Material per a l'alumnat

[Crèdit 3]
 
 
 
68  Molts i pocs a la Mediterrània
a b
 
Bon dia mates
  1. Calcula aproximadament la quantitat d'analfabets a cinc països. Ordena'ls. Construeix un gràfic (termòmetre) que reflecteixi comparativament el nombre d'analfabets total als diversos països de forma que es vegi quin país en té molts i quin en té pocs. Utilitza una línia numèrica.
  2. 100.000 és poc o molt? 34.657.864 és molt o poc respecte un milió? Raona les teves respostes parlant d'aproximacions.
Recorda
Anomenem ordre de magnitud d'una quantitat el valor de la primera xifra significativa de la quantitat. Un nombre de set xifres és de l'ordre dels milions.
Per arrodonir una quantitat, usualment mirem si passa de cinc la xifra següent a la qual volem aproximar.

Problemes
  1. Copia i completa amb les dades dels països i fes-ho amb altres quantitats:

    Quantitat arrodonir a centenes aproximar trencant a partir dels milions arrodonir a centenes de miler
    Habitants menors de 15 anys a Grècia      

  2. Copia i completa de memòria (si pots) i comprova-ho amb l'ajut de la calculadora:

    Quantitat arrodonir a centenes ...a milions ...a centenars de milers
    356 x 478      
    975 x 3.002      
    28.756 x 199      

Més coses

Considera una notícia en la qual les quantitats es trobin escrites de forma arrodonida. Canvia la notícia posant unes possibles dades exactes.
Dedueix el significat i la importància de l'arrodoniment.