
|
Ara fem un calendari rodó
- Indica diverses mesures de temps que utilitzem on s'hi descobreixin factors de 360.
Utilitza un transportador per elaborar un calendari circular d'un any dels babilonis (de 360 dies). Posa-hi les estacions, els mesos, etc.
Ho pots fer amb l'ajuda de la taula següent que pots copiar i completar:
| |
| Temps |
Angle |
| 1 any |
360º |
| 1 mes (30 dies) |
|
| 1 setmana |
|
| |
| Temps |
Angle |
| 1 dia |
|
| |
60º |
| |
90º |
| |
Pots pintar-ho (de blau el tros corresponent a la durada del curs, de vermell les vacances d'estiu, etc.)
|
|
Recorda
El sistema sexagesimal s'utilitza en mesures de temps i angles. Les quantitats s'expressen de 60 en 60. El valor de posició està marcat per una agrupació diferent.
|
Problemes
- Indica si són certes o no les igualtats següents:
- 3.500s = 1h 5min;
- 1/2h 1/2min = 45min;
- 300s = 5min;
- 170h = 2min 50s;
- 2.315s = 1/2h 50min;
- 1.200min = 2h.
- Ordena de petit a gran sense fer operacions. Raona la resposta.
- A= 30x60
- B= 5x60
- C= 4x602
- D= 3x602 + 20x60
Més coses
- Busca informació sobre el calendari dels asteques. Explica per què es feien de forma circular. Raona el nombre de mesos i de dies de l'any, etc.
- Als babilonis, els era igual escriure 3x60+5 que 3+5/60. És a dir, canviaven el valor de la unitat segons volien. El context en què es parlava explicava de quant es tractava. Inventa una història babilònica amb quantitats que s'escriguin igual però que tinguin valor diferent.
|