
|
Data d'inici:
Data de lliurament:
Contingut
- Tema. Consells generals i punt de partida.
- Condicions per a la realització del projecte.
- Format de presentació de la memòria.
- Criteris i graella d'avaluació.
1. Tema: Disseny amb cercles
- El tema que es proposa per fer el projecte és el de "Disseny amb cercles".
- Els cercles t'obligaran a usar el compàs, el regle, el transportador i alguns instruments matemàtics com les mesures lineals i d'angles, la proporcionalitat, la semblança de figures i els coneixements sobre les figures geomètriques.
- Pots prendre en tot moment iniciatives pròpies. La fitxa és simplement un recull de suggeriments.
Consells generals
- Busca informació sobre el cercle i el nombre pi. Pots fer un breu resum històric.
- Practica el dibuix de cercles amb compàs. Marca tangents i sectors. Observa com són les regions en què es poden tallar 2 cercles. Observa el cas de 3 cercles.
Punts de partida
- Aquí tens un dibuix amb molts cercles. Com s'ha fet?

- Fes un recull d'objectes que et permetin traçar cercles.
- Enumera objectes reals que "tinguin" cercles.
- Busca obres d'art on hagi cercles. Comenta'n el significat. (Pots considerar edificis, quadres i escultures):
- Busca "cercles dinàmics" que apareguin amb moviment (pots incloure-hi danses).
2. Condicions per a la realització del projecte.
Un cop decidit l'aspecte del tema que s'ha de tractar, comunica-ho al professor/a.
En primer lloc, cal fer un guió sobre el pla de treball i consultar-ho amb el professor/a per tal que t'orienti.
Has de presentar el projecte en la data acordada, amb una extensió màxima de quatre pàgines per al text principal i d'acord amb el format que s'indica a continuació.
3. Format de presentació de la memòria.
La memòria consistirà en els següents apartats:
1. Portada.
Ha d'incloure el títol del projecte i el nom de l'alumne/a que el presenta.
També hi ha d'haver un resum breu de les finalitats i descobertes del projecte i una llista de continguts.
2. Text principal.
Ha d'incloure la descripció acurada del desenvolupament del projecte amb la indicació dels subapartats i la documentació gràfica i numèrica adequada.
3. Conclusions.
Ha d'incloure el resum dels descobriments i també els comentaris sobre les seves limitacions.
4. Mètodes matemàtics.
Ha d'incloure la llista o el mapa conceptual dels continguts i els instruments matemàtics utilitzats.
5. Recursos.
Ha d'incloure la relació dels llibres consultats, el material emprat, etc.
6. Agraïments.
4. Criteris i graella d'avaluació.
A. Disseny global i estratègies |
Molt baix |
Baix |
Mitjà |
Alt |
1. Identificació d'informació |
|
|
|
|
2. Treball sistemàtic i lògic |
|
|
|
|
3. Extensió i aprofundiment |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Contingut matemàtic |
|
|
|
|
4. Formulació matemàtica |
|
|
|
|
5. Ús de llenguatge matemàtic |
|
|
|
|
6. Aplicació de tècniques |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Exactitud |
|
|
|
|
7. Exactitud en l'ús de les matemàtiques |
|
|
|
|
8. Correcció en els resultats |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D. Claredat i comunicació |
|
|
|
|
9. Explicacions clares i precises |
|
|
|
|
10. Estructuració |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
E. Actitud matemàtica |
|
|
|
|
11. Esperit de recerca |
|
|
|
|
12. Matematització de situacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F. Autonomia |
|
|
|
|
13. Presa de decisions |
|
|
|
|
14. Organització |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G. Valoració global |
|
|
|
|
15. Valoració de conclusions |
|
|
|
|
16. Limitacions i perspectives |
|
|
|
|
Puntuació final: ____
Comentaris
|