|
|
Anàlisi quantitativa
“El nen, l’adult
ha de ser un individu que a més de consumir i de rebre racionalment
la informació propiciada pels mitjans, ha de ser capaç de
produir informacions.”
Román
Gubern, a J.F. Roda Salinas i R. Beltrán de Tena. 1988, 1992: 14
Fins aquí hem proposat
la possibilitat d’observar els mecanismes de la publicitat mitjançant
una anàlisi qualitativa, és a dir, fent observació
directa de diferents productes i fonts publicitàries per a veure
com es presenten els productes, quin efecte poden tenir en els receptors,
quines diferències hi ha entre la publicitat en diferents mitjans
en llengua castellana, catalana, anglesa i/o francesa. Si pretenem a més
a més analitzar la influència de la publicitat en els hàbits
de consum, ens plantejaríem una anàlisi quantitativa fent
un tractament estadístic de les dades obtingudes mitjançant
un qüestionari.
D’una banda podem obtenir
les freqüències amb els histogrames de les dades que ens donarien
una visió global de la mostra, també podríem obtenir
fàcilment les mitjanes, el rang, etc. per a poder interpretar-les.
Però si ens interessa fer un treball estadístic més
aprofundit per a poder rebutjar o acceptar les hipòtesis plantejades
hauríem d’utilitzar anàlisis com ara el T-test, les ANOVAS,
el chi-quadrat, les regressions o l’anàlisi factorial.
Tot seguit tenim un qüestionari
com a model, que es podria utilitzar per a fer una recerca quantitativa
per tal d’esbrinar si la publicitat afecta o no el consum. A més
es donen les instruccions per a passar un qüestionari; què
s’ha de tenir en compte per a la seva confecció; com crear una base
de dades i com s’han d’entrar les dades; algunes anàlisis que es
poden dur a terme i com s’han
|