Material per a l'alumnat

92  Usa el teorema de Pitàgores
(**)

Bon dia mates
  1. Completa la taula següent. Les lletres a,b,c indiquen les mides dels costats d'un triangle.

a a2 b b2 c c2 a2+b2 És rectangle?
    5   7   8
    8   6   4
    13       5
        24   7     NO
    3   1   2
    26   24   10

2. Un anunci sobre la venda d'un televisor diu que la pantalla és de 25 polzades, la pantalla mesura aproximadament 19,5 polzades d'ample i 15,5 polzades d'altura. Té raó l'anunci?
  3. Una caixa té 24 cm de llarg, 8 cm d'ample i 10 cm d'alt. Quina serà la longitud del bastó més llarg que hi càpiga?
  4. Es vol construir una barana d'una escala que té la característica que els graons tenen la mateixa altura que profunditat. Quina serà la longitud de la barana?
    Barana

5. Aquesta figura mostra el teorema de Pitàgores que es repeteix indefinidament:
    Teorema de Pitàgores

• Si el costat del quadrat gran és d'1 dm, quant mesuren les quatre primeres hipotenuses?
    • Com podem deduir el valor de la hipotenusa del setè triangle?
    • Troba una expressió algebraica per a la hipotenusa del n-triangle.