Material per al professorat

[Segon cicle]
 
 
 
  Esquema de components
de l'avaluació a l'etapa 12-16 (ESO)
[Seguiment]
 
Bon dia mates
Tipus Què
Metaavaluació
Quan
Temporització
Com
Mesura
Com situar
Valoració
Què + com utilitzar
Decisió
Formativa Intencions individu Condicions
Conceptes
Processos
Habilitats
Actituds
En iniciar cada crèdit Fulls a l'atzar i graelles col·lectives Llindars d'exigència
Estratègies de suport
Possibilitats
Empendre el treball previst
Modificar planificació
Establir mecanismes de recuperació o assignació de nivells
Interacció individu-tasca Comprensió
Motivació
Mètode de treball
Dificultats
A l'inici de curs Graelles d'observació

Tests i/o comentaris qualitatius
Interpretació intuïtiva
Formulació d'hipòtesis de treball
Elements organitzatius
Re-explicar
Organitzar ajudes
Augment motivació
Suport extern
Reorganitzar pròximes activitats
Diagnosi Aptituds
Cond. entorn
Cond. previs
Actituds
Abans de cada bloc conceptual (breu) Activitat de seguiment

+

Notes professor/a
Interpretació de dificultats
Reflexió de l'equip del centre
Proposar processos a partir del nivell cognitiu real
Enfatitzar elements febles
Formativa puntual Resultat de la seqüència

Consecució de subobjectius
Després de cada bloc conceptual o després d'alguna activitat Notes i tests sobre tasques i fitxes de treball

+

Projecte treball

+

Autovaloració
Anàlisi de perfils de resultats per nivells i alumnes

Adequació de tasques i treballs en equip
Seguir el treball previst

Treballs correctius o diversos segons nivells

Modificar planificació
Formativa de cicle-etapa Adquisició d'objectius generals Al terme de cada cicle 12-14 i 14-16 Activitat de seguiment

+

Notes professor/a

+

Autoregulació
Anàlisi dels èxits observats

Assignació de nivells amb resituació de l'alumne/a
Suport específic als alumnes amb dificultats

Organització per nivells?

Informar als pares
Sumativa Elements conceptuals i procedimentals Consecució objectius terminals
Objectius curriculars Condicions i pre-requisits per l'etapa següent
Al final de l'etapa Valoració qualitativa de l'historial de l'alumne/a

Graella mostral de prerequisits i el. terminals
Referències de progrés

Contrast normatiu amb els objectius
Referències criterials respecte a la consecució d'objectius
Altres elements Adquisició i progrés en habilitats i comportament social Graella d'autoavaluació d'objectius d'integració, sociabilització i actituds Referències criterials normatives o bé actitudinals Referències criterials respecte a la consecució d'objectius
Sortida Informe
Certificació
Exigència social de l'autoavaluació Quan acordi el centre Fulls d'informe uniformitzats Concessió (o no) del títol corresponent Certificar (si cap) la competència