Tipus
|
Què
Metaavaluació
|
Quan
Temporització
|
Com
Mesura
|
Com situar
Valoració
|
Què + com utilitzar
Decisió
|
Formativa
|
Intencions individu
|
Condicions
Conceptes
Processos
Habilitats
Actituds
|
En iniciar cada crèdit
|
Fulls a l'atzar i graelles col·lectives
|
Llindars d'exigència
Estratègies de suport
Possibilitats
|
Empendre el treball previst
Modificar planificació
Establir mecanismes de recuperació o assignació de nivells
|
Interacció individu-tasca
|
Comprensió
Motivació
Mètode de treball
Dificultats
|
A l'inici de curs
|
Graelles d'observació
Tests i/o comentaris qualitatius
|
Interpretació intuïtiva
Formulació d'hipòtesis de treball
Elements organitzatius
|
Re-explicar
Organitzar ajudes
Augment motivació
Suport extern
Reorganitzar pròximes activitats
|
Diagnosi
|
Aptituds
Cond. entorn
Cond. previs
Actituds
|
Abans de cada bloc conceptual (breu)
|
Activitat de seguiment
+
Notes professor/a
|
Interpretació de dificultats
Reflexió de l'equip del centre
|
Proposar processos a partir del nivell cognitiu real
Enfatitzar elements febles
|
Formativa puntual
|
Resultat de la seqüència
Consecució de subobjectius
|
Després de cada bloc conceptual o després d'alguna activitat
|
Notes i tests sobre tasques i fitxes de treball
+
Projecte treball
+
Autovaloració
|
Anàlisi de perfils de resultats per nivells i alumnes
Adequació de tasques i treballs en equip
|
Seguir el treball previst
Treballs correctius o diversos segons nivells
Modificar planificació
|
Formativa de cicle-etapa
|
Adquisició d'objectius generals
|
Al terme de cada cicle 12-14 i 14-16
|
Activitat de seguiment
+
Notes professor/a
+
Autoregulació
|
Anàlisi dels èxits observats
Assignació de nivells amb resituació de l'alumne/a
|
Suport específic als alumnes amb dificultats
Organització per nivells?
Informar als pares
|
Sumativa
|
Elements conceptuals i procedimentals
|
Consecució objectius terminals
Objectius curriculars
Condicions i pre-requisits per l'etapa següent
|
Al final de l'etapa
|
Valoració qualitativa de l'historial de l'alumne/a
Graella mostral de prerequisits i el. terminals
|
Referències de progrés
Contrast normatiu amb els objectius
|
Referències criterials respecte a la consecució d'objectius
|
Altres elements
|
Adquisició i progrés en habilitats i comportament social
|
Graella d'autoavaluació d'objectius d'integració, sociabilització i actituds
|
Referències criterials normatives o bé actitudinals
|
Referències criterials respecte a la consecució d'objectius
|
Sortida
|
Informe
Certificació
|
Exigència social de l'autoavaluació
|
Quan acordi el centre
|
Fulls d'informe uniformitzats
|
Concessió (o no) del títol corresponent
|
Certificar (si cap) la competència
|