|
Data d'inici:
Data de lliurament:
Contingut
- Tema. Consells generals i punt de partida.
- Condicions per a la realització del projecte.
- Format de presentació de la memòria.
- Criteris i graella d'avaluació.
1. Tema: Anem de catedrals
- El teu projecte ha d'estar basat en l'estudi d'una catedral o església antiga. És molt fàcil que al lloc on vius hi hagi una església o un edifici antic que permeti fer-hi observacions curioses i interessants. Cal que et documentis una mica per saber quan es va fer, de quin estil és, etc. I caldrà anar-hi!
- Necessites: cordill, cinta mètrica, regle d'1 m, paper quadriculat centimetrat i mil·limetrat, brúixola.
Consells generals
- Documenta't una mica i visita-la. A la memòria, pots incloure-hi referències bibliogràfiques però cal que facis èmfasi en la feina feta durant la visita.
Punts de partida
Pots tenir en compte aquests tipus de problemes:
- Elabora un croquis de la façana des de 3 llocs diferents. Pren mides d'alguns detalls (porta, amplada, etc.) que et permetin fer un dibuix.
Has de buscar alguna simetria i dibuixar la forma i el model que no sigui de la porta. Usualment les esglésies tenen finestrals amb detalls circulars; compta quants cercles hi ha i descriu com estan distribuïts. Busca elements geomètrics curiosos i interessants; per exemple, formes espacials: cons, prismes, piràmides, cubs...
- Avalua aproximadament l'alçada i les mides d'alguns elements característics del claustre (llargada, amplada, altura de les voltes, etc.). Fes un croquis en el lloc. En faràs després un dibuix a escala. Col·loca la brúixola a diversos llocs. Orienta el plànol que has fet. Busca números en el claustre: on trobes el 4, el 6 i el 12?
- Has d'explicar per carta a un amic tailandès com és l'església. Pren les dades suficients per saber quina forma té la planta. Com són les columnes? Quant fan? Es repeteix alguna forma d'arc? Hi veus simetries? Com hi entra la llum?
2. Condicions per a la realització del projecte.
Un cop decidit l'aspecte del tema que s'ha de tractar, comunica-ho al professor/a.
En primer lloc, cal fer un guió sobre el pla de treball i consultar-ho amb el professor/a per tal que t'orienti.
Has de presentar el projecte en la data acordada, amb una extensió màxima de quatre pàgines per al text principal i d'acord amb el format que s'indica a continuació.
3. Format de presentació de la memòria.
La memòria consistirà en els següents apartats:
1. Portada.
Ha d'incloure el títol del projecte i el nom de l'alumne/a que el presenta.
També hi ha d'haver un resum breu de les finalitats i descobertes del projecte i una llista de continguts.
2. Text principal.
Ha d'incloure la descripció acurada del desenvolupament del projecte amb la indicació dels subapartats i la documentació gràfica i numèrica adequada.
3. Conclusions.
Ha d'incloure el resum dels descobriments i també els comentaris sobre les seves limitacions.
4. Mètodes matemàtics.
Ha d'incloure la llista o el mapa conceptual dels continguts i els instruments matemàtics utilitzats.
5. Recursos.
Ha d'incloure la relació dels llibres consultats, el material emprat, etc.
6. Agraïments.
4. Criteris i graella d'avaluació.
A. Disseny global i estratègies |
Molt baix |
Baix |
Mitjà |
Alt |
1. Identificació d'informació |
|
|
|
|
2. Treball sistemàtic i lògic |
|
|
|
|
3. Extensió i aprofundiment |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Contingut matemàtic |
|
|
|
|
4. Formulació matemàtica |
|
|
|
|
5. Ús de llenguatge matemàtic |
|
|
|
|
6. Aplicació de tècniques |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Exactitud |
|
|
|
|
7. Exactitud en l'ús de les matemàtiques |
|
|
|
|
8. Correcció en els resultats |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D. Claredat i comunicació |
|
|
|
|
9. Explicacions clares i precises |
|
|
|
|
10. Estructuració |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E. Actitud matemàtica |
|
|
|
|
11. Esperit de recerca |
|
|
|
|
12. Matematització de situacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F. Autonomia |
|
|
|
|
13. Presa de decisions |
|
|
|
|
14. Organització |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G. Valoració global |
|
|
|
|
15. Valoració de conclusions |
|
|
|
|
16. Limitacions i perspectives |
|
|
|
|
Puntuació final: ____
Comentaris
|