Com interpretar els
resultats
Freqüències
i percentatges
Les
freqüències i percentatges en realitat no s’han d’interpretar,
sinó que es poden tan sols explicar per veure d’una manera global
com és la mostra.
Anàlisi
de la correlació de Pearson
En
els paquets estadístics per a Windows les correlacions que són
significatives s’assenyalen amb un * o dos **. Les assenyalades amb un
* donen un marge de confiança del 95% i les assenyales amb dos **
el marge de confiança és del 99%.
S’ha
de veure, doncs, quines variables estan assenyales amb un * o dos **. Les
correlacions poden ser positives o negatives. Si la correlació es
positiva s’ha d’interpretar com que les dues variables van en la mateixa
direcció, per exemple si els resultats del qüestionari sobre
publicitat presentessin correlacions positives entre la variable edat i
la variable Quan compro un cotxe ho faig perquè l’he vist anunciat
en una revista especialitzada voldria dir que la publicitat afecta de manera
diferent al consumidor, depenent de la seva edat.
Anàlisi
de la variança (ANOVA)
L’anàlisi
de la variança ens indica si la variança que presenten els
diferents grups que conté una variable relacionada amb una altra
variable ens mostra una diferència prou significativa per poder-la
generalitzar amb un 95% de confiança. El resultat és significatiu
si la probabilitat p és igual o inferior a ,05.
Anàlisi
de la fiabilitat
Es
consideren prou sòlids aquells constructes que tenen una fiabilitat
superior a ,75.
Anàlisi
de la regressió
Agrupa
les variables relacionades amb una variable dependent i explica la relació
que les variables independents tenen amb la dependent. S’ha de mirar la
R2, que ens donarà el percentatge en que ha entrat cadascuna de
les variables a l’equació.
Anàlisi
factorial
Els
ítems de cadascun dels factors que s’han de tenir en compte són
aquells que tenen un pes superior a ,30 (positius o negatius). Quan tenim
els factors, s’han d’interpretar i s’ha de donar un nom a cada factor.
|