Proposta de treball de recerca en llengües estrangeres

Anàlisi quantitativa

“El nen, l’adult ha de ser un individu que a més de consumir i de rebre racionalment la informació propiciada pels mitjans, ha de ser capaç de produir informacions.”
Román Gubern, a J.F. Roda Salinas i R. Beltrán de Tena. 1988, 1992: 14
Fins aquí hem proposat la possibilitat d’observar els mecanismes de la publicitat mitjançant una anàlisi qualitativa, és a dir, fent observació directa de diferents productes i fonts publicitàries per a veure com es presenten els productes, quin efecte poden tenir en els receptors, quines diferències hi ha entre la publicitat en diferents mitjans en llengua castellana, catalana, anglesa i/o francesa. Si pretenem a més a més analitzar la influència de la publicitat en els hàbits de consum, ens plantejaríem una anàlisi quantitativa fent un tractament estadístic de les dades obtingudes mitjançant un qüestionari.

D’una banda podem obtenir les freqüències amb els histogrames de les dades que ens donarien una visió global de la mostra, també podríem obtenir fàcilment les mitjanes, el rang, etc. per a poder interpretar-les. Però si ens interessa fer un treball estadístic més aprofundit per a poder rebutjar o acceptar les hipòtesis plantejades hauríem d’utilitzar anàlisis com ara el T-test, les ANOVAS, el chi-quadrat, les regressions o l’anàlisi factorial.

Tot seguit tenim un qüestionari com a model, que es podria utilitzar per a fer una recerca quantitativa per tal d’esbrinar si la publicitat afecta o no el consum. A més es donen les instruccions per a passar un qüestionari; què s’ha de tenir en compte per a la seva confecció; com crear una base de dades i com s’han d’entrar les dades; algunes anàlisis que es poden dur a terme i com s’han