Material per a l'alumnat

[Crèdit 3]
 
 
 
75  He vist una suma!
a b
 
Bon dia mates
Respon les qüestions següents:
Com es veu en una gràfica el fet que l'ordre dels nombres en l'operació no en canvia el resultat? Hi té alguna cosa a veure la simetria de la figura?

Per què diem que les gràfiques són superfícies?

Indica algunes característiques de les figures que has vist en aquest treball: digues quines són simètriques, quines estan formades per parts planes o són corbes, etc. Pots respondre en un esquema com el següent:

  simètrica o bé no simètrica corba o feta amb parts planes fa pujades i baixades o sempre creix
a·b      
min (a,b)      
a+b      
m.c.d. (a,b)      


Recorda
Totes les operacions poden visualitzar-se per mitjà de superfícies. L'alçada correspon al resultat de l'operació de les coordenades "del terra".

Problemes
  1. Fabrica la gràfica corresponent al resultat de multiplicar dos nombres i restar al resultat el màxim dels dos nombres.
    Fes-ho amb l'ajuda d'una taula i del material necessari.

    a 0 1 2 3 4 4 4 7 9 9 9 9 9
    b 0 2 1 2 2 3 4 2 2 3 4 5 6
    max(a,b) 0 2   3                  
    a·b 2   6                    
    a·b - max(a,b)   0   3                  

  2. Procura representar la substracció i la divisió de dos nombres fent aproximacions dels resultats. Què succeeix?
Més coses
  1. Analitza com serien les gràfiques del producte i el mínim de dos nombres en el cas que els nombres siguin els compresos entre el zero i l'u. Fes una base que representi un quadrat d'1x1 amb paper mil·limetrat de 10cm x 10cm. Pots utilitzar la calculadora si vols. Aquesta gràfica et cap en un cub d'1x1x1? Raona per què.