Primer de tot cal indicar el nombre de boles verdes, vermelles i blaves que hi haurà a la bossa i la quantitat d'extraccions aleatòries que es volen fer. Per exemple:

Després es clica el botó
i comença una animació que vol explicar que s'estan realitzant successives extraccions aleatòries de les boles. Però només és una imatge, en realitat l'extracció de boles es fa més ràpidament.

. Llavors es genera una gràfica amb tres línies, una verda, una vermella i una blava. Una línia per cada color de les boles que mostren l'evolució del nombre de boles de cada color que han sortit:

Per continuar amb l’experiment cal clicar el botó
i, de fet, per completar el nombre d'extraccions previstes hauràs de parar i engegar tres vegades.
Així hauràs de reflexionar sobre el que veus. L’ objectiu es constatar que les línies que mostren les freqüències relatives tendeixen a convergir cap a un valor a mesura que augmenta molt i molt la quantitat d'extraccions aleatòries.
I què vol dir això que s'ha repetit diverses vegades que "aquests resultats s'obtenen de forma aleatòria"? Un esdeveniment és aleatori quan l'atzar influeix en el seu resultat; ai´xí doncs, és com si agaféssim d'una bossa real les boles d'una en una, anotéssim els colors qu evan sortint, i les tornéssim a deixar a la bossa, remenant bé perquè sempre totes les boles tinguin les mateixes opcions de sortir. Com ho fa l'ordinador? Calcula un número aleatori entre 0 i 1 (com també pots fer amb la teva calculadora i la tecla RND). Si surt un número més petit que 1/3 = 0.3333 el color serà vermell per exemple. Si el número es més gran que 0.3333 però mes petit que 0.6666 el color serà verd i finalment si el número és més gran que 0.6666 el color de la bola serà blau.
Ara, si vols, pots fer una prova. En acabar, tanca aquesta finestra.