
|
Data d'inici:
Data de lliurament:
Contingut
- Tema. Consells generals i punt de partida.
- Condicions per a la realització del projecte.
- Format de presentació de la memòria.
- Criteris i graella d'avaluació.
1. Tema: Els egipcis i la numeració
- El teu projecte ha d'estar basat en l'estudi del SISTEMA DE NUMERACIÓ que feien servir els
egipcis.
- Hauràs d'utilitzar tècniques i instruments matemàtics com són l'estructura del sistema de
numeració i les formes de representació de dades.
- Encara que es donen consells per fer el treball, pots prendre iniciatives i treballar
"al teu aire" en el projecte.
Consells generals
- Aconsegueix algun llibre o article senzill que parli dels egipcis i el seu sistema de comptar, el seu significat, etc.
- En la teva memòria de treball, serà bo incloure-hi explicacions amb les teves pròpies paraules sobre l'ús dels nombres a l'antiguitat.
- Segur que hauràs de posar exemples amb nombres. Cal que els exemples estiguin ben escollits i que siguin adequats. La quantitat d'exemples no és el més important.
Punts de partida
Pots seguir en profunditat els tres punts que et proposem. Si ho creus convenient, pots incloure-hi una mica d'història. En la teva memòria de treball, cal que responguis a qüestions com les que et proposem ara:
- Els egipcis, les quantitats i les mesures.
Quin tipus de quantitats feien servir els egipcis?
Com escrivien? Quines mesures feien servir?
Quines relacions hi ha entre les mesures egípcies?
Quines semblances i diferències hi ha respecte al nostre sistema de comptar les mesures?
- El sistema de numeració.
És un mètode com el nostre? En què es diferencia principalment?
- El càlcul amb quantitats egípcies.
Com es feien algunes operacions senzilles?
Compara un mètode egipci de multiplicar i el que has après.
2. Condicions per a la realització del projecte.
Un cop decidit l'aspecte del tema que s'ha de tractar, comunica-ho al professor/a.
En primer lloc, cal fer un guió sobre el pla de treball i consultar-ho amb el professor/a per tal que t'orienti.
Has de presentar el projecte en la data acordada, amb una extensió màxima de quatre pàgines per al text principal i d'acord amb el format que s'indica a continuació.
3. Format de presentació de la memòria.
La memòria consistirà en els següents apartats:
1. Portada.
Ha d'incloure el títol del projecte i el nom de l'alumne/a que el presenta.
També hi ha d'haver un resum breu de les finalitats i descobertes del projecte i una llista de continguts.
2. Text principal.
Ha d'incloure la descripció acurada del desenvolupament del projecte amb la indicació dels subapartats i la documentació gràfica i numèrica adequada.
3. Conclusions.
Ha d'incloure el resum dels descobriments i també els comentaris sobre les seves limitacions.
4. Mètodes matemàtics.
Ha d'incloure la llista o el mapa conceptual dels continguts i els instruments matemàtics utilitzats.
5. Recursos.
Ha d'incloure la relació dels llibres consultats, el material emprat, etc.
6. Agraïments.
4. Criteris i graella d'avaluació.
A. Disseny global i estratègies |
Molt baix |
Baix |
Mitjà |
Alt |
1. Identificació d'informació |
|
|
|
|
2. Treball sistemàtic i lògic |
|
|
|
|
3. Extensió i aprofundiment |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Contingut matemàtic |
|
|
|
|
4. Formulació matemàtica |
|
|
|
|
5. Ús de llenguatge matemàtic |
|
|
|
|
6. Aplicació de tècniques |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Exactitud |
|
|
|
|
7. Exactitud en l'ús de les matemàtiques |
|
|
|
|
8. Correcció en els resultats |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D. Claredat i comunicació |
|
|
|
|
9. Explicacions clares i precises |
|
|
|
|
10. Estructuració |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E. Actitud matemàtica |
|
|
|
|
11. Esperit de recerca |
|
|
|
|
12. Matematització de situacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F. Autonomia |
|
|
|
|
13. Presa de decisions |
|
|
|
|
14. Organització |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G. Valoració global |
|
|
|
|
15. Valoració de conclusions |
|
|
|
|
16. Limitacions i perspectives |
|
|
|
|
Puntuació final: ____
Comentaris
|