Material per al professorat

[Primer cicle]

Seqüenciacions d'activitats i atenció a la diversitat
[Orientacions]

Bon dia mates
No hi ha mai una seqüenciació única possible. L'observació dels objectius que es pretenen i l'organització per blocs de les activitats permet diverses propostes de seqüència, fins i tot per blocs temàtics (nombres, espai, dependència, informació).
Com s'ha explicat a les orientacions generals, es proposen materials de forma que poden utilitzar-se en una estructura de grups flexibles a l'aula. Cada fitxa dels quaderns d'activitats o de suport està marcada amb uns asteriscs que n'indiquen el seu grau de dificultat. Les activitats de seguiment i l'observació faran decidir els alumnes que pertanyen a cada un dels tres recorreguts. Així, s'han elaborat per a cada crèdit "itineraris de treball" alternatius que configuren el recorregut dels alumnes. Aquests itineraris es troben a les pàgines següents.
La codificació emprada és la següent:

A23
A23a
A23b(2-4)
A23P1,P2
A23MC1
S23
Fer les activitats de la unitat 23 fins a "RECORDA".
Només es fan les activitats de la part (a).
Es fan les activitats part (b) de la 2 a la 4.
Es proposen els problemes 1 i 2 del full 23b.
Es proposa l'apartat "MÉS COSES" del full 23b.
Es proposa l'activitat del Quadern de suport núm. 23.
S'han marcat en negreta les propostes extraescolars.

Tot i així, aquesta és una proposta i el professor/a decidirà, d'acord amb les necessitats del seu grup-classe, els canvis o les adaptacions que consideri convenients.
El professor/a pot consultar el guió d'activitats on s'expressen els objectius que s'han d'aconseguir per anar marcant aquells que cregui que necessiten un reforç especial per als alumnes del recorregut bàsic. També pot utilitar el guió d'objectius dels crèdits i l'esquema general de temporització per fer les adaptacions necessàries a les característiques específiques temporals i organitzatives de cada escola.

[Proposta]