Material per a l'alumnat

[Crèdit 1]
 
 
 
23  Menys per menys és més
a b
 
Bon dia mates
Regles del joc

  1. Juguen 4 persones com a mínim. Totes tenen moltes fitxes-monedes. Una fa de banca.
  2. Les targetes barrajades es posen cap per avall.
  3. En cada judaga, i per torns, el jugador/a tira el dau + -, el dau normal i agafa una targeta.
  4. A l'inici, cada jugador/a situa la seva fitxa de joc a la casella 0.
  5. Si li surt +n en daus i +m en targeta rep m-n fitxes de la banca i avança m-n llocs.
  6. Si li surt -n en daus i +m en targeta paga m-n fitxes a la banca i recula m-n llocs.
  7. Si li surt +n en daus i -m en targeta paga m-n fitxes a la banca i recula m-n llocs.
  8. Si li surt -n en daus i -m en targeta paga m-n fitxes a la banca i avança m-n llocs.
  9. Guanya el primer en arribar a l'extrem positiu del taules i queden eliminats els qui arriben a l'extrem negatiu.
Feines
  1. Jugar diverses partides.
  2. Com es relacionen els signes +,- amb el fet de pagar o rebre, avançar o recular?
  3. Quines són les jugades que interessen?
Recorda
(+n)·(+m)=+(n·m)
(-n)·(+m)=-(n·m)
(+n)·(-m)=-(n·m)
(-n)·(-m)=+(n·m)


· + -
+ + -
- - +

Problemes

  1. Fes les operacions següents: (-2)·(-4), (-2)·(+3), (-3)·(+4), (-5)·(+2).
  2. Tradueix al llenguatge d'enters la frase «Avui fa el triple de fred d'ahir i això que ahir estàvem a vuit graus sota zero».
  3. Aplicant la propietat distributiva del producte respecte a la suma (-1)·[(+1)+(-1)]= (-1)·(+1)+(-1)·(-1), dedueix quant val (-1)·(-1).
Més coses

  1. Fes el joc següent: hi ha dos jugadors/es i es fa l'esquema del tres en ratlla. Per torns es llancen dos daus +,-. El jugador/a col·loca on vol de l'esquema el signe producte dels dos obtinguts en tirar els daus. Guanya qui aconsegueix tres signes iguals alineats.