Material per a l'alumnat

[Crèdit 1]

18  Del segur a l'impossible
a b

Hi ha coses segures. HI ha coses impossibles. Hi ha altres coses que poden passar o no: benvinguts a l'atzar.

Una narració estranya?

Llegiu amb atenció el text següent:
«En Pepe es va despertar a les 3 del matí. Ja no tenia son. Es va aixecar i va posar la televisió prement un botó a l'atzar. A TV3 estaven fent una pel·lícula. No la va mirar més de 3 minuts. Va encendre el llum gran del menjador i es van fondre 3 bombetes. En Pep començà a capficar-se amb el 3. Obrí la nevera i va veure 3 ampolles d'aigua i es va menjar un formatget dels 3 que quedaven a la capsa. Va alçar la vista i va mirar el calendari: era el 3 del 3. A les 3 i 33 minuts es va tornar a ficar al llit. La resta de la nit va somiar en un dau que anava caient i sempre sortia el 3... Quan es va llevar estava baldat... No volia que ningú li digués mai més P E P. Es faria dir Josep».
  1. Quines situacions de les descrites són normals? Quines són casuals o fortuïtes? Quines estan relacionades amb l'atzar?
  2. Del que us ha passat avui, feu-ne una llista de coses previsibles i de coses que han passat a l'atzar.

tres