Material per al professorat

[Primer cicle]
 
 
 
  Matriu de continguts
i objectius curriculars associats a les activitats
[Objectius]
 
Bon dia mates
Continguts conceptuals Continguts de procediments Objectiu terminal Activitats on es treballen els continguts
Crèdits
1 2 3 4
Nombres
Nombres naturals.
Divisibilitat.
1.2
2.1
2.3
4.1
15 a 22,
24
3,
4, 5,
19, 20
30,
31
52, 53,
54, 55, 68
79,
80,
81
Nombres enters. 2.1
2.4
15 a 20 21, 22,
23, 25
  73 78, 80,
94
Nombres racionals i decimals. 2.1
2.2
2.3
15 a 20   26, 27, 28,
29, 30, 37,
40, 41
60, 61,
62, 63
79,
87
Equacions i inequacions. 2.4
2.5
26, 27 24 47,
48
51, 52,
69, 74
81
El pla i l'espai
Elements i organització del pla.
3.1
3.3
29 a 33 8, 9, 11,
15, 16
36 57, 67 77
Elements i organització de l'espai. 3.1
3.2
3.3
29 a 33 9, 10 27,
43, 44
56, 58,
59, 75
76, 77,
90, 91
Translacions, girs i simetries en el pla i l'espai. 3.3 34 13, 14
15
35 71 78,
90
La semblança en el pla. Escales. 2.2
3.2
32,
35, 39
11 31,
38
64,
67
80
Relacions mètriques en triangles rectangles. 3.3
4.4
7
8
14 42   92
Dependència
Coordenades. Característiques generals de gràfiques.
1.1
4.2
38, 39,
43
12,
13
48 70,
71
78
Funcions, dependència i conceptes associats. 4.1
4.2
4.4
9, 41,
42, 43
  47, 48,
49, 50
69, 70, 71,
72, 73, 74
81
Funció de proporcionalitat directa. 4.2
4.4
4.5
37,
43,
44
11 32, 33,
34
72,
73
81,
82
Funció afí. 4.2
4.5
41, 42
43
  48 73,
74
 
Estadística i atzar
Identificació d'informacions. Conceptes d'estadística.
2.7
4.3
45 a 48 1, 2,
6, 7
45,
46
60 93
Paràmetres de centralització i dispersió. 2.7
4.6
47,
48
  26   94, 95
96
Fenòmens aleatoris. 2.6
4.7
9,
49, 50
17,
18
    83,
84
Probabilitat. 2.6
4.7
50,
51
17,
18
    85, 86,
97
Elements d'història de les matemàtiques
1.3
1.4
8,
37
  29 62 87, 92, 98,
99, 100
Llenguatges i processos
Llenguatges i canvis. Mètodes inductius i deductius.
1.4
1.3
3.3
1 a 6 1, 2,
6, 7
31,
32
51,
52
98

NOTA. Els objectius terminals de l'1 al 6 i del 9 al 14 es consideren a la majoria de les activitats.
La numeració dels continguts procedimentals i dels objectius terminals correspon al primer nivell de concreció de l'àrea de Matemàtiques establert pel Departament d'Ensenyament al Decret 96/1992 de 28 d'abril.
Els procediments s'han assignat a les unitats on s'hi treballen de manera principal, tot i que s'utilitzin en d'altres unitats.