden fer aquests exercicis per parelles, a fi d'intentar completar-los 
            el més ràpid possible.
 
 
 
               
                |  | Text 
                  exercici 1 |   
                |  |  | British, 
                    French, Italian, Russian, Chinese, Japanese, Indian, Australian, 
                    Egyptian, Nigerian, Peruvian, Spanish, Mexican, American, 
                    Aborigines, Eskimos, Bedouins, Tibetans, German, Swiss, Polish, 
                    Portuguese, Dutch, Belgian, Norwegian, Swedish, South African, 
                    Finnish, Irish, Ethiopian, Greek, Turkish, Pygmies, Romanian, 
                    Austrian, Hungarian. |  
               
                |  |   Text 
                    exercici 2
 
 |   
                |  |  | English, French, Italian, Russian, Chinese, Japanese, Indian, 
                  Australian, Egyptian, Nigerian, Peruvian, Mexican, American. |  
 Exercici 3
  
              Es demana als alumnes que escoltin atentament unes descripcions 
              per tal d’emparellar-les amb cadascun dels noms dels pobles 
              que descriuen.  
               
                | 
                     
                      |  |  
 |  |   
                      | Nomadic Arab people who live in the desert. (BEDOUINS)
 Small people who live in Africa. (PYGMIES)
 People who live in the Arctic regions. (ESKIMOS)
 People who live in Tibet. (TIBETANS)
 The first people to live in Australia. (ABORIGINES)
 
 |  |  
 Exercicis 
            4 i 5. Vídeo
 Aquests 
              dos exercicis de comprensió oral estan basats en un vídeo 
              en el qual dos personatges parlen sobre les diferents maneres de saludar-se 
              en diferents cultures.A l’exercici 4, els alumnes han de contestar unes preguntes 
              sobre el contingut del vídeo.
 A l'exercici 5, han de tornar a veure el vídeo i després 
              arrossegar uns botons d’àudio cap als espais corresponents, 
              per tal de relacionar quatre cultures amb les seves maneres de saludar-se.
 
 Si els alumnes treballen individualment, faran els exercicis després 
              de veure el vídeo. Podran parar-lo i tornar 
              enrere totes les vegades que vulguin fins que comprenguin el 
              millor possible la conversa. Si treballen per parelles, després 
              de fer els exercicis poden també memoritzar el diàleg 
              i representar-lo.
 
 
 
               
                | 
                     
                      |  |  |  |   
                      | 
                           
                            | Elizabeth: | Hello, 
                              Tom. |   
                            | Tom: | Hello, 
                              Elizabeth. |   
                            | Elizabeth: | Hey, 
                              hey, Tom! What are you doing! |   
                            | Tom: | I’m kissing you three times. |   
                            | Elizabeth: | Why? |   
                            | Tom: | It’s the Belgian way of saying “hello”. |   
                            | Elizabeth: | Oh! 
                              I see. |   
                            | Tom: | Hey! 
                              Hey! Hey! Why are you rubbing my nose? |   
                            | Elizabeth: | You 
                              see, is the Eskimo way of greeting somebody. |   
                            | Tom: | Not 
                              bad! Do you know any other ways of saying hello? |   
                            | Elizabeth: | Yes, 
                              I think the Japanese people bow their heads. |   
                            | Tom: | Like 
                              this? |   
                            | Elizabeth: | No! 
                              That’s the Malaysian way of greeting somebody. 
                              Now to respond to your greeting I have to put my 
                              right hand on my heart. |   
                            | Tom: | Well, 
                              that’s fun! |   
                            | Elizabeth: | Yes! 
   |  |  |   
               |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 L'objectiu 
              final d'aquesta secció és que l’alumne aprengui 
              a donar i demanar opinions sobre les professions o sobre allò 
              que fan algunes persones.En tots els exercicis d'aquesta secció és recomanable 
              que els alumnes treballin per parelles per gravar els diàlegs. 
              D'aquesta manera, les gravacions seran més "reals", 
              els alumnes estaran més motivats i s'ho passaran millor.
 
 Utilitzant uns models de diàleg, es va guiant l’alumne 
              perquè es comuniqui oralment. Al començament només 
              se li demana que recordi el vocabulari i observi les formes lingüístiques 
              que li permetran expressar-se lliurement en anglès. Després 
              se’l convida a repetir amb poques variacions i, en l'última 
              activitat, se li demana que inventi diàlegs amb certa autonomia. 
              Així, les primeres activitats serviran de warm-up 
              i de preparació progressiva per realitzar amb èxit 
              aquesta última activitat.
 
 
 Quan 
              els alumnes facin clic en cadascun dels exercicis d’aquesta 
              secció s’obrirà una finestra amb dues opcions. 
              N’hauran de triar una tenint en compte les especificacions 
              tècniques dels seus ordinadors:
 
 Versió 
              per baixar Per activar automàticament el programa de gravació 
              del teu PC. Només és possible si el teu ordinador no està 
              protegit i et permet baixar arxius d’Internet.
 
 Versió 
              en líniaPer activar manualment el teu programa de gravació preferit. 
              Per a ordinadors o sistemes protegits que no permeten baixar arxius 
              de la xarxa.
 
 Exercici 6
 
 En aquest exercici els alumnes han d’escoltar unes preguntes 
              i identificar les respostes. Abans de fer l’exercici, escoltaran 
              el diàleg sencer. Després els alumnes tenen la possibilitat 
              de comprovar si han senyalat les respostes correctes i de tornar 
              a intentar-ho tantes vegades com ho desitgin.
 
 
               
                | 
                     
                      |  |  
 |  |   
                      | 
                           
                            | Peter: | What 
                              do you think, Mary? Are reporters more popular than 
                              explorers? |   
                            | Mary: | No, 
                              I think explorers are more popular. |   
                            | Peter: | But 
                              don’t you think reporters are more important 
                              than explorers? |   
                            | Mary: | Perhaps, 
                              I don’t really know. |   
                            | Peter: | What 
                              about singers and football players? Do you think 
                              they’re more popular than scientists? |   
                            | Mary: | Yes, I think so. But I think the job of a scientist 
                              is more important. |   
                            | Peter: | I 
                              agree. |  |  |    Exercici 
              7 Els 
              alumnes han d’escoltar el diàleg una altra vegada i 
              gravar-lo amb un company o companya. En aquest cas veuen el diàleg 
              sencer a la pantalla i poden anar-lo llegint en veu alta per gravar-lo. 
              
 
 Exercici 
              8
 Els alumnes han d’escollir una de les professions que apareixen 
              a la pantalla i reproduir un diàleg semblant al de l’exercici 
              anterior. Com a guia tenen un esquema de diàleg. L’exercici 
              es pot fer individualment, però és preferible fer-lo 
              per parelles.
 Exercici 9
 
 En aquest exercici els alumnes mantindran una conversa amb un company 
              en la qual expressaran les seves opinions sobre les professions 
              o les activitats que fan diferents persones, utilitzant  frases 
              i expressions que han practicat en els exercicis anteriors. També 
              disposen d’un esquema de diàleg i d'exemples de vocabulari.
 
 
 
 |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  | 
 
 Les 
              primeres activitats d’aquesta secció serveixen com 
              a entrenament per a la comprensió de textos una mica més 
              complicats i per a la utilització d'habilitats cognitives 
              més complexes com la deducció, la inducció 
              i l’avaluació.Les activitats pretenen ajudar els alumnes a utilitzar els seus 
              coneixements d’anglès per a comprendre textos. Convé 
              animar-los a deduir el significat d’algunes paraules i expressions 
              pel context o, fins i tot, a ignorar les que no són imprescindibles 
              per a la comprensió global.
 
 
 
 Exercici 
              10  Mitjançant 
              un exercici de completar frases, es pretén consolidar una 
              part del vocabulari propi del tema d’aquesta unitat, les professions. 
              No és necessari comprendre absolutament totes les paraules 
              per poder completar les frases, per això s’ha d’animar 
              els alumnes a que s’arrisquin a fer hipòtesis sobre 
              el significat de les paraules que no coneixen. 
               
                | 
                     
                      |  | 
 |  |   
                      | They 
                        save people when there is a fire. They also climb up trees 
                        to save cats. They wear a helmet. They are firefighters.
 
 They work in a school. They use books. They help people 
                        to learn a lot of things. They are teachers.
 
 They take care of people who need help. They help people 
                        with different kinds of problems like poverty, drugs and 
                        education. They are social workers.
 
 They help you when you are ill. They usually work in hospitals. 
                        They are doctors.
 
 They give information and help. They arrest thieves. They 
                        are police officers.
 
 
 
 |  |     Exercicis 
              11 i 12 Els 
              alumnes han d’intentar comprendre i recordar la informació 
              del text per fer un exercici de veritable o fals, en un cas, i contestar 
              unes preguntes, en l’altre. Si les activitats es fan per parelles, 
              els alumnes poden discutir les possibles respostes abans de senyalar-les.El text de l’exercici 11 parla de la gent famosa, mentre que 
              el text de l’exercici següent se centra en la vida d’un 
              personatge concret, Nelson Mandela.
 Després de fer l'exercici 12, si els alumnes estan interessats 
              en el tema dels drets humans es pot aprofitar per obrir un debat 
              a classe.
 
 
 
               
                | 
                     
                      |  | Exercici 
                        11 |  |   
                      |  | Famous people are well known to a lot of people. Some 
                          famous people are artists, musicians, writers, scientists, 
                          explorers, kings, soldiers and politicians. They are 
                          famous because they do something important and leave 
                          their mark on history. Some make the world a better 
                          place to live in. But not all famous people do good 
                          things. Some are bad people and do horrible things.
 Nowadays, singers, film actors, actresses, top models 
                          and sport stars are usually more famous than scientists 
                          and political leaders. Thanks to certain TV programmes 
                          ordinary people can become famous without doing anything 
                          important.
 
 
 
 |  |  |  
 
               
                | 
                     
                      |  | Exercici 
                        12 |  |   
                      |  | Nelson Mandela
 The life of a freedom fighter
 Born in South Africa on 25 July 1918, Nelson Mandela 
                          is a man from the Tembu Tribe who becomes one of the 
                          most important historic figures of our time.
 In 1944 he joins the African National Congress and fights 
                          against the discrimination of black people in South 
                          Africa. Because of his political activities, the white 
                          government arrests him in 1962. He spends the next twenty-six 
                          years of his life in prison. While he is there, he becomes 
                          the most important black leader in the world because 
                          of his opposition to racism. He is set free in 1990, 
                          receives the Nobel Peace Prize in 1993, and is finally 
                          elected president of South Africa in 1994. He continues 
                          to work for world peace and human rights.
 
 
 
 |  |  |  
 
 Exercici 13
 L’activitat 
              consisteix en interpretar dos breus textos de Martin Luther King 
              i seleccionar les frases que millor els resumeixen. Els alumnes 
              han de comprendre tant el significat específic de cada frase 
              com el sentit global del text. Els textos són curts, però 
              poden resultar una mica difícils pel vocabulari que utilitzen; 
              per tant caldrà explicar als alumnes el significat de paraules 
              com: darkness, hate, hater, murder, murderer, liar, truth.
 Com a activitat d’ampliació es pot organitzar, abans 
              o després de fer l’exercici, un petit debat sobre la 
              figura de l’autor, i sobre pacifisme i violència.
 
 
               
                | 
                     
                      |  |  |  |   
                      |  | "Darkness cannot drive out darkness; only light 
                          can do that. Hate cannot drive out hate; only love can 
                          do that. Hate multiplies hate, violence multiplies violence....."
 
 Martin Luther King, Jr., "Strength To Love”, 
                          1963
 “Through 
                          violence you may murder a murderer, but you can't murder 
                          murder.Through violence you may murder a liar, but you can't 
                          establish truth.
 Through violence you may murder a hater, but you can't 
                          murder hate.”
 
 Martin Luther King, Jr., "Where do we go from 
                          here?", 1967
 
 
 
 |  |  |    |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 Les 
              activitats d’aquesta secció ajudaran els alumnes a 
              escriure la descripció d’una persona a la qual admiren 
              i a expressar les raons de la seva admiració.En primer lloc, es treballen una sèrie d’adjectius 
              que són molt útils per descriure el caràcter 
              i la personalitat. Després, els alumnes han de completar 
              unes frases sobre uns personatges i les qualitats que els fan admirables. 
              I, finalment, han d’utilitzar els llengua que han practicat 
              en els exercicis anteriors per escriure un article sobre una persona 
              que admiren.
 
 
 Exercici 14
 El 
              primer exercici d’aquesta secció consisteix en completar 
              una taula d’adjectius que descriven el caràcter de 
              les persones. Els alumnes han d’escriure les parelles d'adjectius oposats que apareixen a la llista. Aquesta activitat servirà 
              perquè els alumnes recordin el vocabulari que necessitaran 
              en els exercicis següents, per descriure el caràcter 
              de les persones. 
 
 
 
               
                | 
                     
                      |  |  |  |   
                      |  | 
                           
                            | Positive 
                                characteristics |   
                            | bravegenerous
 wonderful
 intelligent
 honest
 hardworking
 friendly
 interesting
 happy
 peaceful
 sociable
 pleasant
 |  | 
                           
                            | Negative 
                                characteristics |   
                            | cowardlyselfish
 horrible
 stupid
 dishonest
 lazy
 unfriendly
 boring
 sad
 violent
 unsociable
 unpleasant
 
 |  |  |   
                      |  |  |  |   
               
 Exercicis 15 i 16
 Aquests 
              exercicis són una preparació per a l'exercici següent. 
              En el primer, es pretén que els alumnes triïn tres personatges 
              i escriguin la seva opinió sobre ells completant les frases. 
              Com a ajuda tenen un esquema i una llista d’adjectius. Després 
              han de comparar les seves respostes amb les dels seus companys.En el segon, l’activitat consisteix en completar quatre 
              textos breus sobre personatges famosos, triant unes frases i copiant-les 
              en els espais corresponents.
 
 
 
               
                | 
                     
                      |  | Exercici 
                        16 |  |   
                      |  | 1. The person I admire the most is JK Rowling. She is 
                          a famous English writer. She is the author of the Harry 
                          Potter books. I admire her because she is very creative 
                          and intelligent.
 
 2. My heroine is Mother Teresa of Calcutta. She was 
                          a missionary in India. She helped the poor and the sick. 
                          I admire her because she was very generous and peaceful.
 
 3. The person I admire the most is Gaudí. He 
                          was the architect of the Sagrada Familia in Barcelona. 
                          I admire him because he was very intelligent and hardworking.
 
 4. The person I love the most is my mum. She loves me 
                          and my family. I love her because she is the best mother 
                          in the world.
 
 
 
 |  |  |   
               Exercici 
              17
 
 Aquesta última activitat permet desenvolupar la creativitat 
              dels alumnes mitjançant la redacció d’un breu 
              article sobre una persona que admiren. És important que els 
              alumnes experimentin que poden utilitzar l’anglès per 
              comunicar el que realment volen dir, encara que ho facin cometent 
              alguns errors. Hi ha la possibilitat que enviïn la seva descripció 
              al professor per correu-e o que la imprimeixin.
 
 
   |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 Descripció de l'activitat
 Els 
              alumnes navegaran per algunes pàgines d’Internet per 
              tal de trobar la informació necessària per completar 
              una taula amb les dades biogràfiques  d’Antoni 
              Gaudí.Després 
              podran confeccionar una fitxa amb les dades biogràfiques 
              del personatge que ells triïn. Per fer-ho, se’ls 
              donaran una sèrie d’adreces web on trobaran biografies 
              i informació sobre personatges històrics i actuals.
 En el botó Help trobaran una llista de personatges 
              que poden triar si volen: Ghandi, Michael Jordan, Queen Elizabeth 
              II, Mary Wollstonecraft Shelley, Salvador Dalí, Leon Tolstoy, 
            William Shakespeare, Wolfgang Amadeus Mozart, Amelia Earhart.
  
              Aquest projecte es pot fer individualment, però resultarà 
              més interessant si es treballa per parelles o en grup. Objectius
 
 - Adquisició de pràctica en l’ús d’Internet.
 - Desenvolupament d'habilitats lectores, especialment la tècnica 
              de localització de la informació necessària 
              ignorant la que no ho és.
 - Coneixement de personatges importants arreu del món.
 
 
 
 Temps
 
 1 hora (15 minuts a la xarxa).
 
 Llenguatge
 
 Vocabulari referent a diversos països o llocs del món, 
              així com el llenguatge que ens permet fer comparacions.
 Llocs a Internet
 Per 
              a la fitxa de Gaudí: Per 
              als altres personatges: Cercadors: Desenvolupament
 
 Convé 
              treballar prèviament algunes paraules i expressions necessàries 
              per realitzar l’activitat.
 Per començar, els alumnes llegiran la fitxa sobre la vida 
              d’Antoni Gaudí, fixant-se en les dades que hauran de 
              completar. Aquesta primera lectura es pot fer conjunta, amb tota 
              la classe porquè els alumnes puguin preguntar qualsevol dubte 
              que tinguin. Pot ser interessant discutir les possibles respostes 
              en grup abans de començar el treball de recerca de dades.
 A continuació, per parelles o en grups, els alumnes entraran 
              a les pàgines que se suggereixen. Es pot organitzar el treball 
              de manera que cada parella o grup busqui una informació determinada 
              i després posar-les totes en comú.
 Cada parella o grup d’alumnes completarà la seva “timeline” 
              i la imprimirà per poder-la ensenyar a la resta de companys, 
              i així discutir les respostes entre tots abans de veure les respostes 
              correctes.
 
 Un cop acabada i corregida la fitxa de Gaudí, cada parella 
              o grup d’alumnes escolliran un personatge històric 
              o actual i prepararan la seva fitxa biogràfica, que després 
              intercanviaran amb la resta de grups per fer una altra vegada 
              la recerca de dades.
 
 Seguiment
 
 Una vegada completades totes les fitxes, els alumnes buscaran fotos 
              dels personatges i confeccionaran un pòster de cadascun d’ells.
 Punts 
              clau
 
 Convé animar els alumnes a buscar la informació que 
              necessiten, encara que no coneguin totes les paraules. És 
              important que aprenguin a reconèixer la informació 
              que cerquen ignorant la que no és rellevant.
 
 |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 Els 
              aspectes socioculturals són inherents a les llengües 
              i, per això, l'aprenentatge d'una llengua requereix un coneixement 
              de les cultures en les quals es parla. En les activitats de les 
              diferents seccions d'aquesta unitat es treballen els temes culturals, 
              i es fa d'una manera íntimament relacionada amb els exercicis 
              que treballen cadascuna de les habilitats lingüístiques.
 L'objectiu d'aquesta activitat, en la qual es tracten específicament 
              els trets culturals, és que els alumnes prenguin consciència 
              de les diferències i similituds culturals. Mitjançant 
              un text sobre el tema de la immigració a Estats Units, es 
              pretén que els alumnes reflexionin sobre diferents aspectes 
              del fenomen de la immigració i sobre la importància 
              d’afavorir valors com la tolerància, l’acceptació 
              d’altres cultures i l’adaptació a noves formes 
              de vida.
 
 Hi ha la possibilitat d'obrir un debat sobre el tema a classe, ja 
              sigui com a warm-up abans de començar l'activitat, 
              o com a activitat de seguiment.
 
 
   |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 La 
              secció de gramàtica ofereix unes breus explicacions, 
              il·lustrades amb exemples, i uns senzills exercicis.Aquest material permet revisar determinats punts gramaticals que 
              apareixen utilitzats en les diverses seccions de la unitat, i que 
              el professor estimi  convenient reforçar.
 En aquesta unitat es tracten els següents punts gramaticals:
 
              
                |  | El 
                  passat del verb to be There was/There were
 Comparatius de superioritat en adjectius
 Superlatiu dels adjectius
 May
 
 |  El 
              professor decidirà quins d'aquests punts precisen atenció 
              i quins alumnes han de treballar aquesta secció.Els alumnes poden treballar individualment llegint les explicacions 
              gramaticals i fent els exercicis, o bé només fent 
              els exercicis. Les explicacions són en català perquè 
              l'alumne pugui treballar-hi de manera autònoma, i, per la 
              mateixa raó, es dóna la traducció dels exemples. 
              La correcció immediata i la possibilitat de comparar les 
              seves respostes amb les respostes correctes consolida l'aprenentatge.
 En 
              aquesta secció, el treball per parelles és també 
              possible per a aquells alumnes que aprenen millor treballant cooperativament. 
 
 
 |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 El 
              test es pot utilitzar abans de començar a treballar la unitat 
              com a "test de diagnòstic" o com a "test d'avaluació" 
              en acabar la unitat.En el test s'avalua la comprensió oral, la comprensió 
              escrita, així com alguns aspectes lèxics i gramaticals. 
              Per avaluar l'expressió oral es pot utilitzar, a criteri 
              del professor, alguna de les activitats de la secció SPEAK, 
              mantenint el caràcter obert i comunicatiu que l'habilitat 
              requereix.
 El test no dóna a l'alumne les respostes correctes, per tal 
              de motivar-lo a que el faci més d'una vegada i a consultar 
              els seus dubtes en les diferents seccions de la unitat.
 A continuació, es poden consultar les solucions per facilitar 
              la tasca de correcció del professor.
 
 
 
 
 Solucions del Test
  
              Exercici 1
 1. b
 2. c
 3. b
 4. a
 5. c
 6. b
 
 
 Exercici 2
 
 1. 
              c
 2. b
 3. a
 4. c
 5. a
 
 
 
               
                | 
                     
                      |  |  
 |  |   
                      | 
                           
                            | Peter: | What 
                              do you think, Mary? Are reporters more popular than 
                              explorers? |   
                            | Mary: | No, 
                              I think explorers are more popular. |   
                            | Peter: | But 
                              don’t you think reporters are more important 
                              than explorers? |   
                            | Mary: | Perhaps, 
                              I don’t really know. |   
                            | Peter: | What 
                              about singers and football players? Do you think 
                              they’re more popular than scientists? |   
                            | Mary: | Yes, I think so. But I think the job of a scientist 
                              is more important. |   
                            | Peter: | I 
                              agree. |  |  |   
                
               Exercici 
              3
 1. There were twenty students in the classroom.
 2. There was a party at school.
 3. We were not born in England.
 4. Mary was not naughty when she was a child.
 5. Were you at her birthday party?
 
 
 Exercici 4
 
 1. The person I love the most is my dad.
 2. He loves me and our family.
 3. He is very creative and intelligent.
 4. He likes listening to music and playing football.
 5. I admire him because he is always ready to listen to me.
 6. I love him because he is the best father in the world.
 
 
 
 Exercici 
              5
 Born in South Africa on 25 July 1918, Nelson Mandela 
              is a man from the Tembu Tribe who becomes one of the most important 
              historic figures of our time. In 1944 he joins 
              the African National Congress and fights against the discrimination 
              of black people in South Africa. He spends twenty-six years 
              of his life in prison. While he is there, he becomes the 
              most important black leader in the world because of his 
              opposition to racism. He is set free in 1990, and 
              receives the Nobel Peace Prize in 1993.
   |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 En aquesta secció s'inclouen les paraules que s'utilitzen 
              en la unitat, amb la seva traducció al català. Es tracta 
              d'una eina útil que permet solucionar ràpidament els 
              problemes de comprensió de vocabulari. És convenient 
              que els alumnes consultin el glossari per comprovar que les seves 
              deduccions sobre el significat de certes paraules són correctes. 
              No és un diccionari, ja que no ofereix una definició 
              completa de cada paraula, sinó que es limita a recollir l'accepció 
              amb la qual s'utilitza a la unitat.
   |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  | 
   
    | 
         
          |  |  |  |   
          |  |   
 Aquesta 
              secció és una col·lecció d'imatges que 
              ajuda a entendre el significat de les paraules pròpies del 
              tema que tracta la unitat. Les imatges són especialment útils 
              a l'inici de la unitat, en el moment de presentar el vocabulari. 
              El Diccionari permet complementar, mitjançant la imatge, 
              el significat d'algunes paraules del glossari i pot també 
              utilitzar-se per recordar el vocabulari una vegada finalitzada la 
              unitat.   |  |   
          |  |  |   
          | 
 |  | 
   
    |  |