ACTIVITAT 8

Descarregueu-vos el qüestionari i feu l’enquesta a 5 familiars o persones pròximes. A partir de les dades recollides, responeu les preguntes o feu les tasques següents:
  1. Quina es la mitjana en l’assignació dels pressupostos que proposa el teu entorn? Es troben grans diferències en l’assignació entre els diferents enquestats?
  2. Confeccioneu un gràfic de barres on es pugui observar l’assignació que fa el govern i la que fa el teu entorn. Són molt diferents? En que es diferencien més?
  3. Quin es el departament a qui les persones que hi han participat donen més importància? Si fos necessari augmentar la despesa en aquest departament, quines diferents opcions té el govern?
  4. Utilitzeu el simulador del pressupost per introduir l’assignació pressupostària que han realitzat els enquestats. Què passaria en les diferents àrees? Pondereu els resultats abans de començar a introduir dades. Deixeu tots els camps a 0, llevat el Deute, per tal que us  et permeti entrar lliurament les vostres partides. Introduïu àrea a àrea els diferents imports i anoteu el comentari que us fa el simulador.
  5. Les persones enquestades, pensen que el govern confecciona de manera molt diferent a la seva els pressupostos?
  6. Confeccioneu un gràfic circular amb el repartiment de la despesa particular que realitzen de mitjana els enquestats. Observeu alguna relació amb la despesa de la Generalitat?
  7. Les persones enquestades, consideren interessant una participació activa en l’assignació pressupostària? Per que penseu que han opinat en aquest sentit?
I ara sí, us toca realitzar una proposta de pressupost. Feu la distribució pressupostaria que realitzaríeu, introduïu-la al simulador i feu una captura de pantalla amb la imatge, que podeu incloure al vostre informe. A l'informe heu d'argumentar els motius que us han portat a realitzar-la, i podeu utilitzar tota la informació que heu anat treballant al llarg de les diferents activitats.

L'informe ha d'estar escrit en paper de mida DINA4, marges de 2 cm, lletra Arial 12 i espaiat senzill. En un màxim de 10 pàgines de text (sense comptar les pàgines de títol de cada secció, si és que decidiu posar-les) ha de contenir les seccions següents:
    • Portada
    • Índex
    • Introducció
    • Ingressos previstos
    • Assignació pressupostària a cada departament
    • Balanç
    • Justificació
    • Referències
OPCIONAL: En moments de crisis econòmica, quina penseu que hauria de ser l’actitud del govern, augmentar despesa pública o reduir en aquesta? Si voleu augmentar la despesa, com la finançaríeu? Si voleu reduir la despesa pública, quines partides es veurien afectades?

Referències i recursos:


Procés

Conforme amb el nivell AAA d'accessibiliat d'acord amb les Directrius d'Accesibilitat per al Contingut Web 1.0  |   CSS vàlides i revisades amb el revisor de CSS del W3C.  |   Sintaxi correcta, d'acord amb el revisor del W3C.