Material per al professorat

Data d'inici:
Data de lliurament:

Contingut
  1. Tema. Consells generals i punt de partida.
  2. Condicions per a la realització del projecte.
  3. Format de presentació de la memòria.
  4. Criteris i graella d'avaluació.

1. Tema: Cotxes i mostres

• El teu projecte ha d'estar basat en l'estudi estadístic de vehicles del teu barri: quants n'hi circulen, quina antiguitat tenen i de quins tipus són.
  • Hauràs d'utilitzar tècniques i instruments d'estadística com les mostres, les mitjanes, els diagrames de barres i de sectors, etc.
  • Encara que es donen consells per fer el treball, pots prendre iniciatives i treballar "al teu aire" en el projecte.

Consells generals
  • En la teva memòria, hi has d'explicar amb detall (paraules, dades i gràfics) tot el que has aconseguit amb l'estudi.

Punts de partida

Problema 1. Quants cotxes passen cada dia pel teu carrer?
  • Per respondre aquesta qüestió, no cal estar tot el dia pendents del carrer. Què podem fer? Quanta estona mirarem? Què cal apuntar?
  • Potser una forma seria escollir tres moments del dia diferents que siguin representatius de "molt trànsit, normal i poc trànsit"; i comptar els cotxes durant mitja hora, i després calcular-ne el total.
Problema 2. Quina antiguitat tenen els cotxes?
  • Una forma seria apuntar les matrícules dels cotxes que passen i informar-nos de les dates a què corresponen. Una altra forma seria fixar-se en els cotxes aparcats, etc.
Nota 1. Sobre la presa de dades.
  • Un cop dicidida la mostra de cotxes comptats en un cert temps, cal deduir els totals buscats segons la proporció d'hores de les nostres observacions.
Nota 2. Sobre la representació de resultats d'antiguitat.
  • Una forma de fer-ho és donar les quantitats en forma de taula, segons les diverses antiguitats. Es pot trobar el percentatge de cada classe respecte el total. Es pot fer un diagrama de barres per a cada època i indicar-ne bé els valors dels eixos.

2. Condicions per a la realització del projecte.

Un cop decidit l'aspecte del tema que s'ha de tractar, comunica-ho al professor/a.
En primer lloc, cal fer un guió sobre el pla de treball i consultar-ho amb el professor/a per tal que t'orienti.
Has de presentar el projecte en la data acordada, amb una extensió màxima de quatre pàgines per al text principal i d'acord amb el format que s'indica a continuació.

3. Format de presentació de la memòria.

La memòria consistirà en els següents apartats:

1. Portada.
Ha d'incloure el títol del projecte i el nom de l'alumne/a que el presenta.
També hi ha d'haver un resum breu de les finalitats i descobertes del projecte i una llista de continguts.

2. Text principal.
Ha d'incloure la descripció acurada del desenvolupament del projecte amb la indicació dels subapartats i la documentació gràfica i numèrica adequada.

3. Conclusions.
Ha d'incloure el resum dels descobriments i també els comentaris sobre les seves limitacions.

4. Mètodes matemàtics.
Ha d'incloure la llista o el mapa conceptual dels continguts i els instruments matemàtics utilitzats.

5. Recursos.
Ha d'incloure la relació dels llibres consultats, el material emprat, etc.

6. Agraïments.

4. Criteris i graella d'avaluació.

A. Disseny global i estratègies Molt baix Baix Mitjà Alt
1. Identificació d'informació