
|
Data d'inici:
Data de lliurament:
Contingut
- Tema. Consells generals i punt de partida.
- Condicions per a la realització del projecte.
- Format de presentació de la memòria.
- Criteris i graella d'avaluació.
1. Tema: Escales i mapes
- El teu projecte ha d'estar basat en l'estudi de les diverses escales que s'utilitzen en els mapes.
- Hauràs d'utilitzar tècniques i instruments matemàtics com són les mesures, els nombres, la proporcionalitat i les formes de representació.
- Encara ques es donen consells per fer el treball, pots prendre iniciatives i treballar "al teu aire" en el projecte.
Consells generals
- Aconsegueix una bona col·lecció de mapes fets a escala (turístics, de carreteres, de ciutats i pobles, d'atles i enciclopèdies...).
- Serà bo que puguis disposar de regles graduats i calculadora.
- En la teva memòria de treball, serà bo incloure-hi explicacions amb les teves pròpies paraules sobre les escales més importants usades normalment.
Punts de partida
Pots seguir en profunditat els dos punts que et proposem. En la teva memòria de treball, cal que responguis a qüestions com les que et proposem a continuació:
- Com varia l'escala segons la grandària del lloc que s'ha de representar (barri, ciutat, comarca, província, estat, continent, món, etc.)?
- Com condiciona l'escala el full on hi ha el mapa? Quina escala tindria un mapamundi en un DIN A4?
2. Condicions per a la realització del projecte.
Un cop decidit l'aspecte del tema que s'ha de tractar, comunica-ho al professor/a.
En primer lloc, cal fer un guió sobre el pla de treball i consultar-ho amb el professor/a per tal que t'orienti.
Has de presentar el projecte en la data acordada, amb una extensió màxima de quatre pàgines per al text principal i d'acord amb el format que s'indica a continuació.
3. Format de presentació de la memòria.
La memòria consistirà en els següents apartats:
1. Portada.
Ha d'incloure el títol del projecte i el nom de l'alumne/a que el presenta.
També hi ha d'haver un resum breu de les finalitats i descobertes del projecte i una llista de continguts.
2. Text principal.
Ha d'incloure la descripció acurada del desenvolupament del projecte amb la indicació dels subapartats i la documentació gràfica i numèrica adequada.
3. Conclusions.
Ha d'incloure el resum dels descobriments i també els comentaris sobre les seves limitacions.
4. Mètodes matemàtics.
Ha d'incloure la llista o el mapa conceptual dels continguts i els instruments matemàtics utilitzats.
5. Recursos.
Ha d'incloure la relació dels llibres consultats, el material emprat, etc.
6. Agraïments.
4. Criteris i graella d'avaluació.
A. Disseny global i estratègies |
Molt baix |
Baix |
Mitjà |
Alt |
1. Identificació d'informació |
|
|
|
|
2. Treball sistemàtic i lògic |
|
|
|
|
3. Extensió i aprofundiment |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Contingut matemàtic |
|
|
|
|
4. Formulació matemàtica |
|
|
|
|
5. Ús de llenguatge matemàtic |
|
|
|
|
6. Aplicació de tècniques |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Exactitud |
|
|
|
|
7. Exactitud en l'ús de les matemàtiques |
|
|
|
|
8. Correcció en els resultats |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D. Claredat i comunicació |
|
|
|
|
9. Explicacions clares i precises |
|
|
|
|
10. Estructuració |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E. Actitud matemàtica |
|
|
|
|
11. Esperit de recerca |
|
|
|
|
12. Matematització de situacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F. Autonomia |
|
|
|
|
13. Presa de decisions |
|
|
|
|
14. Organització |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G. Valoració global |
|
|
|
|
15. Valoració de conclusions |
|
|
|
|
16. Limitacions i perspectives |
|
|
|
|
Puntuació final: ____
Comentaris
|